V komerčne dôležitej skupine 14-56 dosiahla skupina Markíza (zahŕňajúca stanice Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik) celodenný trhový podiel 34,0 %, čím o 13,7 percentuálneho bodu predstihla konkurenčnú skupinu Joj (20,3 %) s jej širokým portfóliom staníc zahŕňajúcim, TV JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ Šport, JOJ 24 a JOJ Svet.

logo markiza, joj, stvr, ta3
Neprehliadnite

Slovenské televízie v číslach: Ako sa im darí podľa tržieb a zisku?

V pondelok 2. júna si dokonca pripísala na konto rekordný tohtoročný celodenný podiel na trhu (40,5 %) a v pondelok 16. júna tento rekord znova prekonala s celodenným podielom na trhu až 41,8 %. Aj samotná TV Markíza si pripísala v tento deň zatiaľ najvyšší tohtoročný podiel na trhu celodenne (28,4 %).

V porovnaní s predošlým mesiacom si skupina Markíza polepšila o 1,3 percentuálneho bodu a v medziročnom porovnaní o 1,5 p.b. Jednotkou na trhu bola vo všetkých 30 júnových dňoch.

Rovnaký trend sa potvrdil aj v prime-time (19:00 – 23:00), kde skupina Markíza získala trhový podiel 32,4 %. Skupina JOJ si pripísala o 9,9 percentuálneho bodu nižší podiel na trhu (22,5 %). Lídrom trhu bola skupina Markíza v 28 júnových dňoch, po jednom dni si prvenstvo pripísali skupina JOJ a STVR.

Silné výsledky zaznamenala aj samotná hlavná stanica TV Markíza – s podielom 20,0 % v cieľovej skupine 14-56 dominovala nad TV Joj (12,2 %), a to s náskokom o 7,8 percentuálneho bodu. V prime-time dosiahla TV Markíza podiel 19,2 % a porazila konkurenčnú TV JOJ (14,8 %) o 4,4 p.b.

Univerzálna cieľová skupina

Skupina Markíza bola v júni 2025 jednotkou na trhu aj v univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 27,8 % a odstupom o 7,6 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,2 %). Trhovým lídrom bola v 29 júnových dňoch, ostatný 1 deň patrilo prvenstvo skupine JOJ.

Prvenstvo patrilo skupine Markíza taktiež v prime-time 19:00 – 23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,6 % a náskokom o 6,1 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (22,5 %). Jednotkou na trhu bola v 25 z 30 júnových dní, 3 dni si prvenstvo pripísala skupina Joj a 2 dni STVR.

Spravodajské televízie

V rámci trojice spravodajských televízií – TA3, JOJ 24 a STVR 24 – si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ pripísala celodenné prvenstvo TA3 s priemerným podielom na trhu 1,9 %. JOJ 24 zaznamenala 1,4 % a STVR :24 mala podiel na trhu vo výške 1,0 %.

V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 23:00 hod.) boli trhové podiely spravodajských TV tesne pri sebe. TA3 a JOJ 24 si pripísali zhodne 1,1 % a STVR :24 dosiahla 0,9 %.

V širšom prime-time (17:00 – 23:00 hod.) patrilo tesné prvenstvo TA3 (1,2 %), dvojkou bola JOJ 24 (1,1 %) a trojkou opäť STVR :24 (0,8 %).

Vysvetlivky k sledovanosti
  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (Rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (Share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
  • Zásah, dosah (Reach 000) udáva počet divákov cieľovej skupiny, ktorí sledovali danú reláciu alebo stanicu minimálne 3 minúty.