Schyľuje sa na Slovensku boj o obľúbenú reláciu? Tento scenár by čakal asi len málokto. Televízny trh zažíva nečakanú mediálnu prestrelku, keď sa rysuje doťahovanie medzi oboma komerčnými televíziami. Po tom, čo verejnoprávna STVR oznámila, že po vyše desaťročí končí s vysielaním populárnej zábavnej šou Milujem Slovensko, sa dve najväčšie komerčné televízie – Markíza a TV JOJ – pustili do zákulisného boja o jej prevzatie.

Sľub
Neprehliadnite

Je ohrozený Sľub na Markíze? STVR jasne prehovorila o dennom seriáli

Záujem o dlhoročnú reláciu prejavila aj televízia JOJ. „Zvažujeme rôzne formáty, ktoré trh ponúka. Medzi nimi aj šou Milujem Slovensko," povedala pre Mediálne Lucia Tuhelová, hovorkyňa JOJ Group. Vyhlásenie prišlo krátko po tom, ako snahu o získanie licencie prejavila Markíza.

Milujem Slovensko sa od svojho vzniku stalo jedným z pilierov piatkového televízneho večera. Vtipné súťaže, známe tváre, nostalgické piesne a zdravý patriotizmus vytvorili mix, ktorý oslovoval divákov naprieč generáciami. Relácia pravidelne dominovala rebríčkom sledovanosti v rámci verejnoprávnej STVR. Hoci formát čelil kritike za stagnáciu a opakovanie sa, stále mal lojalitu divákov – čo je dnes v televíznom biznise vzácnosť. Niet preto divu, že po oficiálnom oznámení konca relácie začali Markíza aj JOJ okamžite konať.

Milujem Slovensko, adela,
Neprehliadnite

Je Milujem Slovensko zachránené? Budete prekvapení, kto ho chce

Markíza by reláciou posilnila svoju pozíciu v zábavnej oblasti. Jojka naopak potrebuje silný, rodinne ladený formát, ktorý by doplnil jej programovú štruktúru medzi filmami a seriálmi typu Nemocnica. Obe televízie si uvedomujú, že Milujem Slovensko má zabehnutú značku a verné publikum.

Relácia na Markíze?

„Môžeme potvrdiť, že TV Markíza má o formát Milujem Slovensko záujem. Ide o divácky obľúbenú a osvedčenú zábavnú šou, preto je prirodzené, že nás jej dostupnosť na trhu zaujala. Oslovili sme produkčnú spoločnosť, ktorá je držiteľom licenčných práv, a aktuálne diskutujeme o možnostiach spolupráce," povedal pre Mediálne.sk Lukáš Kočišek, PR manažér televízie Markíza.

selfie na Oscaroch
Neprehliadnite

KVÍZ: Ktoré filmy a seriály preslávili hollywoodske hviezdy?

Koniec na STVR

Zmeny v programe avizovala nová riaditeľka STVR Martina Flašíková krátko po svojom zvolení. „Áno, určite plánujem niektoré relácie ukončiť a zároveň už máme pripravené aj náhrady. Nechcem však tieto zmeny dopredu konkretizovať, pretože aj STVR je súčasťou mediálneho trhu a tieto rozhodnutia môžu ovplyvniť príjmy z reklamy,“ povedala v rozhovore pre Mediálne nová riaditeľka STVR Martina Flašíková.

Televízia JOJ prináša novú reality šou.
Neprehliadnite

Divácky trhák na obzore? Jojka chystá novú veľkolepú šou

„Jednotka má dnes niekoľko stabilných, dlhoročných formátov, ktoré jej prinášajú čísla, ale je pravda, že mnohé z nich už začínajú pôsobiť unavene. Niekedy mám pocit, že sa točíme dookola – tých istých hostí, tie isté vtipy, ten istý „puk“, ktorý v Milujem Slovensko navštívil tú istú dedinu už po šiestykrát,“ uviedla Flašíková.

Jesenná vysielacia štruktúra na Jednotke bude aj bez relácie Sieň slávy, ktorá dostane vo vysielaní dočasnú prestávku. Šou Milujem Slovensko a gastronomická relácia Veľkou lyžicou sa na obrazovkách STVR už neobjavia. Diváci v tohtoročnej jesennej vysielacej štruktúre na Jednotke uvidia nové epizódy relácií Čo ja viem, Záhady tela, Neskoro večer či Pečie celé Slovensko.

„Jednotka po dlhšom čase opätovne naštartuje internú výrobu formátov. Naším cieľom je posilniť tvorbu pôvodného obsahu a zvýšiť podiel programov vznikajúcich priamo v internom prostredí verejnoprávnej STVR. Môžem potvrdiť, že sme vo fáze vývoja nových zábavných formátov, ktoré zohľadnia aktuálne divácke očakávania a doplnia vysielanie na Jednotke,“ povedala k novinkám generálna riaditeľka STVR Martina Flašíková.