Americká technologická spoločnosť Alphabet, ktorá je majiteľom internetového vyhľadávača Google, zvýšila v druhom štvrťroku tržby o 13 percent na 69,7 miliardy dolárov. Vyplýva to zo zverejnených výsledkov hospodárenia. Firma len tesne nedosiahla odhad analytikov. To podľa Reuters ukazuje, že Google dokáže ustáť, ak sa budúci rok niektoré veľké krajiny ocitnú v recesii. Čistý zisk spoločnosti za kvartál medziročne klesol o 13,6 percenta.

Straty či zisky z podielov

Analytici opýtaní spoločnosťou Refinitiv odhadovali, že tržby Alphabetu za druhý štvrťrok dosiahnu 69,9 miliardy dolárov. Čistý zisk za toto obdobie spoločnosť vykázala 16 miliárd dolárov. Zisk na akciu predstavoval 1,21 dolára, zatiaľ čo priemerný odhad bol 1,29 dolára na akciu. Zisk spoločnosti Alphabet býva nepredvídateľný kvôli sporadickým ziskom či stratám z podielov, ktoré držia v mnohých start-upoch, upozorňuje Reuters.

Investori výsledky Alphabetu vyzerali niekoľko týždňov, pretože analytici sú skeptickí ohľadom budúcich výdavkov na reklamu. Obavy sa zvýšili po tom, čo spoločnosti Snap a Twitter, ktoré pôsobia v oblasti sociálnych médií, zverejnili neuspokojivé štvrťročné výsledky. Rad technologických spoločností spomaľuje alebo zastavuje prijímanie nových zamestnancov.

Obmedzenie marketingu

Rastúce mzdy, zvyšovanie cien pohonných hmôt a ďalších položiek prinútili tento rok niektorých zadávateľov reklamy obmedziť marketing, a to dokonca aj reklamy na internetových službách, ako je Google.

Reklamné aktivity Googlu tvorili 81 percent štvrťročných tržieb. Presne predstavovali 56,3 miliardy dolárov a tesne nedosiahli na priemerný odhad 56,7 miliardy dolárov. Očakáva sa, že v celosvetovom odvetví online reklamy si Google udrží 29-percentný podiel na trhu. To je podľa spoločnosti Insider Intelligence najväčší podiel už dvanástym rokom v rade.

Akcie Alphabetu krátko po konci obchodovania posilnili o 3,5 percenta.

Ďalšie dôležité správy

Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) rozširuje spoluprácu s Tlačovou agentúrou Slovenskej republiky (TASR) o ďalšie aktivity. Jednou z nich je aj Akadémia TASR, ktorej cieľom je ponúkať primátorom a starostom informácie o možnostiach využitia potenciálu médií v procese rozvoja miest a obcí na Slovensku. Na snímke generálny riaditeľ TASR Vladimír Puchala počas stretnutia starostov a primátorov ZMOS 28. januára 2020 v Bratislave. FOTO TASR - Jakub Kotian
Neprehliadnite

Na post generálneho riaditeľa TASR kandidujú traja uchádzači