Udalosť (minulého) týždňa

Mediálne/7: Ako RTVS preplatil Merčiaka... Čííí?

Zdroj: rtvs.sk

Ceny Osobnosť televíznej obrazovky (OTO) sa opäť spravodlivo rozdelili medzi hlavné komerčné televízie... teda diváci spravodlivo odhlasovali a veľký galavečer dopadol vcelku dobre.

Vďaka jediným moderátorom, ktorí majú na to moderovať aj čosi iné ako Zlaté vajce, bol živý prenos podľa ohlasov z našej redakcie nakoniec vcelku zábavný. A RTVS sa mohol tešiť aj z čísiel. Sledovanosti.

Ćísla, ktoré telerozhlas za šou zaplatil, sú už skôr na zamyslenie ako potešenie. Ako pri všetkých ročníkoch, aj tentokrát bolo na debatu, prečo by verejnoprávne médium malo spolufinancovať anketu, ktorá celebruje predovšetkým komerčné televízie (čo vzhľadom na nezáujem o STV nie je ich vina, samozrejme). A najmä, keď táto anketa nemá podporu ani medzi súkromnými vysielateľmi a Markíza večer opäť ignorovala (čo zas nie je dôvod na jej zrušenie, samozrejme).

Celá súťaž mala podľa zmluvy medzi organizátorom APA a RTVS rozpočet blížiaci sa k miliónu eur (938 790 eur bez DPH), čo sa na približne dvaapolhodinový výsledok zdá byť závratná suma... detailný budget známy nie je, takže nebolo by vhodné ho odsudzovať. Navyše, väčšina ani nešla z verejných zdrojov.

Známy je finančný vklad RTVS do Ota vo výške takmer 156-tisíc eur bez dane, pričom (minimálne) 66-tisíc eur (s DPH) RTVS zaplatil externým firmám či účinkujúcim podľa kontraktov priamo identifikovateľných s Otom.

Ak by to ani nebolo príliš veľa peňazí vzhľadom na náročnosť projektu, otázka stále je, či tieto eurá mali hodnotu troch sošiek pre jedného Marcela Merčiaka. Tip: Odpoveď má tri písmená.

V skratke

  • TV Joj patriaca k aktivitám J&T konečne ohlásila detaily o treťom kanáli Wau, ktorý nakoniec nebude newso-docu-lifestyloidný, ale len to posledné z trojice prívlastkov s dôrazom na ženské publikum. Krátko predtým zas Ta3 patriaca k aktivitám Ivana Kmotríka ohlásila predĺženie vysielania na úkor Mária Toráča a jeho kolegov, ktorí mali prednosť, nech sa deje, čo sa deje. Konšpiračné mozgové závity pracujú na plné obrátky... Pravda, už keď TV Joj po prvýkrát začala rozprávať o treťom polospravodajskom okruhu, sme sa televízie pýtali, či nerozmýšľali skôr nad ženským TV kanálom. Veď prečo by takýto mala mať iba konkurencia. Naša otázka asi nebola úplne od veci. Všetko o Wau nájdete v súhrne článkov venovaných tejto novej stanici.

  • Programmingový ťah roka sa dostaví zrejme už v apríli – Markíza nasadí svoj úspešný seriál Búrlivé víno zo šiestej večer do hlavného programu, štyrikrát do týždňa. Až na Modré z neba tu totiž vlastná tvorba Markízy veľmi nefungovala. Už o týždeň a pár dní sa tak bude pravidelne zvádzať bitka seriálových gigantov – Búrlivé víno narazí na podobne úspešný Panelák na TV Joj. Aby z toho nakoniec nevyšli ako porazené obe televízie...

  • V Nemecku odíde do televízneho dôchodku posledný denný talk-formát s moderátorkou Britt. Ak viete ako-tak po nemecky a televízie ako RTL, ProSieben a Sat.1 sú vám dôverne známe, zrejme ste isté obdobie v uplynulých dvoch dekádach fičali na talkshow s moderátormi ako Hans Meiser, Arabella Kiesbauer, Andreas Türck , Bärbel Schäfer, Vera, atď., atď. V deväťdesiatych rokoch ste si mohli naladiť medzi desiatou až piatou večer súbežne aj tri-štyri talk- relácie, v ktorých vystupovali obézne Nemky v „dráždivom“ spodnom prádle, nezamestnaní asociáli, ktorí si navzájom dlhovali 100 démarkov, či agresívni Turkovia, ktorí sa navážali do čudne oblečených raverov. Britt vydržala moderovať dvanásť rokov, Sat.1 ale musela kvôli nízkej sledovanosti uzavrieť aj kapitolu denných talkshow. Ako teraz budú tráviť čas všetci tí nezamestnaní v Dojčelande?

    Mediálne/7: Ako RTVS preplatil Merčiaka... Čííí?

    Zdroj: Sat.1



  • Ťažká dilema – čo je väčší fail? Že Paška vystupoval v reklame Ta3, alebo že Paška vystupoval v reklame Ta3? Parlamentný výbor pre nezlučiteľnosť funkci bude posudzovať iba prvú otázku.

  • Cielený PR ťah s cieľom vyvolať paniku a vystrašiť tak neplatičov poplatkov či nedostatočná komunikácia so sociálne najzraniteľnejšími skupinami v spoločnosti? Je to vlastne jedno – RTVS tak či tak jednoducho vôbec nezvládol odkomunikovať byrokratickú záťaž, ktorú minister kultúry Marek Maďarič podaroval dôchodcom a zdravotne ťažko postihnutým a ich blízkym. Výsledok sú preťažené infolinky, ktoré v televízii a rozhlase beztak nikdy nefungovali poriadne, a angažovanie externej spoločnosti pre tento účel za 10-tisíc eur.

Reklama - neprepínať

Pepsi je skvelým príkladom brandovo nekonzistentnej firmy (ak nerátame, že sa pevne drží línie nezáživných športových reklám pred kinopredstavením). Po x-tom redizajne loga a fliaš Mirindy či Pepsi Max sa tentokrát dostane na rad hlavný nápoj v menšom balení. Cieľom nového vzhľadu fliaš Pepsi by mala byť okrem iného lepšia ergonómia – pri dizajne sa kreatívne hlavy v Pepsi evidentne inšpirovali vojenským vybavením.

Mediálne/7: Ako RTVS preplatil Merčiaka... Čííí?

Zdroj: SITA/AP


Seriál Mediálne/7 vychádza každú sobotu na Mediálne.sk a eTREND.sk. Prečítajte si staršie vydania a objednajte si RSS feed