Denný seriál Mama na prenájom, ktorý si za posledné dva roky získal srdcia divákov, sa definitívne lúči. Televízia Markíza oznámila, že posledná epizóda tejto populárnej rodinnej drámy bude odvysielaná už 6. decembra. Seriál, ktorý sa stal pevnou súčasťou podvečerného vysielania televízie Markíza, však svoju finálnu sezónu zakončuje spôsobom, na ktorý môže byť právom hrdý – pred obrazovky prilákal viac divákov ako hlavná spravodajská relácia konkurenčnej televízie Joj.
Husársky kúsok na rozlúčku
Na jeseň tohto roka priťahuje Mama na prenájom v priemere 305-tisíc divákov starších ako 12 rokov (do 15.11.). Nejde však len o čísla. Televízia Markíza mala v podvečernom vysielaní stabilný formát, ktorý pritiahne divákov k obrazovkám a vytvorí pravidelne silnú nábehovú krivku na sledovanie jej hlavnej večernej spravodajskej relácie Televízne noviny.
Záverečná sezóna Mamy na prenájom navyše priniesla Markíze výnimočný úspech – v niektorých dňoch sa v celkovom počte divákov približovala hlavnej spravodajskej relácii konkurenčnej televízie – Novinám TV Joj. V mladšej cieľovej skupine (diváci vo veku 13-55 rokov) ich dokonca Mama na prenájom častokrát prekonala.
V aktuálnej sezóne Mamy na prenájom bolo maximom 376-tisíc divákov pri epizóde odvysielanej v utorok 12. novembra, ktorá si zároveň pripísala na konto aj ďalšie podvečerné víťazstvo v cieľovej skupine 13-55. „So sledovanosťou 5,5 % a podielom na trhu 22,8 % predbehla dokonca úplne všetky programy konkurencie,“ komentoval výsledok Lukáš Kočišek, PR manažér TV Markíza..
Mimoriadny úspech sa Mame na prenájom podaril aj deň predtým, v pondelok 11. novembra. K obrazovkám pritiahla dokonca viac divákov ako Noviny TV Joj aj v celkovom publiku, čo je pre podvečerný seriál unikát. Mamu na prenájom si v tento deň pozrelo 354-tisíc divákov, kým Noviny mali o 9-tisíc divákov menej, 345-tisíc. Na porovnanie, Televízne noviny na Markíze si pozrelo 463-tisíc divákov.
Mame na prenájom sa darilo aj v porovnaní s priamou konkurenciou – reality šou Bez servítky na Jojke a vedomostným kvízom Duel a Všade dobre, doma naj na Jednotke STVR.
V aktuálnej sezóne (do 15.11.) si v obchodnej cieľovej skupine 13-55 pripísala Mama na prenájom priemernú sledovanosť 4,3 % s podielom na trhu 22,2 % . Bez servítky zaznamenalo priemernú sledovanosť 3,7 % s podielom na trhu 19,5 %. V celkovom počte divákov v cieľovej skupine 12+ to znamenalo v priemere 305-tisíc divákov pre Mamu na prenájom a 236-tisíc divákov pre Bez servítky.
Viac divákov ako Bez servítky však mali vedomostné kvízy na Jednotke. Všade dobre, doma naj sledovalo v priemere 242-tisíc a Duel až 264-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+. V obchodnej cieľovej skupine 13-55 sa hýbala ich priemerná sledovanosť pod 2.5 % a podiel na trhu okolo 12 %.
Záver plný emócií a vďaky
Rozhodnutie ukončiť Mamu na prenájom nebolo jednoduché, no podľa televízie nastal čas uzavrieť príbeh hlavných postáv a pripraviť miesto pre nové výzvy. Hoci niektorí diváci vyjadrili sklamanie nad blížiacim sa koncom, mnohí oceňujú rozhodnutie ukončiť denný seriál na vrchole.
„Príbehy hrdinov obľúbeného denného seriálu Mama na prenájom sa tento rok uzavrú. Divákom sme úprimne vďační za priazeň, ktorú seriálu prejavovali počas uplynulých dvoch rokov a ktorá pretrváva až do dnešných dní,“ potvrdil pre Mediálne Lukáš Kočišek, PR manažér TV Markíza.
Fanúšikov už čakajú len posledné epizódy, ktoré sľubujú veľkolepé rozuzlenia a silné emocionálne momenty. Veľké finále je naplánované na Mikuáša, v piatok 6. decembra. Divákov aj tento rok poteší ešte Vianočný špeciál.
Čo bude nasledovať?
Od januára 2025 sa diváci môžu tešiť na nový denný seriál s názvom Sľub, ktorý ich prenesie do socialistických 80. rokov. Dobová nostalgia, príbehy plné emócií a originálny námet budú budúci rok tým, čím chce Markíza zaujať. Divákom pripomenie časy, keď sa rifle dali zohnať iba v Tuzexe a vo voľnom čase sa cvičila spartakiáda.
„To, čo by sme hlavne chceli priniesť, je práve tá nostalgia, spomienky na socialistické 80. roky. Veríme, že mladých divákov bude tá doba fascinovať a uvidia niečo, čo pre nich nie je bežné.,“ uviedla Alexandra Dubovská, riaditeľka Centra výroby skupiny Markíza. Kým pri Mame na prenájom a predtým pri Oteckoch sa televízia inšpirovala zahraničnými seriálmi, novinku Sľub pripravila na základe vlastného námetu.

„Diváci možno majú socializmus glorifikovaný a trochu majú pocit, že to bolo vynikajúce obdobie, no nie je to celkom pravda.“ doplnil režisér Vlado Fischer. V seriáli sa objavia príbehy, ktoré sú vtipné, no aj smutné či ťažké.
V seriálovej novinke sa predstavia obľúbení herci, ktorých diváci poznajú aj zo súčasných seriálových hitov Markízy. Nebude medzi nimi chýbať Marek Rozkoš, Vladimír Kobielsky, Jakub Švec, Ráchel Šoltésová či Adam Bardy. Diváci uvidia aj Soňu Norisovú, Gabrielu Dzuríkovú, Annu Jakab Rakovskú, Zuzanu Tlučkovú, Dušana Cinkotu, Štefana Skrúcaného a mnohých ďalších.
Viac o seriálovej novinke Sľub si môžete prečítať v tomto článku:

Poznáme detaily náhrady Mamy na prenájom. Nečakali by ste, že Markíza chystá takýto seriál
Projekt, ktorý spájal generácie
Mamu na prenájom uvádzala Markíza dva roky, na obrazovky ju uviedla na začiatku roka 2023. Denný seriál sa čoskoro stal lídrom podvečerného vysielania, keď v priemere pritiahol k obrazovkám 370-tisíc divákov, výnimočnými nebolo ani viac ako 400-tisíc divákov. Hoci už seriálu klesla sledovanosť, stále dosahuje nadpriemerné čísla a je najsledovanejším v rámci podvečernej ponuky všetkých televízií.
Mama na prenájom je tak po Oteckoch ďalší seriál, ktorý redefinoval podvečerné vysielanie a potvrdil Markíze cestu, akým obsahom si dokáže získať pozornosť divákov a prekonať dokonca aj konkurenčnú hlavnú spravodajskú reláciu.
A čo nahradí Mamu na prenájom po 6. decembri, kým dostane na obrazovke priestor vianočná programová štruktúra v novom roku novinka Sľub? Markíza vytiahne opäť osvedčené Rodinné prípady.

Odborníci o kauze Adela: Odmietla byť beznázorová, usmievavá tvár. Markíza si urobí inú hviezdu

Markíza má pripravenú ďalšiu seriálovú lahôdku. Stavila na hviezdne obsadenie a silný príbeh

Česká televízia čelí útoku podvodníkov. Diváci hromžia na StarDance turné

Raketový úspech, skvelá sledovanosť: Seriál, ktorý natočila aj Markíza, dobyl USA

Obľúbili ste si tento program? Markíza vám spraví škrt cez rozpočet. Koniec je za rohom

Na východe je všetko! Bratislavčanka nájde v Košiciach viac, než očakávala

Najsledovanejšie programy októbra: Sladká šou a dramatické seriály. Čo prilákalo viac divákov?
