Televízia Markíza potvrdzuje svoju dominanciu na spravodajskom poli. Hlavná spravodajská relácia Televízne noviny si v máji a júni udržala neohrozenú pozíciu lídra v oboch kľúčových cieľových skupinách – komerčnej 14-56 aj univerzálnej 12+.
Na silné čísla sledovanosti sa odvoláva aj samotná televízia, ktorá zároveň ostro odmieta selektívnu interpretáciu výsledkov merania sledovanosti zo strany konkurencie. Z oficiálnych čísel vyplýva, že rozdiel medzi spravodajstvom Markízy a TV JOJ sa v priebehu prvej polovice roka výrazne prehĺbil.

Slovenské televízie v číslach: Ako sa im darí podľa tržieb a zisku?
TV Markíza potvrdzuje nárast sledovanosti hlavnej spravodajskej relácie na základe porovnania sledovanosti ucelených programov s tým, že aj v máji aj v júni 2025 si udržala odstup od konkurenčnej súkromnej televízie.
„TV Markíza odmieta skresľovanie výsledkov merania sledovanosti prezentované TV JOJ v ostatných dňoch. Porovnávanie neekvivalentných dát týkajúcich sa len časti vysielacieho pásma a ich prezentácia je v rozpore s realitou, ako aj so schválenými štandardmi a nemá miesto v čestnej súťaži. Markíza sa domnieva, že komunikácia selektívne vybraných dát nezodpovedajúcich dátam používaným reklamným trhom je nekorektná a môže poškodiť všetky jeho subjekty,“ uvádza televízia v oficiálnom stanovisku.
Líderstvo podložené oficiálnymi číslami
V júni 2025 zaznamenala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny najvyššiu sledovanosť v 28 z 30 dní. V cieľovej skupine 14-56 dosiahli Televízne noviny priemerný rating 4,8 % a priemerný trhový podiel 25,9 %, pričom hlavná spravodajská relácia televízie JOJ dosiahla výrazne nižší priemerný trhový podiel 17,9 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 323-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 558-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
V máji 2025, ktorý bol z pohľadu sledovanosti mimoriadne silný, Televízne noviny dosiahli absolútne prvenstvo v sledovanosti počas všetkých 31 dní. V cieľovej skupine 14-56 dosiahli priemerný rating 6,3 % a priemerný trhový podiel 28,5 %. Noviny TV JOJ dosiahli v tejto komerčne podstatnej cieľovej skupine priemerný trhový podiel 16,5 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 409-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 684-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Markíza valcuje trh: V júni s rekordným trhovým podielom, Jojka zostala v tieni
Rastúce rozdiely v sledovanosti spravodajstva
Televízia Markíza vo vývoji sledovanosti zároveň poukazuje na rastúci rozdiel medzi výkonom spravodajstva TV Markíza a konkurencie. „Kým ešte v januári 2025 bol rozdiel v priemernom trhovom podiele oboch komerčných televízií v cieľovej skupine 14-56 na úrovni 7,5 percentuálneho bodu (Markíza 27,1 % vs. JOJ 19,6 %), v ďalších mesiacoch sa tento odstup zväčšoval. Vo februári 2025 narástol na 8,6 bodu (26,8 % vs. 18,2 %), v marci 2025 na 10,3 bodu (26,5 % vs. 16,2 %), v apríli 2025 na 10,8 bodu (26,1 % vs. 15,3 %) a v máji 2025 dosiahol až 12 percentuálnych bodov, keď Televízne noviny zaznamenali priemerný trhový podiel 28,5 %, zatiaľ čo Noviny TV JOJ dosiahli priemerný trhový podiel 16,5 %,“ prezentuje televízia vývoj sledovanosti v číslach.

„Tento rastúci odstup je jasným dôkazom, že spravodajstvo Markízy nielenže dominuje televíznemu trhu, ale jeho náskok pred konkurenciou sa v priebehu prvej polovici roka zvyšoval. Rovnako priaznivý vývoj možno pozorovať aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+, v ktorej sa rozdiel medzi oboma stanicami v prvej polovici roka takisto výrazne zväčšil,“ uzatvára TV Markíza.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA.