Na slovenskom mediálnom trhu dochádza k výraznej konsolidácii. Český mediálny magnát Michal Voráček rozširuje svoje pôsobenie na slovenskom trhu aj na oblasť printu — po akvizícii spravodajskej televízie TA3 vstupuje so skupinou Blueberg Media aj do vydavateľstva denníka Pravda.
Mediálna investičná skupina Blueberg Media sa stala 100 % vlastníkom spravodajskej televízie TA3 (prostredníctvom spoločnosti C.E.N.) v roku 2022, teraz získava aj vydavateľstvo OUR Media SR, ktoré zastrešuje denník Pravda.
„Vstupom do vydavateľstva denníka Pravda nadväzujeme na našu dlhodobú stratégiu posilňovania nezávislých spravodajských médií v strednej Európe. Cieľom je zabezpečiť ich stabilný rozvoj, podporiť redakčnú kvalitu a vytvárať inovatívne platformy, ktoré reflektujú meniace sa potreby publika,“ hovorí Michal Voráček, zakladateľ a vlastník Blueberg Media.
Nový generálny riaditeľ TA3
Novým generálnym riaditeľom televízie TA3 a zároveň predsedom predstavenstva OUR Media SR sa stal Maroš Havran, ktorý má viac ako 25 ročné skúsenosti s prácou v oblasti médií, marketingu a komunikácie. V minulosti pôsobil ako novinár v STV, Rádiu TWIST a televízii Markíza, veľkú časť profesionálneho života potom pôsobil ako komunikačný expert a mediálny konzultant. V minulosti spolupracoval na projekte konceptu novej TA3 a posledný rok pôsobil v televízii ako externý konzultant. Jeho prioritou bude posilnenie redakčnej identity oboch značiek s dôrazom na multiplatformovú digitálnu transformáciu a rozvoj nových obsahových formátov.
„Televízia TA3 aj denník Pravda majú významné miesto v slovenskom mediálnom priestore. Mojou ambíciou je zabezpečiť ich redakčnú nezávislosť, profesionalitu a dôveryhodnosť, a zároveň ich pripraviť na výzvy dynamickej zmeny v mediálnej oblasti – vrátane adaptácie na meniace sa správanie publika, rozvoja nových formátov a zodpovedného využívania umelej inteligencie v mediálnej praxi,“ uviedol Maroš Havran pri nástupe do funkcie.

Súčasťou novej stratégie bude aj užšia programová a obchodná spolupráca medzi televíziou TA3 a denníkom Pravda, najmä v oblasti spoločných obsahových projektov, digitálnych produktov a obchodných riešení. Cieľom je posilniť synergie medzi silnou televíznou značkou a etablovaným denníkom a spravodajským portálom a vytvoriť tak moderný mediálny ekosystém pre širšie publikum.
Doterajší generálny riaditeľ TA3 Ján Svoboda bude pôsobiť v štruktúre Blueberg Media ako člen správnej rady, kde sa bude venovať novým mediálnym akvizíciám a rozvojovým projektom skupiny. Pod jeho vedením sa podarilo zásadne ekonomicky stabilizovať televíziu TA3. Blueberg Media je mediálna investičná skupina so sídlom v Prahe, zameraná na strategický rozvoj nezávislých spravodajských a obsahových značiek v strednej Európe.
Michal Voráček bol manažérsky bol aktívny vo vydavateľstve Ringier v Česku a na Slovensku, v TV Nova, TV Prima a tiež v spoločnosti Vodafone. Významné pozície rovnako zastával v distribúcii tlače, polygrafii, digitálnych médiách, no aj v českom futbale. Popri médiách má vlastné aktivity aj v oblasti nehnuteľností a dlhodobo sa venuje aj nadačnej činnosti.