Sociálna sieť LinkedIn sa za posledné dva roky premenila na silný nástroj na budovanie podnikania a podporu predaja služieb či produktov. To potvrdzuje aj najnovší prieskum „LinkedIn je IN 2024“, ktorý realizovali Go4insight a agentúra DIVINO v spolupráci s odborníkom Mikim Plichtom.

Prakticky všetci používatelia LinkedIn-u využívajú paralelne aj iné sociálne siete. LinkedIn však hodnotia výrazne lepšie ako Youtube, Instagram, Twitter, TikTok alebo Facebook.„Linkedin je vnímaný ako špecializovaná sociálna sieť, ktorá je využívaná predovšetkým na pracovné účely,“ dopĺňa Július Filo z Go4insight.

Anketa
Máte profil na sociálnej sieti LinkedIn?
  • 67%
  • 33%
  • 0%

LinkedIn mení svoje publikum

Slováci už na LinkedIn-e trávia viac času než pred dvoma rokmi. Profil typického používateľa tejto platformy sa však výrazne odlišuje od priemerného obyvateľa Slovenska. Prevládajú tu ľudia v manažérskych pozíciách, podnikatelia a pracovníci v službách. Naopak, výrazne menej sú zastúpené robotnícke profesie aj rutinné kancelárske práce.

To znamená, že LinkedIn už nie je iba priestorom pre personalistov či ľudí hľadajúcich prácu. „Ľudia pracujúci v oblasti ľudských zdrojov sú až štvrtou najpočetnejšou skupinou. Top trojkou sú profesionáli z marketingu, IT a sveta obchodu“ vysvetľuje Simona Mištíková z agentúry DIVINO, ktorá poskytuje poradenstvo v oblasti stratégií a tvorby obsahu na LinkedIn-e.

Zaujímavým zistením je, že ženy už na tejto platforme prevýšili mužov, čo je v súlade s trendom na iných sociálnych sieťach. Najsilnejšiu vekovú skupinu tvoria tridsiatnici a štyridsiatnici, pričom výraznú prevahu (takmer polovicu) majú používatelia z Bratislavského kraja.

  • Najväčšej časti používateľov LinkedIn-u priniesla táto sieť najmä nové kontakty. Tento prínos jasne prevažuje nad všetkými ostatnými.
  • Ďalšími prínosmi sú informácie o rôznych podujatiach (ako konferencie, webináre), nové informácie a osobný rast.
  • K reálnej spolupráci (nový obchod, nová práca, nový zamestnanec) prispel LinkedIn viac ako štvrtine užívateľov.
  • Jedno percento ľudí si vďaka LinkedIn-u našli k sebe cestu aj po súkromnej stránke a dočkali sa pozvania na rande.
LinkedIn prieskum
Zdroj: Go4Insight, Divino

Nástroj, ktorý otvára dvere biznisu

Jednou z najvýraznejších zmien na slovenskom LinkedIn-e je to, že sa stáva nielen miestom na budovanie kontaktov, ale aj na rozširovanie obchodných príležitostí. Používatelia ho čoraz viac využívajú na predaj svojich služieb a produktov, či na získavanie obchodných partnerov.

„LinkedIn sa stal nástrojom, ktorý otvára dvere. Silná digitálna stopa vám môže zabezpečiť prístup do mnohých firiem bez osobného predstavenia,“ prezrádza Miki Plichta, odborný garant prieskumu.

Anketa
Ste aktívny na LinkedIn-e?
  • 33%
  • 67%
  • 0%

Hoci je LinkedIn vnímaný ako profesionálna sociálna sieť, používatelia sa úplne nebránia ani uverejňovaniu postov, ktoré sú skôr osobného, než pracovného rázu. Najmenej im prekážajú posty týkajúce sa osobno-pracovných úspechov, života vo firme (večierky, teambuildingy) či motivačné príspevky alebo citáty.

Naopak, prekážajú statusy týkajúce sa súkromných informácií (dovolenky, zdravie, domáci miláčikovia). To, čo vadí nadpolovičnej väčšine používateľov, sú najmä politické príspevky a príspevky týkajúce sa náboženských tém.

  • 41 % používateľom súkromný obsah na LinkedIn-e vyslovene vadí.
  • 40 % majú voči „fejsbukácii“ LinkedIn-u neutrálne stanovisko.
  • 22 % víta aj súkromné príspevky.

Nevyužitý potenciál

Zatiaľ čo jednotlivci na LinkedIn využívajú potenciál LinkedIn-u na maximum, firemné stránky majú omnoho menší dosah. Algoritmus siete totiž zvýhodňuje obsah zdieľaný jednotlivcami pred obsahom firiem.

Prieskum ukázal, že len 10 % zamestnancov dostalo od svojich zamestnávateľov inštrukcie, ako komunikovať firemnú značku cez svoje osobné profily. To predstavuje nevyužitú príležitosť pre väčšinu firiem.

„Komunikácia prostredníctvom zamestnancov je tak stále nenaplneným potenciálom u veľkej väčšiny firiem,“ uzatvára Ľubomíra Mardiaková z agentúry DIVINO, ktorá bola zároveň odbornou garantkou prieskumu.

  • Aplikáciu LinkedIn v mobile využíva 91 % jej používateľov, zvyšných 9 % aplikáciu nevyužíva.
  • Notifikácie z mobilnej aplikácie LinkedIn má nastavené o niečo viac ako polovica používateľov, kým tretina má notifikácie vypnuté.

LinkedIn na Slovensku sa tak stále viac stáva nevyhnutným nástrojom pre profesionálnu komunikáciu a obchodný úspech. Tento prieskum ukazuje, že podnikatelia a manažéri, ktorí sa rozhodli aktívne pôsobiť na tejto platforme, majú pred sebou nespočetné možnosti, ako z nej vyťažiť maximum.

Väčšina používateľov LinkedIn-u sa totiž nazdáva, že LinkedIn je „lepšie“ miesto, ako tomu bolo pred rokom. Podľa prieskumu sa ukazuje, že LinkedIn sa zlepšil vo všetkých oblastiach – prinášanej informačnej hodnote, nadväzovaniu zmysluplných kontaktov, biznisovému prínosu aj v relevantnosti príspevkov.

Prieskum „LinkedIn je IN 2024“ realizovala agentúra Go4insight v spolupráci s DIVINO. Kompletné výsledky nájdete na www.linkedinjein.sk.

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Televízna reklama už oslovuje len starších. Kde objavujú nové značky mladší zákazníci?

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Boj o diváka sa stupňuje: Televízia verzus sociálne siete. Kde hľadajú Slováci informácie?

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Prieskum: Ktoré strany dominujú na Instagrame a ktoré na Telegrame? Kde sú voliči Smeru či SNS?

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Digitálna reklama na Slovensku prekonáva očakávania. Preinvestovaných bolo vyše 100 miliónov