Televízia Markíza už o pár dní predstaví nový online spravodajský projekt TN Live, ktorý má ambíciu zásadne zmeniť spôsob, akým diváci sledujú správy v digitálnom priestore. Projekt však ešte pred štartom sprevádza aj vnútorné napätie. Pôvodne mal byť jeho tvárou aj moderátor Viktor Vincze spolu so Zuzanou Čimovou.

Hlavné Televízne noviny o 19:00 budú od júna moderovať už len dve dvojice: Marianna Ďurianová s Jaroslavom Zápalom a Lenka Vavrinčíková s Patrikom Švajdom. Otáznik doposiaľ visel nad tým, či budú Vincze s Čimovou napokon súčasťou TN Live. Vincze však oznámil, že v Markíze končí a Televízne noviny bude naposledy moderovať v stredu 21. mája. Oficiálne mal večerné spravodajstvo vysielať do konca mája.

Viktor vincze potvrdil informáciu o odchode z Markízy na sociálnej sieti.
Neprehliadnite

Vincze definitívne končí v Markíze. V stredu ho čaká posledné vysielanie

Rozlúčka vo veľkom štýle

Úvod tohto týždňa však ešte patril práve dvojici Viktor Vincze a Zuzana Čimová, ktorí sa tak s hlavnou spravodajskou reláciou lúčia vo veľkom štýle. Televízne noviny si v utorok 20. mája pripísali najvyšší trhový podiel za takmer 4,5 roka.

Utorkové vydanie hlavnej spravodajskej relácie suverénne zvíťazilo nad konkurenciou so sledovanosťou 7,3 % a mimoriadne vysokým trhovým podielom 34,7 % v komerčnej cieľovej skupine 14-56, čo je najvyšší trhový podiel za takmer 4,5 roka. Konkurenčná relácia Noviny TV Joj zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 16,1 % a Správy na verejnoprávnej Jednotke zaznamenali podiel na trhu iba 8,5 %.

vincze, markíza,
Neprehliadnite

Vincze sa rozlúčil s dôstojným odkazom. Dostal férovú ponuku, tvrdí Markíza

Súhrn najdôležitejších udalostí si na Markíze zaplo až 708-tisíc divákov (AvRch v CS 12). Celkovo si večerné spravodajstvo trhového lídra nenechalo ujsť 457-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Rovnako úspešný bol pre Markízu aj pondelok 19. mája. Televízne noviny v cieľovej skupine 14-56 suverénne zvíťazili so skvelým ratingom 7,8 % a vysoko nadpriemerný trhovým podielom 32,5 %. Konkurenčné Noviny TV Joj si pripísali trhový podiel 15,1 % a Správy na verejnoprávnej Jednotke dokonca len 8,2 % z divákov pri obrazovkách.

Televízne noviny si v pondelok zaplo až 756-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), čo bol suverénne najväčší zásah na trhu. Celkovo si ich nenechalo ujsť 448-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

vincze, markíza,
Neprehliadnite

Dojatie a potlesk: Takto sa Vincze rozlúčil s Markízou

Televízne noviny
Zdroj: TV Markíza

Hlavným ťahákom pondelka sa stal podvečerný seriál Sľub, ktorý dosiahol rating 8,6 % a trhový podiel 38,7 % v komerčne dôležitej skupine 14-56. Konkurenčná šou Bez servítky na TV Joj výrazne zaostala, keď získala trhový podiel iba 9,6 %. Sľub zároveň porazil aj všetky konkurenčné prime-time programy vrátane večerného seriálu Lásky v Istanbule, ktorý dospel do finále.

Aktuálny televízny fenomén Sľub zo zlomového obdobia 80. rokov si v pondelok zaplo až 583-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo si ho vychutnalo 501-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Dobový seriál Sľub
Zdroj: TV Markíza
Dobový seriál Sľub

V čase po 20:30 hod. sa suverénne prvou diváckou voľbou stala piata premiérová epizóda 2. série strhujúceho kriminálno-dramatického seriálu Vina. Zaznamenala rating 7,1 % a trhový podiel 25,5 % v cieľovej skupine 14-56. Nedala tak ani len najmenšiu šancu finále seriálu Lásky v Istanbule, ktorý si na TV Joj zvolilo iba 7,3 % z divákov pri televíznych obrazovkách.

Kriminálno-dramatický seriál Vina si v čase vysielania zaplo až 609-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), čo je druhý najväčší zásah od štartu. Celkovo pritiahol k obrazovkám 439-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Kriminálno-dramatický seriál Vina
Zdroj: TV Markíza
Kriminálno-dramatický seriál Vina

V utorok mal podvečerný Sľub pauzu vo vysielaní kvôli hokejovému duelu našich reprezentantov s Fínskom. Večer patril diváckemu hitu Dunaj, k vašim službám, ktorý si pripísal tradične vynikajúci rating 7,9 % a podiel na trhu 27,6 %. Konkurenčná zábavná šou Inkognito na TV Joj výrazne zaostala s podielom na trhu 12,5 %. Francúzsky kriminálny seriál Záhadné zmiznutia zaznamenal na verejnoprávnej Jednotke ešte nižší podiel na trhu len 6,7 %.

Dunaj, k vašim službám si v utorok večer zaplo až 624-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo pritiahol k obrazovkám Markízy 495-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto univerzálnej cieľovej skupine sa Dunaj dokonca stal celkovo druhým najsledovanejším utorkovým programom.

Dobový seriál Dunaj, k vašim službám
Zdroj: TV Markíza
Dobový seriál Dunaj, k vašim službám
Vysvetlivky k sledovanosti
  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (Rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (Share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
  • Zásah, dosah (Reach 000) udáva počet divákov cieľovej skupiny, ktorí sledovali danú reláciu alebo stanicu minimálne 3 minúty.