Internetová populácia podľa dát IAB Monitora začala s príchodom letných mesiacov klesať. Zníženie počtu online užívateľov z 3,65 na 3,63 milióna reálnych užívateľov (RU), predstavuje však len mierny pokles o 0,74 percenta.
Boj o miesto druhého najväčšieho publishera na Slovensku pokračuje
Najväčším prevádzkovateľom bol opäť Ringier, ale pre jeden z najväčších poklesov v TOP 10 sa po dvoch mesiacoch prepadol pod tri milióny RU.
Druhé miesto si už od marca vymieňajú Zoznam, tentokrát na druhej priečke a 2,78 milióna RU, a News and Media Holding (NMH) s viac ako 2,73 milióna RU. Zoznam v júni využil pokles RU v NMH a aj malý rast mu stačil na opätovné obsadenie druhej priečky. Takáto konkurencia udržiava týchto publisherov po marcovom poklese v raste.
Najväčší, takmer 4,5-percentný, pokles zaznamenala MAFRA. Najrýchlejší rast RU cez 5 percent dosiahla SITA.
Jún priniesol veľké poklesy v zobrazeniach
S letnými teplotami prišiel nielen mierny pokles v online populácii, ale aj dvojmiestny pokles v počte videní (PV) pri viacerých mediálnych domoch.
Medzi TOP 10 publishermi zaznamenal najväčší prepad Modrý koník, a to viac ako 18 percent. Podobne s viac ako 14-percentným poklesom pokračoval Petit Press.
Najväčší počet PV´s znova obhájil mediálny dom News and Media Holding, s viac ako 560 miliónmi zobrazení. Udržiava si tak už dlhodobo výrazný náskok pred Ringier Axel Springer s 301 miliónmi PV aj Zoznamom so 179 miliónmi PV.
Aktuality s vysokým poklesom, Pluska v top trojke
Čo sa týka konkrétnych webov v prípade počtu zobrazení, tak jednoznačnou jednotkou bol v júni portál aktuality.sk, ktorý však zaznamenal najväčší pokles, a to až o 23 percent. Podobné dvojciferné poklesy PV zasiahli aj weby sme.sk a pluska.sk
Najväčší rast reálnych užívateľov aj počtu zobrazení dosiahol web pravda.sk. Dobrénoviny.sk nahradili na siedmom mieste Bazos.sk a posunuli tak MAFRA Slovakia na desiatu priečku.
Online video s 15 percentným rastom stream views
Video stream najväčších vydavateľov na Slovensku ukázal v júni ďalší rast prehratí celkovo o 15 percent. Pričinili sa o to najmä Pluska.sk, Zoznam.sk a Topky.sk, kde streamy dosiahli rast od 16 až do 81 percent. Naopak Cas.sk a Aktuality.sk klesli v stream views o viac ako 30 percent.
Video streamom s najväčším zásahom aj počtom prehratí zostáva líder tohto segmentu, Pluska.sk, s 1,17 milióna RU. Rovnako najvyšším bol počet videní videa, ktorý znova narástol až na viac ako 75 miliónov. V prípade RU ho už dobieha stream markiza.sk.