Televízia Markíza počas neskorej jesene uviedla šiestu sériu svojho imidžového zábavného formátu 2 na 1 s Adelou Vinczeovou a Danom Danglom. Relácia nahradila v stredajšom slote Extrémne premeny Slovensko. Dalo by sa očakávať, že 2 na 1 prinesie Markíze nadpriemernú sledovanosť, tak ako to bolo v minulosti. Avšak šiesta séria bola poriadne ľadovou sprchou pre televíziu.
Ešte pred samotným vysielaním šiestej série, ktorá obsahovala len tri epizódy, sa ukázalo, že bola pripravená ešte jedna epizóda s Michalom Kovačičom. Avšak televíziu sa ju rozhodla neodvysielať z pochopiteľných príčin. V čase vysielania už Kovačič nebol zamestnancom Markízy a vzájomné vzťahy sú na bode mrazu.
Proti 2 na 1 postavila Jojka V siedmom nebi a stávka na návrat Vila Rozborila vyšla. Markíza počas celej série zábavného formátu výrazne ťahala za kratší koniec. Napokon sa ukázalo, že práve návrat 2 na 1 bol pre Markízu najväčším sklamaním v rámci celého roka 2024. Voči predchádzajúcim sériám poklesla sledovanosť šou o približne o 40 percent.
Prvá epizóda, v ktorej bola hostkou Zuzana Mauréry, skončila pre Markízu nepríjemným prekvapením, keď zaznamenala najhorší štart spomedzi jej jesenných noviniek. Pri obrazovkách bolo len 217-tisíc divákov. Fiaskom skončili 2 na 1 aj v mladšom publiku 13-55, kde si pripísali sledovanosť len 4,1 % a podiel na trhu len 16,3 %.
Nepriaznivý trend potvrdila aj druhá epizóda 2 na 1, v ktorej bol hosťom obľúbený herec Milan Ondrík. K obrazovkám Markízy pritiahla 240-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. Hoci šou voči prvej epizóde pribudlo 23-tisíc divákov, stále sa jednalo o podpriemer televízie. Slabé výsledky si 2 na 1 zopakovalo aj v mladšom publiku 13-55, kde dosiahlo sledovanosť 4,3 % a podiel na trhu len 18,0 %.
Treťou hostkou Adely Vinczeovej a Dana Dangla bola Monika Hilmerová. No ani epizóda s obľúbenou herečkou nezvrátila nízku sledovanosť šiestej série šou.
Pripísala si rating 4,2 % a podiel na trhu zaznamenalo 17,6 %. Finálnu epizódu 2 na 1 si pozrelo 242-tisíc divákov. Prekonalo ho V siedmom nebi na Jojke s 315-tisíc divákmi, viac mali aj Vraždy v Colmare na Jednotke (261-tisíc), podvečerné Bez servítky (262-tisíc), Všade dobre, doma naj (272-tisíc) a dokonca tiež Duel (325-tisíc).
Ako sa darilo 2 na 1 v minulosti?
- pilotná epizóda (Dominika Cibulková) 11.2.2018: 629-tisíc divákov v cieľovke 12+, rating 12,6 % a podiel na trhu 31,4 % v cieľovej skupine 12-54,
- 1. séria jar 2019 (7 častí): priemerná sledovanosť 475-tisíc divákov v cieľovke 12+, rating 9,5 % a podiel na trhu 28,6 % v v cieľovej skupine 12-54,
- 2. séria jeseň 2020 (8 častí): priemerná sledovanosť 447-tisíc divákov v cieľovke 12+, rating 8,9 % a podiel na trhu 23,9 % v cieľovej skupine 12-54,
- 3. séria jar 2021 (8 častí): priemerná sledovanosť 405-tisíc divákov v cieľovke 12+, rating 8,1 % a podiel na trhu 23,3 % v cieľovej skupine 12-54,
- 4. séria jar 2022 (8 častí): priemerná sledovanosť 328-tisíc divákov v cieľovke 12+, rating 6,6 % a podiel na trhu 19,8 % v cieľovej skupine 12-54,
- 5. séria jar 2023 (4 časti): priemerná sledovanosť 439- tisíc divákov v cieľovke 12+, rating 8,5 % a podiel na trhu 30,4 % v cieľovej skupine 12-54.