Pre svet bolo prekvapením, keď Facebook ohlásil zmenu svojho mena na Meta. Mal na to však jasné dôvody a spoločnosť toto rozhodnutie akceptovala, až na pôvodnú firmu Meta, ktorá podľa CNBC existuje už viac ako 10 rokov, píše portál Startitup.
Správa ako zlý sen
Justin Bolognino, majiteľ firmy Meta uviedol, že zmena názvu Facebooku pre neho bola ako zlý sen. „Bolo to ako dívať sa na film, bolo to surreálne,“ povedal.
Jeho spoločnosť ponúkala mnohozmyslové zážitky za využitia virtuálnej reality na verejných podujatiach ako sú napríklad festivaly. Ako tvrdí, na trhu už bol dobre zabehnutý, no len do chvíle, kedy mu jeho firemnú značku prevzal Facebook.
„Služby, ktoré ponúkame, sú drasticky podobné,“ vyjadril sa pre CNBC sklamaný majiteľ. „Keď od nás Facebook ukradol našu značku, úplne to zdecimovalo firmu.“ Podobný scenár by vraj „neprial ani svojmu najhoršiemu nepriateľovi“, dodal.
Niekoľkomesačný súdny spor
Súdny spor, ktorým sa Bolognino snaží proti Mete bojovať, sa ťahá už osem mesiacov. Žiada peňažnú kompenzáciu, keďže nová Meta mala zvrátiť roky budovania hodnotnej značky. „Mala až takú hodnotu, že sa ju jedna z najväčších spoločností na svete rozhodla ukradnúť,“ povedal.
Situácia však vyzerá beznádejne. Nepomáhajú ani dôkazy, ktoré potvrdzujú, že Meta existovala ešte skôr, ako sa značku rozhodol prevziať Facebook. Ten stále odmieta akokoľvek reagovať na obvinenia.
Šanca na úspech existuje
Avšak podľa Jessici Litmanovej, profesorky práv na Univerzite mesta Chicago má Meta dobré vyhliadky na úspech v tomto súdnom spore. „Ide o úplne racionálne a podložené tvrdenie, je dosť možné, že sa im podarí zotrvať,“ uvádza.
Meta svoj trademark zaregistrovala ešte v roku 2017, k svojim požiadavkám má preto legálny podklad. Zuckerbergova spoločnosť by preto podľa Litmanovej mala byť pri tomto súdnom spore opatrná.