V rebríčku návštevnosti slovenských webov si pozíciu lídra aj v januári udržal spravodajský portál Aktuality.sk. V rámci prevádzkovateľov webov si prvú priečku obhájil mediálny dom Ringier Slovakia. Vyplýva to z auditovaného rebríčka návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor, ktoré zastrešuje združenie IAB Slovakia.
Najnavštevovanejšie slovenské weby
V top desiatke najnavštevovanejších webov nastali v januári viaceré zmeny. Na druhú pozíciu opäť postúpila Pluska.sk a do prvej desitatky sa vrátil Startitup.sk. Takmer všetky weby si pripísali nárast návštevnosti, pokles zaznamenali len dva – Pravda.sk a porovnávač cien Heureka.sk.
Pozíciu lídra si neohrozene držia Aktuality.sk, ktoré boli počas celého roka 2024 na čele rebríčka slovenského internetu. Prvú priečku si obhájili aj v januári s návštevnosťou 2,61 milióna unikátnych návštevníkov (RU – Real Users), čo voči predchádzajúcemu mesiacu znamená nárast o 3,0 %.
Na druhú priečku sa s veľmi tesným náskokom vrátila Pluska.sk s 2,38 milióna návštevníkmi. Na tretiu priečku tak odsunula Zoznam.sk, na ktorý si kliklo len o 359 unikátnych návštevníkov menej. Obidva weby zaznamenali nárast návštevnosti, Pluska o 6,0 % a Zoznam o 4,4 %.
Štvrtým najnavštevovanejším portálom bolo aj v januári Sme.sk s 2,28 milióna návštevníkmi (nárast o 3,5 %). Prvú päťku naďalej uzatvára Pravda.sk s návštevnosťou 2,08 milióna RU (pokles o 2,5 %). V rámci slovenských webov zaradených v oficiálnom meraní IABmonitor je Pravda zároveň posledným webom s návštevnosťou nad dvojmiliónovou hranicou.
Druhú päťku na šiestej pozícii otvára web Azet.sk (1,88 mil. RU), ktorý si pripísal najväčší nárast návštevnosti v rámci top desiatky webov (+11,8 %). Nasledujú Topky.sk a Cas.sk (1,72 mil. RU). Obidva bulvárne weby si pripísali nárast návštevnosti, v prípade Topiek o 2,4 % a Času o 4,9 %.
Deviata priečka napriek miernemu poklesu návštevnosti o 1,9 % patrí portálu Heureka.sk (1,59 mil. RU). Prvú desiatku slovenských webov uzatvára Startitup.sk (1,55 mil. RU, +7,1 %), ktorý z nej vytlačil Interez.sk.
Druhá desiatka webov
Druhú desiatku najnavštevovanejších webov otvára Interez.sk (1,52 mil. RU, +2,3 %), za ktorým nasleduje DennikN.sk, ktorý si polepšil až o 21,8 %. Kliklo si na neho 1,32 milióna návštevníkov a v rebríčku tak poskočil o tri priečky vyššie.
Nasledujúca 13. priečka patrí spravodajskému webu Markízy TVnoviny.sk (1,27 mil. RU), ktorý si pripísal nárast o 3,9 %. Pokles o jednu priečku nižšie zaznamenali DobreNoviny.sk, ktoré svoju návštevnosť zvýšili o 1,1 % a s 1,24 milióna RU im patrí 14. miesto v januárovom rebríčku.
Do prvej dvadsiatky sa po decembrovom prepade opäť vrátil Refresher.sk, ktorý si pripísal návštevnosť 1,22 milióna RU, čo znamenalo posun v rebríčku o sedem priečok vyššie na 15. pozíciu. Svoju návštevnosť zvýšil až o 36,3 % voči predchádzajúcemu mesiacu, čo je najvyšší nárast v rámci top dvadsiatky webov.
Svoju návštevnosť, naopak, najviac znížil televízny web Markiza.sk, ktorého návštevnosť klesla na 1,16 milióna RU, čo je pokles až o 17,8 %. V januárovom rebríčku mu patrí 16. priečka. Dvadsiatku najnavštevovanejších webov uzatvárajú HNonline.sk (1,13 mil. RU, +5,3 %), Sita.sk (1,12 mil. RU, +4,6 %), ModryKonik.sk (1,06 mil. RU, +6,4 %) a spravodajský web iStream.sk (1,01 mil. RU, -0,3 %), ktorý sa pridal do IABmonitora v novembri minulého roka.
Weby televízií a rádií
V rámci webov televízií a rádií sa návštevnosť voči minulému mesiacu menila smerom hore aj dolu. Viac ako milión návštevníkov mali opäť len dva weby – televízny a spravodajský web Markízy.
Pozíciu najnavštevovanejšieho webu tentokrát obsadili TVnoviny.sk s návštevnosťou 1,27 milióna, nasledované portálom Markiza.sk (1,16 mil. RU). Obidva sú zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 13. a 16. mieste. TVnoviny si pripísali nárast návštevnosti o 3,9 %, no Markíza zaznamenala pokles až o 17,8 %.
Na tretiu priečke sa v rámci webov televízií vyskočil portál spravodajskej televízie TA3. Návštevnosť 937-tisíc znamená nárast až o 25,2 % voči predošlému mesiacu.
Nasleduje spravodajský web Jojky – Noviny.sk, ktorý uzavrel január s 862-tisíc unikátnymi návštevníkmi a pripísal si pokles o 9,2 %. Ďalším je televízny web Jojky – Joj.sk so 789-tisíc návštevníkmi a nárastom o 11,4 %. Web verejnoprávnej STVR si pripísal návštevnosť 735-tisíc eur a medzimesačný pokles o 8,0 %.
Spomedzi rádiových webov sú najnavštevovanejšími Expres.sk (222-tis. RU) a Funradio.sk (143-tis. RU). Návštevnosť ostatných sa hýbe rádovo v desiatkach tisíc RU.
Zmena v rebríčku prevádzkovateľoch
V rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov si prvé miesto obhájil Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Dvojkou je naďalej mediálny dom News and Media Holding (NMH) s portfóliom webov ako pluska.sk, cas.sk alebo trend.sk. Odstup medzi nimi bol 60 515 unikátnych návštevníkov.
Silnou trojkou je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Na piatu pozíciu postúpil Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk), ktorý na šiestu priečku odsunul spoločnosť OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, birdz.sk a defencenews.sk). Dvojmiliónovú hranicu v januári ešte prekonala siedma MAFRA Slovakia (hnonline.sk, cp.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a zlacnene.sk).
Desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú spoločnosti Markíza – Slovakia (markiza.sk, tvnoviny.sk), Heureka shopping (heureka.sk a kauf.sk) a Mac TV, ktorá zastrešuje weby Jojky – Joj.sk a Noviny.sk.
Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor bolo v januári zapojených 80 slovenských webov a ich 37 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie zastrešuje spoločnosť IAB Slovakia.
Portál Medialne.sk patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding (NMH).