LinkedIn, profesijná sieť, ktorá neustále rastie na význame ako nástroj na networking, nábor zamestnancov a budovanie firemnej značky, sa stáva čoraz dôležitejším prostredím pre lídrov z oblasti biznisu. No nielen schopnosť pritiahnuť tisíce sledujúcich je ukazovateľom úspechu, ale aj miera ich angažovanosti. Tieto faktory sa stali kľúčom k hodnoteniu manažérov v strednej Európe, ako ukazuje prvý ročník Manažérskeho LinkedIn rebríčka 2024.
Výskum, ktorý pripravili spoločnosť Rothman and Roman v spolupráci s agentúrou Konektor, analyzoval komunikáciu top manažérov z najväčších spoločností v siedmich stredoeurópskych krajinách: Českej republike, Slovensku, Slovinsko, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a Poľsku. Štúdia sa zamerala na to, ako aktívne využívajú LinkedIn na obchodné a komunikačné účely.
Českí top manažéri najviditeľnejší
Českí top manažéri sa umiestnili na popredných miestach rebríčka v počte sledujúcich. V prvej päťke šéfov firiem z hľadiska počtu sledujúcich sú až štyria generálni riaditelia z Českej republiky.
Slovensko boduje v efektivite komunikácie
Napriek tomu, že Česi dominujú v počte sledujúcich, v oblasti engagementu, teda interakcií so sledovateľmi, si vysoké priečky opäť vybojovali Slováci. Celkové rozdiely medzi lídrami rebríčka a ostatnými CEOs sú pri tejto metrike menšie.
„Slovensko patrí medzi najmenšie trhy v stredoeurópskom regióne, čo predstavuje prirodzenú nevýhodu v súťaži o absolútny počet sledovateľov. Skutočnosť, že sa však slovenskí CEOs umiestňujú v TOP 5 podľa miery engagementu, poukazuje na vysokú efektivitu ich komunikácie a schopnosť vytvárať obsah, ktorý rezonuje s publikom. Miera zapojenia je kľúčovým indikátorom relevantnosti a hodnoty obsahu, pričom reflektuje jeho schopnosť podnietiť interakcie a budovať hlbšiu angažovanosť,“ uviedla Kateryna Kovaľová, riaditeľka Konektoru na Slovensku.
Výskum zároveň naznačuje, že v oblasti engagementu neexistujú len lídri z radov generálnych riaditeľov, ale aj zástupcovia iných oblastí manažmentu, ako sú marketingoví, HR a finanční riaditelia. Títo manažéri dokázali vytvoriť obsah, ktorý rezonuje so širším publikom, čím dokázali rozšíriť svoje pôsobenie na LinkedIne.
„Tento rok sme po prvýkrát zostavili rebríček v mierke celého regiónu, pretože výhodou platformy ako LinkedIn je, že lídri komunikujú v medzinárodnom prostredí, kde sa ich oznámenia môžu dostať k ľuďom, s ktorými sa nikdy osobne nestretnú. Naše skúsenosti ukazujú, že s premyslenou a dôslednou obsahovou stratégiou je možné v relatívne krátkom čase dosiahnuť pozoruhodný rast počtu sledujúcich aj engagementu,“ dodala Zsófia Balatoni, strategická riaditeľka Rothman and Roman.
Zber dát výskumu prebiehal na konci roku 2024, analyzovali sa dáta za posledných 12 mesiacov. Výskum sa zameral na komunikáciu kľúčových zástupcov spoločností s najvyšším obratom podľa rebríčka Coface Top 500 doplneného o komerčné banky, ktoré pôsobia na Slovensku, v Českej republike, Slovinsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a Poľsku.
![Ilustračné foto](https://dam.nmhmedia.sk/image/a6296fea-b488-4389-9860-235dcb670261_phpplnikf.jpg/960/540)
Kto ovládol slovenský internet v januári? Pozrite si rebríček najväčších hráčov
![Ste expert na zahraničné filmy? Dokážte to v našom KVÍZE!](https://dam.nmhmedia.sk/image/04828289-eeff-4652-8d39-29107edf9f93_phpmnpcjb.jpg/960/540)
Televízna reklama sa vracia v plnej sile. A divákom prekáža čoraz menej
![Ilustračné foto.](https://dam.nmhmedia.sk/image/625ac8f0-ca37-47e0-850f-83cce77255ee_phppcdnhg.jpg/960/540)
Aký bude pracovný život v roku 2025? Porastú Slovákom mzdy? Toto predpovedajú odborníci
![Ilustračné foto.](https://dam.nmhmedia.sk/image/6f6f4864-70b0-4032-a809-4f5d2c47c813_phpmfjebp.jpg/960/540)