Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačník Záhradkár sú najčítanejšie a najsledovanejšie slovenské elektronické a printové médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - TGI za druhý a tretí kvartál 2020, ktoré v piatok zverejnila spoločnosť Median Sk.

Prieskum realizovala na vzorke 4 128 respondentov, občanov SR vo veku 14-79 rokov v termíne od 30. marca do 13. septembra 2020. TASR o tom informovala PR manažérka Linda Kleinertová.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 30 percent populácie. Prvú pozíciu si drží Nový Čas so 14 percent, nasledujú denníky Plus jeden deň (6 percent) a Pravda (6 percent), na ďalších miestach potom Sme (5 percent), Hospodárske noviny, Denník N a Šport (zhodne 3 percentá).

Televízia
Neprehliadnite

Kandidáti na členov RVR by mali prejsť aj verejným vypočutím vo výbore

Podiel čítanosti týždenníkov na populácii je 31 percent. Najčítanejším je Plus 7 dní (5 percent), Báječná žena a Život majú zhodne 5 percent, Nový Čas pre ženy (4 percentá), Slovenka, Eurotelevízia a Katolícke noviny dosiahli 3 percentá. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla 8 percent a sieť Petit Press MY noviny 4 percentá.

V skupine dvojtýždenníkov predstavuje čítanosť 16 percent populácie. Najčítanejším titulom je TV Max (6 percent), za ním Relax (4 percentá), Tele plus (3 percentá), Bratislavské noviny, Žena a život aj Literárny život majú zhodne 1 percento. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť 3 percentá.

Budova Slovenského rozhlasu je postavená z oceľovej konštrukcie v tvare obrátenej pyramídy. Projekt vznikol v roku 1967.
Neprehliadnite

RTVS rozvíja digitálne rozhlasové vysielanie aj o Reginu

Podiel čítanosti mesačníkov predstavuje 43 percent populácie. Najčítanejším je Záhradkár (6 percent), to isté percento má aj Nový čas Krížovky, Zdravie (5 percent), Napínavé krížovky, Eva a Emma získali zhodne 4 percentá, Urob si sám má 3 percentá.

Celková počúvanosť rádií v parametri počúval včera predstavuje 59 percent populácie. Prvú pozíciu si drží Rádio Expres so 17 percent, nasleduje Rádio Slovensko (15 percent), Fun rádio (10 percent), Rádio Europa 2 (8 percent), Rádio Vlna a Rádio Jemné získali rovnako 7 percent, Rádio Regina dosiahlo 5 percent. V parametri počúval posledný týždeň je na prvých troch miestach rovnaké poradie, teda Rádio Expres (37 percent), Rádio Slovensko a Fun rádio zhodne 26 percent. Aj v parametri podiel na trhu sú na prvých troch miestach Rádio Expres (21 percent), Rádio Slovensko (19 percent) a Fun rádio (12 percent).

počítač, psaní, on-line
Neprehliadnite

Od začiatku novembra funguje nový internetový denník Štandard

Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 77 percent, televíziu v uvedenom období sledovalo 3,4 milióna divákov. Televízii Markíza s 39 percent patrí prvá pozícia, druhá je TV JOJ (28 percent), tretia verejnoprávna Jednotka RTVS (23 percent). Rovnaké poradie obsadili tieto tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (28 percent), TV JOJ (18 percent), Jednotka RTVS (14 percent).