V rebríčku návštevnosti slovenských webov si pozíciu lídra aj v júni obhájil spravodajský portál Aktuality.sk. V rámci prevádzkovateľov webov si prvú priečku naďalej drží mediálny dom Ringier Slovakia. Vyplýva to z auditovaného rebríčka návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.

Najnavštevovanejšie slovenské weby

V top desiatke najnavštevovanejších webov si takmer všetky pripísali pokles návštevnosti. Nárast si pripísali štyri weby, najvyšší na úrovni 5,6 % zaznamenal Interez.sk, ktorý sa tak opäť zapísal do top desiatky najnavštevovanejších webov. Svoju pozíciu v top desiatke sa nepodarilo obhájiť Refresheru.

Pozíciu lídra si naďalej neohrozene držia Aktuality.sk. Prvú priečku si obhájili aj v júni s návštevnosťou 2,44 milióna unikátnych návštevníkov (RU – Real Users). Voči predchádzajúcemu mesiacu to však znamená pokles návštevnosti o 4,7 %.

Na druhú pozíciu sa vrátila Pluska.sk s 2,24 milióna návštevníkmi, ktorá tak na tretiu priečku odsunula Sme.sk, na ktoré si kliklo o takmer 60-tisíc unikátnych návštevníkov menej. Obidva weby zaznamenali pokles návštevnosti, Sme o 5,9 % a Pluska o 3,2 %.

Štvrtým najnavštevovanejším portálom bol v júni Zoznam.sk s 2,17 milióna návštevníkmi (pokles o 4,0 %). Zoznam je zároveň posledným slovenským webom s mesačnou návštevnosťou nad hranicou 2 milióny unikátnych návštevníkov. Prvú päťku naďalej uzatvára Pravda.sk, ktorá zaznamenala návštevnosť 1,84 milióna RU (pokles o 4,3 %).

Druhú päťku otvára opäť Azet.sk (1,78 mil. RU), ktorý si pripísal nárast návštevnosti o 1,7 % a v medziročnom porovnaní až o 20,6 %. Na siedmu pozíciu ssa prebojovali Topky.sk (1,63 mil. RU), ktoré na ôsmu priečku odsunuli Čas.sk (1,59 mil. RU). Topky zaznamenali nepatrný nárast o 0,1 %, Čas však zaznamenal pokles návštevnosti o 8,1 % voči predchádzajúcemu mesiacu.

Na deviatu priečku sa prebojoval Startitup.sk s návštevnosťou 1,54 milióna RU a nárastom o 3,1 %. Top desiatku uzatvára Interez.sk, na ktorý si v júni kliklo 1,51 milióna ľudí, o 5,6 % viac ako predošlý mesiac.

Druhá desiatka webov

Druhú desiatku najnavštevovanejších webov v júni otvára Refresher (1,50 mil. RU), nasledovaný Heurekou (1,41 mil. RU), TVnovinami (1,20 %) a Markizou (1,15 mil. RU). Na 15. priečku poskočili HNonline (1,13 mil. RU) nasledovaný webmi DennikN (1,09 mil. RU) a Sita.sk (1,07 mil. RU).

Top 20 slovenských webov uzatvárajú Dobrenoviny.sk (1,06 mil. RU), imeteo.sk (1,04 mil. RU), ktorý si s nástupom leta pripísal nárast až o 24 %, a istream.sk (1,03 mil. RU) ako posledný zo slovenských webov s návštevnosťou nad hranicou milión unikátnych návštevníkov.

Weby televízií a rádií

V rámci webov televízií mali viac ako milión návštevníkov opäť len dva weby – televízny a spravodajský web Markízy. Pozíciu najnavštevovanejšieho si obhájili TVnoviny.sk s 1,20 milióna RU, nasledované portálom Markiza.sk (1,15 mil. RU). Obidva sú zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 13. a 14. mieste. Web Markízy si pripísal mierny nárast návštevnosti o 0,6 %, spravodajský portál TVnoviny poklesol o 5,9 %.

Naopak, výrazný nárast si pripísal spravodajský web Jojky – Noviny.sk. Zaznamenal 986-tisíc unikátnych návštevníkov a patrí mu 3. priečka v rámci webov televízií a rádií. Štvrtá priečia patrí webu spravodajskej televízie TA3 s návštevnosťou 741-tisíc RU.

Nasleduje televízny web Joj.sk (694-tisíc RU), ktorý si pripísal pokles návštevnosti o 25 %. Najnižšiu návštevnosť spomedzi televíznych webov má web STVR so 423-tisíc RU.

Spomedzi webov rádií sú najnavštevovanejšími Expres.sk (176-tis. RU). Návštevnosť ostatných sa hýbe rádovo v desiatkach tisíc RU.

Rebríček prevádzkovateľov

V rebríčku desiatich najväčších prevádzkovateľov slovenských webov nenastal v máji žiadny významný posun. Zmena nastala len na 6. a 7. pozícii, kde MAFRA Slovakia preskočila vydavateľstvo OUR MEDIA SR.

Prvé miesto si obhájil Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Dvojkou je naďalej mediálny dom News and Media Holding (NMH) s portfóliom webov ako Pluska, Čas alebo Trend. Odstup medzi nimi bol necelých 76-tisíc unikátnych návštevníkov.

Silnou trojkou je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Piatu pozíciu si drží Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk).

Na šiestu priečku sa dostala MAFRA Slovakia (hnonline.sk, cp.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a zlacnene.sk), ktorá na siedmu priečku odsunula spoločnosť OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, birdz.sk a defencenews.sk).

Desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú Markíza – Slovakia (markiza.sk, tvnoviny.sk), REFRESHER Media (refresher.sk) a Heureka shopping (heureka.sk, kauf.sk).

Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor bolo v júni zapojených 82 slovenských webov a ich 38 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie realizuje spoločnosť Gemius Slovakia na objednávku IAB Slovakia.

Portál Medialne.sk patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding (NMH).