V skratke

  • Zdá sa, že slovenskí televízni diváci – aspoň „kritická masa“ medzi nimi – neznáša rozmanitosť. Kým Markíza bez ťažkostí valcuje čas medzi 18. a 19. hodinou novým denným seriálom Búrlivé víno, TV Joj pravidelne vyhráva so seriálom Panelák v čase po 20:30. Markíza sa tak márne pokúsila vniesť trochu zmeny do života pospolitého ľudu – jej novinky, až na Búrlivé víno, väčšinou nedokážu priniesť aspoň priemerné výsledky. V Markíze tak zrejme už netrpezlivo odpočítavajú čas do začiatku ďalšej Farmy... byť televíznym tvorcom na Slovensku musí byť frustrujúce.

  • Jojke sa definitívne nevyplatil experiment s Extrémnymi rodinami – aj Najvyšší súd potvrdil 25-tisícovú pokutu za vydania o rodine Tonka, ktoré podľa Rady pre vysielanie a retransmisiu zosmiešňovaním protagonistov zasiahli od ich ľudskej dôstojnosti. Postarali sa o to najmä uštipačné komentáre. Televízia si ani na súde nevypomohla argumentáciou, že účinkujúci vraj boli nabriefovaní a iba išli podľa scenára. Robiť „prču“ si tak naďalej možno iba v tlači a na svetovej sieti.

    Mediálne/7: Kanálová záplava a teasingová spúšť



  • V piatok Telka, v pondelok Fooor – CME v Česku aj na Slovensku rozširuje svoje kanálové portfólio o nízkonákladové programy, do nemoty recyklujúce vlastné archívy a akvizičné knižnice. Slávici na ulici, Smiechoty, A tento poznáte?, Aj múdry schybí, Všetci sú za dverami, Bonzáčik, J. P. P. - Jožo Pročko pokúša či Anderov rebrinák pripomenú posledných vyše 15 rokov existencie Markízy a časy, keď bola televízia vďaka chýbajúcej konkurencii na vrchole. Z Foooru by sa vďaka nostalgickým divákom mohol stať druhý najsledovanejší kanál v skupine Markíza... peniaze by sme na to ale nevsadili.

  • Aj keď logo pripomína zástavu z dúhového prideu, obsah bude pre deti – aj Česká televize spúšťa 1259. kanál nazvaný „Déčko“, plánovaný na koniec leta. ČT zároveň spustí aj 1260. kanál Art, ktorý bude vysielať na rovnakej pozícii ako detský kanál od 20. hodiny.

    Mediálne/7: Kanálová záplava a teasingová spúšť

     

    Mediálne/7: Kanálová záplava a teasingová spúšť

Reklama – neprepínať

Keď v sci-fi filmoch a seriáloch minú nápady, scenáristi vždy radi siahnu po zápletkách s cestovaním v čase. Keď chcete upútať pozornosť v reklame a nemáte po ruke nič lepšie, siahnite po teasingu – tvárte sa tajomne, provokujte, nechajte pár dní zákazníkov hádať... a potom už len dúfajte, že výsledný efekt nebude prílišné sklamanie.

Bratislavu zaplavili v týchto dňoch plagáty, ktoré nestavajú hlavné mesto do najlepšieho svetla. Viaceré z hesiel naznačujú, že by mohlo ísť o realitný projekt (a podľa našich info aj naozaj ide), ktorý sa dokonca nachádza v centre Bratislavy. Sme zvedaví, ako zadávateľ a agentúra vysvetlia, prečo daný objekt nebude mať problém so zápchami, parkovaním či chýbajúcou zábavou.

Mediálne/7: Kanálová záplava a teasingová spúšť

Druhá teasingová kampaň navodzuje dojem nezmyselnej komunikácie financovanej z európskych zdrojov a pevne veríme, že ide iba o silnú recesiu. Ak kampaň Slovensko bude bohatšie je aj pre nejaký konkrétny produkt, už by sa snáď aj mohla posunúť do ďalšej fázy. Od uploadnutia videí prešiel už vyše týždeň, čo je v prepočte na životnosť internetového virálu takmer celý život.


Seriál Mediálne/7 vychádza každú sobotu na Mediálne.sk a eTREND.sk. Prečítajte si staršie vydania a objednajte si RSS feed