Rok 2025 sa ešte len rozbieha, no ukazuje sa ako úspešný všetky seriálové novinky televízií. Každý z nových seriálov si získal svoje publikum a drží si ho aj pri ďalších epizódach. Hoci majú za sebou len zopár epizód, už teraz sa dokážu vyrovnať najväčšiemu hitu Dunaj, k vašim službám.
Pre Markízu je rozhodujúcim momentom úspech nového denného seriálu Sľub, s ktorým má veľké ambície aj pre nasledujúce sezóny. Retro seriál zasadený do 80-tych v pondelok 13. januára odštartoval najúspešnejšie zo všetkých nových seriálov tohto roka, keď k obrazovkám prilákal 522-tisíc divákov. Pri druhej časti však zaznamenal pokles, keď ho sledovalo 430-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je o 92-tisíc menej než pri pondelkovej premiére.
Sľub sa podarilo rýchlo spamätať a pri svojej tretej epizóde si získať späť väčšinu stratených divákov. V stredu si ho pozrelo celkovo 481-tisíc divákov, o 51-tisíc viac ako v utorok. Sľub sa tak stal najsledovanejším programom dňa a za sebou nechal aj hlavné spravodajské relácie aj večerný program všetkých televízií. Konkurenčnú šou Bez servítky si v stredu pozrelo 338-tisíc divákov.
Ranč dominuje večernému vysielaniu
Večernému vysielaniu dominovala opäť rodinná sága Ranč, ktorú si na Jojke pozrelo 465-tisíc divákov, čo je pre seriál druhý najlepší výsledok. Pri štarte mal 463-tisíc divákov, ďalšie časti sledovalo 452- a 496-tisíc divákov.
Markíza konkurovala Ranču filmom Zmiznutá bez stopy, ktorý si pozrelo 299-tisíc divákov a Jednotka STVR kriminálkou Vraždy v Albi, ktorú sledovalo 227-tisíc divákov. Večerný program STVR opäť predbehli jej podvečerné kvízy – Duel Šampiónov (282-tisíc) aj Všade dobre, doma naj (255-tisíc).
Obchodná cieľová skupina
V obchodnej cieľovej skupine 14-56 (mladšie publikum vo veku 14 až 56 rokov) bol jednoznačným víťazom dňa Sľub so sledovanosťou 8,5 % a podielom na trhu až 31,9 %. Nasledujú hlavné spravodajské relácie Markízy – Počasie a Televízne noviny – so sledovanosťou 7,2 a 7,1 % pri podieloch na trhu 25,7 a 26,8 %. Štvrtá priečka patrí Ranču so sledovanosťou 6,7 % a podielom na trhu 23,1 %.
Ako vidno po prvých epizódach, novým seriálom sa podarilo úspešne etablovať na obrazovkách. Pozíciu najsledovanejšieho si aj naďalej drží Dunaj, k vašim službám, ktorý zatiaľ ako jediný pri každej epizóde prekračuje pol miliónovú hranicu divákov v univerzálnom publiku 12+. Jeho januárovým rekordom bolo až 571-tisíc divákov (9.1.). Nasleduje Sľub, ktorý odštartoval s 522-tisíc divákmi (13.1.), maximom Ranču je doposiaľ 496-tisíc divákov (13.1.) a Dotyku života 492-tisíc divákov (5.1.). Tieto čísla dávajú všetkým novinkám silnú pozíciu na trhu.