Stabilnú pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu si aj v októbri udržala a medziročne výrazne posilnila skupina Markíza. V rámci slovenských televíznych skupín dosiahla najvyššie podiely na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách. Skupina JOJ si naďalej drží pozíciu trhovej dvojky, trojkou je verejnoprávna STVR. Vyplýva to z oficiálneho merania sledovanosti televízií prostredníctvom píplmetrov, ktoré realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT.
Komerčná cieľová skupina
Skupina Markíza (televízie Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik) dosiahla v októbri v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 32,8 %. Pre komerčnú televíznu skupinu je to druhý najlepší výsledok tohto roka.
V októri si skupina Joj pripísala celodenný podiel 20,6 % v skupine 13-55. Skupina Markíza ju predstihla s výrazným náskokom až o 12,2 percentuálneho bodu. V medziročnom porovnaní si skupina Markíza polepšila o 1,5 bodu, skupina Joj zaznamenala o 0,2 bodu nižší výkon ako v septembri minulého roka. Jednotkou na trhu bola v každý jeden z 31 októbrových dní skupina Markíza.
Víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčnom prime-time 19:00 – 22:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu až 33,9 %. Konkurenčnú skupinu Joj (21,6 %) predstihla s výrazným rozdielom o 12,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola rovnako každý z 31 októbrových dní. Markíza si medziročne polepšila o 1,7 percentuálneho bodu, skupina Joj znížila svoj výkon o 1,4 percentuálneho bodu.
STVR (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) zaznamenala v tejto cieľovej skupine celodenný podiel na trhu 11,6 % a v prime-time 13,8 %. Pre verejnoprávnu televíziu však nie je komerčná cieľová skupina podstatná.
Univerzálna cieľová skupina
Skupina Markíza bola v septembri 2024 jednotkou na trhu aj v prípade univerzálneho publika – divákov starších ako 12 rokov. Dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 27,8 % a odstup o 7,6 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,2 %). Verejnoprávna STVR zaznamenala trhový podiel 15,8 %. Trhovým lídrom bola opäť celých 31 dní uplynulého mesiaca skupina Markíza.
V porovnaní s októbrom 2023 si skupina Markíza polepšila o 1,8 percentuálneho bodu a STVR o 0,2 bodu. Skupina Joj zaznamenala medziročný pokles o 0,5 percentuálneho bodu.
Prvenstvo patrilo skupine Markíza taktiež v prime-time 19:00 – 22:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 30,4 % a náskokom o 8,4 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (22,0 %). STVR zaznamenala podiel na trhu 17,4 %. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý októbrový deň.
Aj v tomto parametri si skupina Markíza polepšila, medziročne o 1,8 percentuálneho bodu. STVR mierne znížila svoj výkon o 0,1 bodu a skupina Joj zaznamenala pokles podielu na trhu o 1,1 percentuálneho bodu.
Spravodajské televízie
V rámci trojice spravodajských televízií si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ celodenné prvenstvo pripísala TA3 s podielom na trhu 1,8 %. STVR :24 a JOJ 24 si pripísali rovnaký podiel na trhu vo výške 1,1 %.
V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) dosiahli televízie takmer identický podiel na trhu, v širšom prime-time (17:00 – 23:00 hod.) patrilo prvenstvo TA3, dvojkou bola STVR :24 nasledovaná JOJ 24.
Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.
Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13-55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.