Dobový seriál Dunaj, k vašim službám sa stal jednoznačne najsilnejším titulom vlastnej tvorby TV Markíza za posledné roky. Už od svojho štartu na začiatku roku 2023 si udržiava pozíciu lídra v prime-time a s každou novou sériou potvrdzuje svoj status diváckeho fenoménu. Najnovšie čísla sledovanosti ukazujú, že popularita historickej ságy neklesá – práve naopak.

🏆 Dunaj, k vašim službám – rekordné epizódy
  • 👥 divácky zásah (v CS 12+): 806-tisíc (28. 3. 2024)
  • 📺 počet divákov (v CS 12+): 630-tisíc (4. 2. 2025 a 28. 3. 2024)
  • 📊 podiel na trhu (share v CS 14-56): 33,7 % (4. 2. 2024)
  • 📊 sledovanosť (rating v CS 14-56): 11,0 % (6. 2. 2024)
Záber z desiatej série Dunaja.
Neprehliadnite

Koleník skončil v kaluži krvi: Poznáme prvé detaily pokračovania Dunaja!

Podľa peoplemetrových dát v hlavných cieľových skupinách (obchodnej 14–56 aj univerzálnej 12+) si Dunaj stabilne drží vysoké ratingy a podiely na trhu. Výrazne pritom prekonáva konkurenciu v rovnakom vysielacom slote, pričom väčšinou dominuje aj ako najsledovanejší program dňa.

Silnou stránkou seriálu je aj vysoký zásah – teda počet divákov, ktorí si aspoň časť epizódy pozrú (minimálne 3 minúty). Dunaj tak nielenže oslovuje svoju cieľovú skupinu, ale úspešne prekračuje aj jej rámce. Pomáha mu v tom nielen atraktívne historické prostredie a dobové kostýmy, ale aj výrazné herecké výkony a kontinuálne budovanie príbehových línií a dejových zvratov.

Z hľadiska vývoja sledovanosti jednotlivých sezón je badateľné, že Dunaj si buduje silnú a vernú divácku základňu. Po úspešnej prvej sérii, ktorá zaznamenala silný nástup (priemerný rating 8,5 % a share 24,1 % v CS 14-56), sa Markíze podarilo v ďalších sériách nielen udržať, ale aj posilniť výkon.

V aktuálne ukončenej desiatej sérii si najvyššiu sledovanosť pripísala epizóda odvysielaná 8. apríla, ktorá v cieľovej skupine 14–56 dosiahla po započítaní 3-dňovej oneskorenej sledovanosti rating 9,9 % a podiel na trhu 32,1 %. Ešte vyšší podiel na trhu (32,7 %) zaznamenala predposledná epizóda tejto série odvysielaná 5. júna. Najviac divákov pritiahol Dunaj k obrazovkám 15. apríla. Túto časť si celkovo pozrelo 610-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom si ju aspoň na 3 minúty zaplo až 746-tisíc divákov.

Dramatické finále 10. série Dunaja.
Zdroj: TV Markíza

Dramatické finále desiatej série nechalo otvorené mnohé dejové linky, no najväčší otáznik visí nad osudom Waltera Klausa (Ján Koleník), ktorý po výstrele Lukáša Kudličku (Adam Bardy) skončil na zemi v kaluži krvi. A to práve vo chvíli, kedy zachránil Annu (Petra Polnišová) a od Helgy (Jana Majeská) sa dozvedel, že bude otcom. To, či prežije, sa diváci dozvedia až na jeseň v novej sérii.

Finálna epizóda sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala absolútne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc a konkurencii nedal najmenšiu šancu. K obrazovkám prilákala 516-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom zasiahla až 630-tisíc divákov. V cieľovej skupine 14-56 si pripísala rating 7,9 % a podiel na trhu 31,0 %.

Mimoriadna epizóda s názvom Dunaj, k vašim službám: Príbeh, ktorý ožil ponúka exkluzívny pohľad do zákulisia jednej z najväčších televíznych produkcií uplynulých rokov.
Neprehliadnite

Odhalenie veľkého finále Dunaja: Špeciálna epizóda prezradí, čo ste doteraz netušili

Markíza s Dunajom ukazuje, že dlhodobá investícia do pôvodnej tvorby sa vypláca. Seriál sa stal stabilným pilierom jej programovej štruktúry a pri aktuálnych výsledkoch nie je prekvapením, že televízia so značkou Dunaja počíta aj do budúcnosti.

Vysvetlivky k sledovanosti
  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (Rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (Share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
  • Zásah, dosah (Reach 000) udáva počet divákov cieľovej skupiny, ktorí sledovali danú reláciu alebo stanicu minimálne 3 minúty.