Štvrtá séria Pečie celé Slovensko je pre STVR absolútnym úspechom celého roka. Šou dokázala mať vyššiu sledovanosť ako pri predchádzajúcich sériách. Slováci jednoducho radi pečú! Pečie celé Slovensko vychádza z formátu The Great Bake Off vytvoreného Love Production a licencovaného BBC Studios distribution. Celosvetovo obľúbená šou si získala srdcia divákov vo viac ako 30 krajinách sveta. Formát si divákov získava príjemnou atmosférou, dobrou náladou a kreativitou súťažiacich. Hoci v nej nechýbajú napätie a emotívne momenty, je určená pre celú rodinu a vyhýba sa kontroverzným situáciám. STVR prinesie budúci už piatu sériu.
Prvá epizóda štvrtej série prevalcovala konkurenciu s obrovským náskokom, celkovo si ju pozrelo 522-tisíc divákov. Ide o historický druhý najlepší štart sladkej šou. Najviac divákov, 545-tisíc, mala šou prirodzene pri štarte prvej série. V cieľovej skupine 13-55 táto epizóda uhrala sledovanosť 8,9 % s trhovým podielom 27,1 %.
Ostatné týždne len podčiarkli masívnu obľúbenosť Pečie celé Slovensko a šou prekonávala pri vybraných epizódach vlastné rekordy. Priemerne sladká šou zdolávala 500-tisícovú hranicu veľkosti publika v cieľovke 12+. Bola jednoznačnou jednotkou na trhu aj v mladšom publiku. Pečie celé Slovensko bolo najsledovanejšou zábavnou šou jesene 2024.
Finále, ktoré sa vysielalo tesne pred Vianocami, trhlo rekord. Veľké finále Pečie celé Slovensko v cieľovej skupine 13-55 zaznamenalo až 9,8 % sledovanosť s 25,4 % trhovým podielom. Celkovo dvanástu epizódu sledovalo neuveriteľných 617-tisíc divákov.
Víťazom štvrtej série šou Pečie celé Slovensko sa stal pekár Pavel Nikov z Giraltoviec. Pred účasťou v šou Pečie celé Slovensko pracoval ako obchodník. Pečeniu sa intenzívnejšie venuje ostatné štyri roky a je prevažne samouk. Táto záľuba bola pre neho oddychom a zároveň mu dávala priestor na sebarealizáciu. Pečenie je pre neho vášňou a jeho snom bolo venovať sa mu profesionálne a prípravou sladkých dezertov sa aj živiť. Tento sen sa mu po víťazstve v šou Pečie celé Slovensko splnil a dnes má svoju vlastnú cukrársku výrobňu, v ktorej vznikajú sladké dobroty.
Ako sa sledovala štvrtá séria?
Jedenásta - predposledná - epizóda v cieľovej skupine 13-55 dosiahla 8,2 % sledovanosť s 25,4 % trhovým podielom. Celkovo si semifinále pozrelo 530-tisíc divákov. Desiata epizóda v cieľovej skupine 13-55 zaznamenala 7,7 % sledovanosť s 22,6 % trhovým podielom. Celkovo pri obrazovkách sedelo 508-tisíc divákov.
Deviata časť Pečie celé Slovensko zaznamenala v cieľovej skupine 13-55 sledovanosť 7,7 % s 24,3 % trhovým podielom. Celkovo si túto časť pozrelo 508-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. Zaujímavosťou je, že deviata časť uhrala na vlas rovnakú sledovanosť ako desiata epizóda.
Ôsma epizóda zaznamenala v cieľovej skupine 13-55 nadpriemernú sledovanosť 8,2 % s trhovým podielom 24,9 %. Celkovo pri obrazovkách sedelo 524-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke 12+. Siedma epizóda v komerčnej cieľovke 13-55 uhrala až 8,7 % sledovanosť s 27,3 % trhovým podielom, čiže šou v mladšom publika o čosi porástla v porovnaní s predchádzajúcou časťou.
Šiesta epizóda zaznamenala 8,6 % sledovanosť a trhový podiel 26,1 %. Piata zaznamenala najväčší výkyv spôsobený štartom Lovca na Jojke, vtedy Pečie celé Slovensko zaznamenalo sledovanosť 7,4 % a trhový podiel 23,6 %. Celkový počet divákov v 12+ klesol pod pol miliónovú hranicu, túto epizódu sledovalo 471-tisíc divákov.
Týždeň predtým uhrala štvrtá časť Pečie celé Slovensko rekordnú sledovanosť 9 % s trhovým podielom 27,5 %. Sladká šou sa tak stala prvým programom, ktorý si počas tejto jesene siahol na 9 percentný rating. Celkovo pri obrazovkách sedelo 543-tisíc divákov v 12+. Tretia epizóda prevalcovala konkurenciu so sledovanosťou 8,5 % a trhovým podielom 26,5 % v cieľovej skupine 13-55. Celkovo pri obrazovkách sedelo 542-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+.
Druhá epizóda uhrala v cieľovej skupine 13-55 sledovanosť 8,1 % s trhovým podielom 24,4 %. Pri obrazovkách sedelo 482-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. STVR bola síce jednoznačnou jednotkou na trhu, ale voči prvej epizóde sa sledovanosť relácie zošmykla smerom nadol.
Prvá epizóda prevalcovala konkurenciu, celkovo si ju pozrelo 522-tisíc divákov v 12+. Išlo o historický druhý najlepší štart sladkej šou. Najviac divákov si, prirodzene, Pečie celé Slovensko pozrelo počas prvej série, keď malo pri štarte 545-tisíc divákov v 12+. V cieľovej skupine 13-55 táto epizóda uhrala rekordnú 8,9 % sledovanosť s trhovým podielom 27,1 % .
Ako sa sledovali predošlé série?
- 1. séria (2021): štart 545-tis., finále 598-tis.
- 2. séria (2022): štart 449-tis., finále 613-tis.
- 3. séria (2023): štart 380-tis., finále 587-tis.
- 4. séria (2023): štart 522-tis., finále 617-tis.
Epizódy tretej série pozrelo v priemere 485-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+, ďalších 25-tisíc si šou pozrelo v trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Finále sledovalo 587-tisíc divákov. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 sladká šou pripísala priemerný trhový podiel 22,6 %, pričom rekordnom bolo 27,8 % pri finálovej epizóde. Súťažné epizódy doplnil celebritný vianočný špeciál.
Druhú sériu odštartovala RTVS na jeseň 2022. Pekárska šou si zopakovala úspech z prvej série a pripísala si status najsledovanejšej jesennej šou. Priemerne si každú z jedenástich súťažných epizód pozrelo 493-tisíc divákov v univerzálnom publiku, finále si pozrelo 613-tisíc divákov. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 si pripísala podiel na trhu 20,7 %. Druhú sériu doplnili dva celebritné špeciály. Jeden uviedla RTVS opäť pred Vianocami, no na druhý si diváci museli počkať až do Veľkej noci. Tento netradičný krok však RTVS vôbec nevyšiel, veľkonočný špeciál si pozrelo len 276-tisíc divákov.
Sladkú šou zameranú na výnimočné pečenie uviedla RTVS na obrazovky Jednotky na jeseň v roku 2021. V priemere si desať súťažných epizód prvej série pozrelo 539-tisíc divákov, finále sledovalo až 598-tisíc divákov. Súťažné epizódy doplnili ešte dva celebritné špeciály – vianočný a silvestrovský, ktoré už mali menej divákov, 496– a 410-tisíc.