Október priniesol televíziám neľahkú úlohu – zaujať divákov v preplnenej sezóne. Vysokú sledovanosť zaznamenali len stálice Pečie celé Slovensko a Dunaj, k vašim službám, ktoré ako jediné z ponuky slovenských televízií pritiahli k obrazovkám viac ako pol milióna divákov. Túto hranicu sa nepodarilo prekonať ani spravodajským programom.
Novinky ako Lovec, Sieň slávy či Slasti, strasti! síce priniesli nové témy, no v tvrdej konkurencii sa nepresadili. A ako sa uviedol reštart politickej diskusie Na telo?
Top program mesiaca
Pečie celé Slovensko nemá ani vo svojej štvrtej sérii premožiteľa. Najsledovanejšie októbrová epizóda sa stala s 585-tisíc divákmi najsledovanejším programom mesiaca v univerzálnej cieľovej skupine 12+ a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Rovnako tomu bolo aj v obchodnej cieľovej skupine 13-55, kde si sladká šou ako jediná zo všetkých programov siahla na desiatkový rating. So započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla sledovanosť 10,0 % a podiel na trhu 28,2 %.

Najsledovanejšie seriály na trhu
V seriálovej ponuke slovenských televízií si neohrozene drží prvenstvo Dunaj, k vašim službám. Dobový hit Markízy je absolútne najsledovanejším seriálom na slovenskom trhu. V októbri dosiahlo desať odvysielaných epizód priemernú sledovanosť 8,7 % a trhový podiel 28,6 % v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti. K obrazovkám prilákal v priemere 548-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom maximom bolo až 577-tisíc divákov.

Darilo sa aj Druhej šanci, ktorej patria pondelkové večery na Markíze. Dramatický seriál z lekárskeho prostredia zaznamenal priemerný rating 7,6 % a trhový podiel 26,6 % v cieľovej skupine 13-55. V októbri prilákal k obrazovkám v priemere 439-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, maximom bolo 471-tisíc divákov.

V podvečernom vysielaní si udržal prvenstvo seriál Mama na prenájom. V cieľovej skupine 13-55 si pripísal priemernú sledovanosť 4,5 % a trhový podiel 21,9 %. V priemere si ho pozrelo 322-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, októbrovým maximom bolo 342-tisíc divákov.
Novinky STVR a Jojky
V októbri pribudli na televízne obrazovky až tri novinky. STVR nasadila od 10. októbra na štvrtkové večery zábavnú reláciu Sieň slávy, ktorú doplnila seriálová novinka Andyho Krausa s názvom Slasti, strasti!. Jojka uviedla od nedele 27. októbra mysteriózny seriál Lovec.

Novinky STVR sa nedokázali presadiť v silnej konkurencii seriálu Dunaj, k vašim službám. Sieň slávy si pri štarte pozrelo 239-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+, v cieľovej skupine 13-55 zaznamenal nízku sledovanosť 2,1 % a podiel na trhu 7,6 %.
Sieň slávy v štvrtkové večery dopĺňa v druhom programovom okne seriál Slasti, strasti!, ktorý dosiahol v cieľovej skupine 13-55 sledovanosť len 1,6 % s trhovým podielom 7,7 %. Na Markíze mu konkuruje Jama levova, ktorá si pripísala podiel na trhu 15,9 % a na Jojke český seriál Polda, ktorý zaznamenal trhový podiel 12,1 %.

Treťou októbrovou novinka je osemdielny seriál Lovec, ktorý TV Joj natočila spoločne s Českou televíziou. Jojka ho odvážne nasadila na nedeľné večery do mimoriadne silnej konkurencie obľúbenej šou Pečie celé Slovensko. Prvú epizódu Lovca si po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti pozrelo 323-tisíc divákov v cieľovke 12+, čo je pre televíziu jeden z najlepších výsledkov v aktuálnej jesennej sezóne. Najsledovanejším večerným programom zostalo aj naďalej Pečie celé Slovensko, hoci výrazne oslabené, keď ho sledovalo 514-tisíc divákov.
V cieľovej skupine 13-55 dosiahol Lovec sledovanosť 6,2 % a podiel na trhu 17,1 %. Rovnako ho predbehlo Pečie celé Slovensko, ktoré si pripísalo sledovanosť 8,6 % a podiel na trhu 25,0 %. Duel na Farme mal nižšiu sledovanosť 4,7 %, kvôli dlhšej stopáži však zaznamenal vyšší podiel na trhu 17,3 %.

Lovec však predbehol ďalšie seriály z ponuky Jojky. Najsledovanejšia októbrová epizóda druhej série Kriminálky Kraj, ktorej patria štvrtkové večery, mala 320-tisíc divákov v 12+, maximom utorkovej Nemocnice bolo 308-tisíc divákov.
Smutná rozlúčka pre seriál Jojky
S divákmi Jojky sa začiatkom októbra rozlúčila jesenná novinka Príliš veľa lásky, ktorá mala byť seriálovou udalosťou televíznej sezóny, no diváci rozhodli inak. Dramatická miniséria mala nadviazať na úspechy seriálov ako boli Klamstvo či Zrada z dielne Markízy.
Hoci mal seriál kvalitné spracovanie aj herecké osadenie a k tomu neošúchanú tému, diváci si ho nenašli. So všetkými epizódami skončil ako trojka sobotných večerov. Už prvé epizódy seriálu priniesli nemilosrdné výsledky a podpriemerné zostali aj pri ďalších. Počet divákov sa hýbal len okolo 200-tisíc a nízke čísla si pripísal aj v cieľovej skupine 13-55. Hoci sa ambície televízie Joj nepodarilo naplniť, kvality seriálu ocenili u susedov. Do vysielania ho zaradí Česká televízia.

Najsledovanejším nespravodajským programom Jojky bol v októbri nedeľný podvečerný magazín Nové bývanie. Štyri októbrové epizódy si pozrelo v priemere 388-tisíc divákov v 12+ so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti, pričom maximom bolo až 409-tisíc divákov. Táto epizóda bola zároveň jediným nespravodajským programom Jojky, ktorý pritiahol k obrazovkám viac ako 400-tisíc divákov. Svojich divákov si naďalej drží aj pondelkové Inkognito, ktorého októbrovým maximom bolo 352-tisíc divákov.
Zábavné stálice si držali divákov
Z ponuky STVR sa najviac darilo zábavným stáliciam Záhady tela a Čo ja viem. Štyri októbrové epizódy Záhad tela si v sobotné večery pozrelo v priemere 366-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, piatkové epizódy Čo ja viem sledovalo v priemere 356-tisíc divákov.
Z ponuky Markízy bola divácky atraktívna druhá séria zábavnej šou Možné je všetko! Štyri októbrové časti sledovalo priemerne 338-tisíc divákov, pričom maximom bolo doposiaľ najvyšších 367-tisíc divákov. Zabodovala aj reality šou Extrémne premeny Slovensko. Päť októbrových epizód si nenechalo ujsť 398-tisíc divákov, rekordom bolo 418-tisíc divákov.

Televízia Joj uvádza svoju šou Česko Slovensko má talent v aktuálnej sezóne netradične v stredajšie večery. Najsledovanejšia októbrová epizóda mala po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti 324-tisíc divákov.
Reštart Na telo
Po takmer päťmesačnej pauze sa politická diskusná relácia Na telo vrátila v nedeľu 20. októbra na obrazovky televízie Markíza. Program, ktorý dlhé roky viedol Michal Kovačič, tentoraz odštartoval s novou moderátorkou Karolínou Lacovou.

Aj keď sa Markíze podarilo získať pozvanie koaličného politika, výsledná sledovanosť neprekročila očakávania. Diskusiu sledovalo len 227-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+, čo je výrazne menej divákov, než na aké bola Markíza zvyknutá v ére Michala Kovačiča, keď Na telo sledovalo viac ako 400-tisíc divákov, častokrát aj viac ako 500-tisíc.
Viac divákov pri reštarte Na telo malo O 5 minút 12, ktorú si na Jednotke STVR pozrelo 311-tisíc divákov, na spravodajskom okruhu :24 ho videlo ďalších 49-tisíc divákov.
O 5 minút 12 si lepšie viedlo aj v obchodnej cieľovej skupine 13-55, kde dosiahlo sledovanosť 3,5 % a podiel na trhu 20,5 %. Na telo zaznamenalo sledovanosť 2,7 % a podiel na trhu 16,8 %.
Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.
Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13-55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.