Spravodajstvo TV Markíza má za sebou mimoriadne úspešný mesiac. Televízne noviny dosiahli v máji 2025 najvyšší trhový podiel od januára 2023 a potvrdili, že zostávajú suverénnym lídrom slovenského televízneho spravodajstva.

V obchodnej cieľovej skupine 14-56 (diváci vo veku od 14 do 56 rokov) dosiahli v priemere sledovanosť 6,5 % a trhový podiel 28,5 %, pričom denne si ich v priemere zapínalo až na 704-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Každý večer jednotkou

Televízne noviny dominovali hlavným spravodajským reláciám každý jeden májový večer. Výrazne pritom predbehli konkurenčné Noviny TV Joj, ktoré v tejto cieľovej skupine zaznamenali výrazne nižší priemerný podiel na trhu 16,5 %. Správy na Jednotke STVR zaostali s trhovým podielom 8,6 %.

Televízia JOJ vysiela svoje večerné spravodajstvo aj na spravodajskej stanici JOJ 24, kde dosiahli Noviny za prvých päť mesiacov priemerný podiel na trhu 1,6 % v cieľovej skupine 14-56. STVR vysiela Správy súčasne na Jednotke aj spravodajskej stanici :24, kde si pripisujú priemerný podiel na trhu 1,0 %. Keď pripočítame tieto trhové podiely k výkonom na hlavných staniciach JOJ a Jednotka, Televízne noviny Markízy si držia výrazné prvenstvo v každom mesiaci tohto roka.

Viktor Vincze a Zuzana Čimová v Televíznych novinách.
Neprehliadnite

Posledné dni Vinczeho na obrazovke Markízy. Televízne noviny trhli štvorročný rekord

Hlavná spravodajská relácia Markízy patrí dlhodobo medzi najsledovanejšie programy slovenského televízneho trhu. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ (diváci vo veku nad 12 rokov) dosiahla v máji priemerný denný zásah 704-tisíc ľudí, pričom 422-tisíc divákov ju sledovalo denne.

Sledovanosť Televíznych novín podporujú aj programy, ktoré televízia vysiela pred ich začiatkom a po ich skončení. Silnú nábehovú krivku vytvára denný podvečerný seriál Sľub, ktorý si pripisuje až 40-percentné podiely na trhu v cieľovej skupine 14-56 a k obrazovkám pritiahne každý pracovný deň okolo 450-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+, neraz prekročí aj pol miliónovú hranicu. Vysokú sledovanosť dosahuje v utorky a štvrtky aj seriálový hit Dunaj, k vašim službám, pondelková Vina či stredajšie Na nože, ktoré u divákov boduje aj s reprízami.

Keď v univerzálnej cieľovej skupine 12+ pripočítame k výkonom Novín na TV JOJ a Správ na Jednotke STVR aj trhové podiely na spravodajských staniciach JOJ 24 a STVR :24, sú hlavné spravodajské relácie dvoch najväčších konkurentov bližšie pri sebe, pričom v januári si Noviny pripísali o 0,3 percentuálneho bodu vyšší výkon. V ďalších mesiacoch tohto roka si už prvenstvo obhájili Televízne noviny Markízy každý mesiac.

Rekord aj v júni

Rekordnú formu si Televízne noviny preniesli aj do júna. Už v pondelok 2. júna 2025 dosiahli výnimočne vysoký trhový podiel až 34,9 % v cieľovej skupine 14-56. Ide o najlepší výsledok za viac ako štyri roky – naposledy boli takto silné v decembri 2020.

„Mimoriadna sledovanosť Televíznych novín je dôkazom, že slovenskí diváci oceňujú profesionálne, dôveryhodné a pestré spravodajstvo,“ vyhlásil generálny riaditeľ skupiny Markíza Peter Gažík. „Tento úspech patrí všetkým – nášmu tímu redaktorov, moderátorov, editorov aj produkcii, ktorí každý deň pracujú s maximálnym nasadením,“ dodal.

Spravodajstvo Markízy štartuje online éru

TV Markíza zároveň oznamuje zásadnú novinku: od pondelka 9. júna štartuje nový online spravodajský projekt TN live, ktorý bude dostupný na webe TVnoviny.sk a službe Voyo. Prinesie živé vysielanie počas celého dňa, rozhovory s odborníkmi, aktuálne správy, ako aj tematické relácie. Cieľom je priblížiť spravodajstvo mladším divákom, ktorí preferujú rýchly prísun informácií mimo klasickej televíznej obrazovky.

markíza, TN Live,
Neprehliadnite

Nové detaily markizáckeho projektu: Tieto tváre budú ťahúňmi

Vysvetlivky k sledovanosti
  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (Rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (Share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
  • Zásah, dosah (Reach 000) udáva počet divákov cieľovej skupiny, ktorí sledovali danú reláciu alebo stanicu minimálne 3 minúty.

Dáta uvedené v článku pochádzajú z merania PMT/KANTAR SLOVAKIA (LIVE + TS0-3 + HOSTIA). Dosah bol meraný pri sledovaní tri a viac minút.