Denný seriál Markízy sa okamžite stal diváckym fenoménom, bez ktorého si Slováci nevedia predstaviť podvečerný čas, čoho dôkazom je aj sledovanosť, ktorá je od začiatku vysielania vysoko nadpriemerná. Pravidelne seriál sleduje viac ako 500-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+.

Počas posledných týždňov však Sľub dokázal priam nemožné a začal prekonávať 40 % podiely na trhu, čo sa naposledy podarilo naposledy Oteckom. V súčasnom televíznom svete, kde sa do popredia derú streamovacie služby, je dosiahnutie takéhoto výsledku pozoruhodné. Sľub pokoril 40 % hranicu už jedenásťkrát.

TV Markíza logo
Neprehliadnite

Markíza chystá televíznu bombu: Musíte si počkať, kým sa skončí Vina!

Sľub divákom uchvátil nostalgickým návratom do 80. rokov minulého storočia. Toto obdobie si mnohí pamätajú ako svoje detstvo alebo mladosť, a práve to vyvoláva silné emócie a spomienky. Atmosféra socializmu, pionierskych šatiek, Tuzexu či spartakiád je vo Sľube zachytená s detailnou presnosťou, čo oslovuje nielen staršiu generáciu, ale aj mladších divákov, ktorí sú fascinovaní retro estetikou a životom v čase, ktorý osobne nezažili.

Antónia Lišková v pokračovaní úspešného seriálu Dotyk života.
Neprehliadnite

Seriálový hit STVR sa vracia: Totálne prekopaný dej a niekdajšia hviezda Markízy!

Ďalším dôvodom obľúbenosti seriálu sú silné a ľudsky podané príbehy. Dej sa sústreďuje na deti, učiteľov a ich rodiny, pričom citlivo spracúva témy ako emigrácia, rodinné tajomstvá, priateľstvo, šikana či morálne dilemy. Postavy nie sú čiernobiele, ale komplexné, a divák sa s nimi dokáže ľahko stotožniť. Silný dôraz na emocionálne prežívanie postáv vytvára priestor na empatiu a napojenie sa na ich osudy.

Sledovanie televízie.
Neprehliadnite

Markíza stopla pretáčanie reklám. Operátori sa bránia, boja sa reakcie divákov

Kvalitu seriálu podporuje aj výborná produkcia. Markíza investovala do autentických kostýmov, výpravy aj kamery, ktoré podčiarkujú dôveryhodnosť prostredia. Herecké výkony, najmä detských hercov, sú často chválené pre svoju prirodzenosť a presvedčivosť. Sľub pôsobí premyslene a profesionálne, čo na slovenské pomery nie je samozrejmosť.

Generálna  riaditeľka STVR Martina Flašíková
Neprehliadnite

Riaditeľka STVR Flašíková: Zruší sa Šport alebo :24? Rozhodnutie nebude jednoduché

Veľkým tromfom je aj denný vysielací formát. Pravidelnosť, s akou sa seriál objavuje na obrazovkách, vytvára v divákoch návyk a zvedavosť, čo sa stane ďalej. Epizódy končia často v napätí, čo podnecuje chuť sledovať ďalší diel. Seriál je zároveň dostupný aj online, čo zvyšuje jeho prístupnosť.

joj, jojka, tv joj,
Neprehliadnite

Chystá Jojka niečo veľké? Môže nakrútiť slovenskú verziu svetového hitu

V ostatných dňoch viaceré médiá uviedli mylnú informáciu, že Sľub sa rozlúči s divákmi v piatok 20. júna. Je tu dobrá správa pre fanúšikov, obľúbený denný seriál sa zdrží na obrazovkách o niečo dlhšie.

„Vysielanie poslednej epizódy prvej série Sľubu je naplánované na 23. júna (pondelok),“ potvrdila pre Mediálne.sk televízia Markíza. Prvú sériu tak uzavrie epizóda s poradovým číslom 110.

Sľub tak bude vôbec úplne posledným premiérovým programom Markízy, ktorý sa skončí tesne pred letnými prázdninami. Vina má finále naplánované na pondelok 9. júna. O deň neskôr, v utorok 10. júna, dospeje do finále aj desiata séria Dunaja. Následne sa však diváci dočkajú špeciálnej epizódy, ktorá odhalí zákulisie dobového seriálu, ktorý neprestáva Slovákov baviť. Markíza ju uvedie vo štvrtok 12. júna.