Nezabudnuteľná vianočná klasika Tri oriešky pre Popolušku s Libušou Šafránkovou a Pavlom Trávníčkom v hlavných úlohách sa po štyroch rokoch vrátila na obrazovky Markízy, kde si ju na Štedrý deň zaplo viac než 1,1 milióna divákov starších ako 12 rokov.

Legendárna rozprávka sa v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala najsledovanejším programom týchto Vianoc v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Zároveň si tiež pripísala status doposiaľ divácky najúspešnejšieho nešportového programu z celej tohtoročnej programovej ponuky TV Markíza.

Nestarnúci fenomén pre všetky generácie dosiahol v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 vysokú sledovanosť 16,1 % a trhový podiel 35,7 %. Celkovo si kultovú vianočnú rozprávku pozrelo 726-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Na 1. sviatok vianočný si ju podvečer pozrelo ďalších 362-tisíc divákov.

Napriek jednoznačnému víťazstvu zaznamenali Tri oriešky pre Popolušku výrazný úbytok divákov. Voči minulému roku ich bolo o 150-tisíc menej, celkovo najmenej v doterajšej histórii. Rozprávka v minulosti prekonávala bez problémov miliónovú hranicu, maximom bolo 1,585 milióna divákov v roku 2006. Kuriozitou je, že rekordnú sledovanosť si za tie roky nepripísala počas Štedrého večera. Neuveriteľných, až 1,633 milióna divákov mala netradične na Nový rok v roku 2005, keď ju Markíza odvysielala podvečer o 17.20 hod. Tri oriešky pre Popolušku mali naposledy viac ako milión divákov v roku 2018:

  • 2005: Markíza, 1,450 milióna divákov,
  • 2006: Markíza, 1,585 milióna,
  • 2007: Markíza, 1,491 milióna,
  • 2008: Markíza, 1,111 milióna,
  • 2009: Markíza, 1,387 milióna,
  • 2010: Markíza, 1,092 milióna,
  • 2011: Markíza, 1,245 milióna,
  • 2012: Markíza, 1,128 milióna,
  • 2013: Markíza, 1,029 milióna,
  • 2014: Markíza, 892-tisíc,
  • 2015: Markíza, 965-tisíc,
  • 2016: Markíza, 895-tisíc,
  • 2017: TV JOJ, 967-tisíc,
  • 2018: Markíza, 1,072 milióna,
  • 2019: TV JOJ, 998-tisíc,
  • 2020: Markíza, 906-tisíc,
  • 2021: TV JOJ, 849-tisíc,
  • 2022: Jednotka, 874-tisíc,
  • 2023: Jednotka, 876-tisíc,
  • 2024: Markíza, 726-tisíc.

Jednotka STVR uviedla už tradične na Štedrý večer novú rozprávku Čarovné jablko, ktorú sledovalo 589-tisíc divákov. Ďalších 262-tisíc si ju pozrelo v repríze na 1. sviatok vianočný doobeda. Novej rozprávke predchádzala na Štedrý deň repríza minuloročne rekordne sledovanej rozprávky Tri zlaté dukáty, ktorú si v konkurencii Popolušky pozrelo 330-tisíc divákov. V cieľovej skupine 13-55 dosiahlo Čarovné jablko na Štedrý večer sledovanosť 12,8 % a podiel na trhu 24,8 %.

Jojka dominovala so svojím podvečerným programom. Prvýkrát na svojich obrazovkách uviedla kultovú Perinbabu, ktorú si pozrelo 381-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenala sledovanosť 9,5 % a podiel na trhu 34,1 %.

Následne Trom orieškom pre Popolušku konkurovala s komédiou Sám doma 2: Stratený v New Yorku. Pozrelo si ju celkovo 448-tisíc divákov, v cieľovej skupine 13-55 dosiahla sledovanosť 11,8 % a podiel na trhu 28,8 %. Následne patril večer kultovým Pelíškom, ktoré si pozrelo celkovo 492-tisíc divákov, v cieľovej skupine 13-55 si pripísali sledovanosť 12,2 % a podiel na trhu 25,9 %.

Markíza Pelíškom konkurovala k Vianociam neodmysliteľne patriacim Mrázikom, ktorého si pozrelo dovedna 493-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenal sledovanosť 11,3 % a trhový podiel 24,3 %.

Na 1. sviatok vianočný prilákala najviac divákov k obrazovkám komédia Ako vytrhnúť veľrybe stoličku, ktorú si Jojke pozrelo 424-tisíc divákov. V cieľovej skupine 13-55 si pripísala sledovanosť 8,6 % a podiel na trhu 20,8 %.

O pár tisíc divákov menej mala nová česká rozprávka Tri princezné, ktorú uviedla Jednotka STVR, kde si ju nenechalo ujsť 420-tisíc divákov. V cieľovke 13-55 si pripísala sledovanosť 7,1 % a podiel na trhu 17%. Najmenej divákov, len 230-tisíc, si zvolilo Kúzelnú opatrovateľku 2 na Markíze. Nízky výkon si pripísala aj v cieľovej skupine 13-55, kde zaznamenala sledovanosť len 5,7 % a podiel na trhu 14,4 %.

Na 2. sviatok vianočný uspela večer Markíza so slovenskou klasikou Pacho, hybský zbojník, ktorú si zvolilo 345-tisíc divákov. Nové spracovanie rozprávky bratov Grimmovcov Zlatovláska a návrat sokolov si na Jednotke zvolilo 327-tisíc divákov a filmovú premiéru Cruella na Jojke 312-tisíc divákov.

V cieľovej skupine 13-55 bolo poradie opačné. Prvenstvo si pripísala Cruella so sledovanosťou 7,4 % a podielom na trhu 21,1 %. Pacho, hybský zbojník zaznamenal rating 6,7 % a podiel na trhu 18,3 % a Zlatovláska a návrat sokolov zaznamenala podiel na trhu 11,4 %.

Jojka zabodovala aj poobede s opakovaním štedrovečerných titulov: Sám doma 2: Stratený v New Yorku (rtg 7,1 %, shr 28,9 %) a Perinbaba (rtg 6,4 %, 25,2 %). Vysoko vyskočil JOJ Šport, kde sa k najsledovanejším nespravodajským programom druhého vianočného sviatku zaradil aj otvárací duel MS v hokeji do 20 rokov medzi Slovenskom a Švédskom. Prvú tretinu zápasu si nenechalo ujsť celkovo 279-tisíc divákov, v cieľovej skupine 13-55 dosiahla sledovanosť 6,2 % a podiel na trhu 18,3 %. Celkovo si duel zaplo 345-tisíc divákov.

Let´s Dance, markíza, lets dance,
Neprehliadnite

Markíza hlási poriadny úlovok do Let's Dance: Nová séria bude veľkolepá!

dunaj, koleník,majeská,
Neprehliadnite

Totálna dráma v Dunaji! Markíza zverejnila prvé zábery z novej série

Anna Jakab Rakovská ako svetobežníčka Zita v seriáli Pressburg.
Neprehliadnite

Veľký úspech STVR: Na Netflix mieri jej tohtoročný seriál

Sledovanie televízie.
Neprehliadnite

Dunaj alebo Pečie celé Slovensko? Ani jeden! Top programom roka 2024 sa stala úplne iná šou

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Malé stanice si získavajú divácku pozornosť. Ako menia trh slovenských televízií?

Po 20 rokoch od ukončenia pôvodného seriálu sa obľúbený rozhlasový psychiater Dr. Frasier Crane (Kelsey Grammer) opäť vracia na obrazovky v nových situáciách, s novými výzvami, no so stále rovnakým šarmom a humorom.
Neprehliadnite

Návrat legendy: Fanúšikovia brilantného humoru a nezabudnuteľných postáv sa majú na čo tešiť!