Financovanie komerčných televízií je postavené na príjmoch z reklamy, ktoré tvoria najväčšiu časť ich rozpočtu. Reklama v TV má stále dominantné postavenie na celkových výdavkoch do reklamy, podľa údajov KANTAR Slovakia za rok 2024 tvorila 87 % z celkových výdavkov do všetkých mediatypov.
Množstvo reklamy, ktoré môžu televízie zaradiť do vysielania, im stanovuje zákon. Maximálny objem v prípade komerčných televízií nesmie ich podiel prekročiť 20 % vysielacieho času. V prípade STVR je limit 5 % a reklama nesmie byť zaradená do vysielania programov. Hospodárske výsledky za rok 2024 ukazujú, že obchodný model založený na predaji reklamného priestoru stále funguje.

Jedna aplikácia, všetok obsah: STVR chce "verejnoprávny Netflix" bez reklám a predplatného
Komerčné televízne skupiny
Najsilnejšou skupinou je Markíza – Slovakia, s.r.o., poskytovateľ televíznej programovej služby staníc skupiny Markíza. Podľa portálu Finstat mala v uplynulom roku celkové tržby vo výške 151,8 milióna eur. Dosiahla zisk 27,9 milióna eur a štátu odviedla daň z príjmu 7,7 milióna eur. Medziročne zaznamenala nárast tržieb o 15 % a nárast zisku o 14 %.
Servisná spoločnosť skupiny JOJ zabezpečujúca predaj reklamného priestoru a výrobu programu – Slovenská produkčná, a.s. – dosiahla tržby vo výške 124,7 milióna eur. Zaznamenala zisk 10,8 milióna eur a štátu odviedla daň z príjmu 2,7 milióna eur. Medziročne si pripísala nárast tržieb o 4 %, zisk však poklesol o 11 %.
Spoločnosť Mac TV, s.r.o., ktorá vlastní licenciu na vysielanie televízií skupiny JOJ, zaznamenala tržby 24,7 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 6 %.

Šokujúce rozuzlenie: Milujem Slovensko sa sťahuje, napokon ho získala...
Prevádzkovateľ spravodajskej televízie TA3 (C.E.N., s.r.o.) zaznamenal v roku 2024 tržby vo výške 9,6 milióna eur a medziročný nárast na úrovni 10 %. Spoločnosť vykázala stratu vo výške 38-tisíc eur.
Verejnoprávna STVR (do 1.7.2024 RTVS) mala v roku 2024 tržby vo výške 157,9 milióna eur s medziročný nárastom o 5 %. Spoločnosť Media STVR, s.r.o., dcérska spoločnosťou STVR predávajúca komerčnú komunikáciu – reklamu, telenákup a sponzoring, zaznamenala tržby 17,2 milióna eur a zisk 878-tisíc eur. Pri tržbách ide o medziročný pokles o 5 %, zisk je však stúpol o 4 %. Na daniach odviedla 237-tisíc eur.
STVR je financovaná najmä z verejných prostriedkov – nárokovateľným príspevkom zo štátneho rozpočtu. V roku 2024 prevádzkovala 4 televízne okruhy (Jednotku, Dvojku, :24 a Šport) a 9 rozhlasových okruhov.
Skupinu Markíza tvorí šesť celoplošných televíznych staníc – TV Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi, Markíza Klasik a Markíza International pre český trh, pričom obchodne zastupuje tiež športové stanice Nova Sport 3 SK, Nova Sport 4 SK a Nova Sport 5 SK ako aj českú televíziu Nova International. Skupina Markíza je členom nadnárodnej spoločnosti CME, ktorá prevádzkuje televízne stanice aj v Bulharsku, Chorvátsku, Českej republike, Rumunsku, Moldavsku a Slovinsku. CME je súčasťou portfólia medzinárodnej finančnej a investičnej skupiny PPF.
Do skupiny JOJ patria televízne stanice Joj, Plus, Wau, Joj Šport, Joj 24, Joj Svet, Jojko a obchodne zastupuje stanice Prima SK, Prima COOL Sk a Prima Love. Vlastníkom televíznej skupiny je J&T Media Enterprises.
Majiteľom spoločnosti C.E.N., ktorá vlastní televíziu TA3, je od roku 2022 mediálna investičná skupina Blueberg Media českého podnikateľa Michala Voráčka.