Televízia Markíza uviedla v pondelok 13. januára na obrazovky svoj nový denný seriál Sľub, v ktorom sa vrátila do osemdesiatych rokov minulého storočia. Na nostalgický retro návrat boli diváci zvedaví a prvá epizóda sa stala suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých televízií v oboch hlavných cieľových skupinách.
Sľub pri premiére za sebou nechal všetky konkurenčné programy a mal viac divákov aj ako hlavné spravodajské relácie alebo večerná ponuka televízií. Pri obrazovkách Markízy bolo až 522-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je najlepší štart zo všetkých tohtoročných seriálov. Viac nemal pri svojom návrate na obrazovky ani Dunaj, k našim službám (515-tisíc), ani novinka Dotyk života z dielne STVR (492-tisíc) alebo Ranč z produkcie Jojky (463-tisíc).
Úspešný vstup na obrazovky je síce dôležitý, no ešte dôležitejší je pri dennom seriáli dlhodobý záujem divákov, ktorý televízii vytvára silnú nábehovú krivku k hlavným spravodajským reláciám. Koľko divákov si pozrelo druhú epizódu Sľubu odvysielanú v utorok 14. januára? Podarilo sa jej odolať konkurencii Bez servítky, do ktorej Jojka pozvala politika Richarda Sulíka a ďalšie známe tváre?
Recenzia: Tak toto je bomba! Nový seriál Markízy totálne trafil do čierneho
Na druhú epizódu Sľubu už neboli zvedaví všetci diváci, ktorí si pozreli pondelkový štart. V utorok 14. januára sledovalo Sľub celkovo 430-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je o 92-tisíc menej než pri pondelkovej premiére. Retro seriál sa tak priblížil k sledovanosti svojho predchodcu – Mamy na prenájom, ktorú sledovalo okolo 400-tisíc divákov.
Stratu divákov zaznamenala v utorok aj kuchárska šou Bez servítky, ktorú si pozrelo 309-tisíc divákov, čo je o 42-tisíc divákov menej ako pri pondelkovej epizóde. Jojka do konkurencie Sľubu nasadila epizódy so známymi tvárami, medzi súťažiacimi je politik Richard Sulík, moderátorka Katarína Jesenská alebo exmoderátorka Adriana Kneissl Poláková.
Sľub poklesol aj v obchodnej cieľovej skupine 14-56, kde aj napriek tomu zaznamenal nadštandardnú sledovanosť 7,4 % pri vysokom podiele na na trhu 30 %. V pondelok dosiahol sledovanosť 9,3 % a podiel na trhu až 32,1 %. Kuchárska šou Bez servítky v tejto cieľovej skupine zaznamenala v utorok sledovanosť 5,1 % s podielom na trhu 20,6 %.
Dunaj lídrom dňa, Inkognito si polepšilo
Lídrom utorkového vysielania bol opäť Dunaj, k vašim službám, ktorý si pozrelo 523-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V obchodnej cieľovej skupine 45-56 dosiahol sledovanosť 8,4 % a podiel na trhu 28,5 %, čím prekonal aj svoje čísla spred týždňa.
Konkurenčné Inkognito si polepšilo. Diváci si začínajú zvykať na nový vysielací čase, keď po rokoch namiesto pondelka obsadilo utorky, ktoré v uplynulej sezóne patrili Nemocnici. Včerajšia časť si medzitýždenne získala 40-tisíc divákov, pozrelo si ju 296-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. Svoj výkon Inkognito zvýšilo aj v obchodnej cieľovej skupine 14-56, kde zaznamenalo sledovanosť 4,5 % s podielom na trhu 15 %. Uplynulý týždeň sa hýbalo v podpriemeroch so sledovanosťou 3,3 % a podiele na trhu 10,5 %.
Najsledovanejším programom dňa v obidvoch hlavných cieľových skupinách bol Dunaj, k vašim službám. Druhú a tretiu priečku v celkovom rebríčku obsadili hlavné spravodajské relácie Markízy – Televízne noviny a Počasie. Televízne noviny si pozrelo 490-tisíc divákov a Počasie malo 486-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenali sledovanosť 8,1 a 7,6 % s podielom na trhu 29,6 a 26,2 %. Sľub obsadil v celkovom rebríčku štvrtú priečku.
Zo včerajšej programovej ponuky STVR boli najsledovanejšie podvečerné relácie Duel šampiónov (259-tisíc) a Všade dobre, doma naj (216-tisíc). V obchodnej cieľovej skupine 14-56 si pripísali sledovanosť pod 2 percentami.