Nezabudnuteľná vianočná klasika Tri oriešky pre Popolušku s Libušou Šafránkovou a Pavlom Trávníčkom v hlavných úlohách sa po štyroch rokoch vrátila na obrazovky Markízy, kde si ju na Štedrý deň zaplo viac než 1,1 milióna divákov starších ako 12 rokov.
Legendárna rozprávka sa v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala najsledovanejším programom týchto Vianoc v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Zároveň si tiež pripísala status doposiaľ divácky najúspešnejšieho nešportového programu z celej tohtoročnej programovej ponuky TV Markíza.
Nestarnúci fenomén pre všetky generácie dosiahol v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 vysokú sledovanosť 16,1 % a trhový podiel 35,7 %. Celkovo si kultovú vianočnú rozprávku pozrelo 726-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Na 1. sviatok vianočný si ju podvečer pozrelo ďalších 362-tisíc divákov.
Napriek jednoznačnému víťazstvu zaznamenali Tri oriešky pre Popolušku výrazný úbytok divákov. Voči minulému roku ich bolo o 150-tisíc menej, celkovo najmenej v doterajšej histórii. Rozprávka v minulosti prekonávala bez problémov miliónovú hranicu, maximom bolo 1,585 milióna divákov v roku 2006. Kuriozitou je, že rekordnú sledovanosť si za tie roky nepripísala počas Štedrého večera. Neuveriteľných, až 1,633 milióna divákov mala netradične na Nový rok v roku 2005, keď ju Markíza odvysielala podvečer o 17.20 hod. Tri oriešky pre Popolušku mali naposledy viac ako milión divákov v roku 2018:
- 2005: Markíza, 1,450 milióna divákov,
- 2006: Markíza, 1,585 milióna,
- 2007: Markíza, 1,491 milióna,
- 2008: Markíza, 1,111 milióna,
- 2009: Markíza, 1,387 milióna,
- 2010: Markíza, 1,092 milióna,
- 2011: Markíza, 1,245 milióna,
- 2012: Markíza, 1,128 milióna,
- 2013: Markíza, 1,029 milióna,
- 2014: Markíza, 892-tisíc,
- 2015: Markíza, 965-tisíc,
- 2016: Markíza, 895-tisíc,
- 2017: TV JOJ, 967-tisíc,
- 2018: Markíza, 1,072 milióna,
- 2019: TV JOJ, 998-tisíc,
- 2020: Markíza, 906-tisíc,
- 2021: TV JOJ, 849-tisíc,
- 2022: Jednotka, 874-tisíc,
- 2023: Jednotka, 876-tisíc,
- 2024: Markíza, 726-tisíc.
Jednotka STVR uviedla už tradične na Štedrý večer novú rozprávku Čarovné jablko, ktorú sledovalo 589-tisíc divákov. Ďalších 262-tisíc si ju pozrelo v repríze na 1. sviatok vianočný doobeda. Novej rozprávke predchádzala na Štedrý deň repríza minuloročne rekordne sledovanej rozprávky Tri zlaté dukáty, ktorú si v konkurencii Popolušky pozrelo 330-tisíc divákov. V cieľovej skupine 13-55 dosiahlo Čarovné jablko na Štedrý večer sledovanosť 12,8 % a podiel na trhu 24,8 %.
Jojka dominovala so svojím podvečerným programom. Prvýkrát na svojich obrazovkách uviedla kultovú Perinbabu, ktorú si pozrelo 381-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenala sledovanosť 9,5 % a podiel na trhu 34,1 %.
Následne Trom orieškom pre Popolušku konkurovala s komédiou Sám doma 2: Stratený v New Yorku. Pozrelo si ju celkovo 448-tisíc divákov, v cieľovej skupine 13-55 dosiahla sledovanosť 11,8 % a podiel na trhu 28,8 %. Následne patril večer kultovým Pelíškom, ktoré si pozrelo celkovo 492-tisíc divákov, v cieľovej skupine 13-55 si pripísali sledovanosť 12,2 % a podiel na trhu 25,9 %.
Markíza Pelíškom konkurovala k Vianociam neodmysliteľne patriacim Mrázikom, ktorého si pozrelo dovedna 493-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenal sledovanosť 11,3 % a trhový podiel 24,3 %.
Na 1. sviatok vianočný prilákala najviac divákov k obrazovkám komédia Ako vytrhnúť veľrybe stoličku, ktorú si Jojke pozrelo 424-tisíc divákov. V cieľovej skupine 13-55 si pripísala sledovanosť 8,6 % a podiel na trhu 20,8 %.
O pár tisíc divákov menej mala nová česká rozprávka Tri princezné, ktorú uviedla Jednotka STVR, kde si ju nenechalo ujsť 420-tisíc divákov. V cieľovke 13-55 si pripísala sledovanosť 7,1 % a podiel na trhu 17%. Najmenej divákov, len 230-tisíc, si zvolilo Kúzelnú opatrovateľku 2 na Markíze. Nízky výkon si pripísala aj v cieľovej skupine 13-55, kde zaznamenala sledovanosť len 5,7 % a podiel na trhu 14,4 %.
Na 2. sviatok vianočný uspela večer Markíza so slovenskou klasikou Pacho, hybský zbojník, ktorú si zvolilo 345-tisíc divákov. Nové spracovanie rozprávky bratov Grimmovcov Zlatovláska a návrat sokolov si na Jednotke zvolilo 327-tisíc divákov a filmovú premiéru Cruella na Jojke 312-tisíc divákov.
V cieľovej skupine 13-55 bolo poradie opačné. Prvenstvo si pripísala Cruella so sledovanosťou 7,4 % a podielom na trhu 21,1 %. Pacho, hybský zbojník zaznamenal rating 6,7 % a podiel na trhu 18,3 % a Zlatovláska a návrat sokolov zaznamenala podiel na trhu 11,4 %.
Jojka zabodovala aj poobede s opakovaním štedrovečerných titulov: Sám doma 2: Stratený v New Yorku (rtg 7,1 %, shr 28,9 %) a Perinbaba (rtg 6,4 %, 25,2 %). Vysoko vyskočil JOJ Šport, kde sa k najsledovanejším nespravodajským programom druhého vianočného sviatku zaradil aj otvárací duel MS v hokeji do 20 rokov medzi Slovenskom a Švédskom. Prvú tretinu zápasu si nenechalo ujsť celkovo 279-tisíc divákov, v cieľovej skupine 13-55 dosiahla sledovanosť 6,2 % a podiel na trhu 18,3 %. Celkovo si duel zaplo 345-tisíc divákov.