Najsilnejšou televíznou skupinou bola aj vo februári skupina Markíza, a to v oboch hlavných cieľových skupinách, v celodennom vysielaní aj hlavnom vysielacom čase. Silnou dvojkou je skupina JOJ a tretia priečka patrí verejnoprávnej STVR.
Február prepisoval rekordy
Skupina Markíza si so svojimi piatimi stanicami: TV Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik, aj v druhom mesiaci roka 2025 udržala a medziročne zároveň posilnila stabilnú pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. Okrem úspešných seriálov Dunaj, k vašim službám a Sľub sa na úspechu podpísalo aj nasadenie jarných noviniek – dramatického seriálu Vina a štvrtej série reality šou Na Nože, s ktorými pri štarte prepisovala rekordy.
Štart seriálu Vina (24.2.) priniesol skupine Markíza doposiaľ rekordný tohtoročný podiel na trhu celodenne (share 37,7 %) a rovnako aj v prime-time 19:00-23:00 (share 38,1 %). Rekordy sa prepisovali aj pri štare Na nože (26.2.), keď skupina Markíza dosiahla absolútne rekordný tohtoročný trhový podiel 39,0 % celodenne a piaty najlepší podiel na trhu 37,4 % v prime-time 19:00-23:00. Aj samotná TV Markíza si v tento deň pripísala pre tento rok zatiaľ rekordný trhový podiel 26,6 % celodenne a druhý najlepší výkon 26,9 % v prime-time 19:00-23:00.
Komerčná cieľová skupina 14-56
Skupina Markíza dosiahla v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 33,9 % a konkurenčnú skupinu Joj (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24, JOJ Šport a JOJ Svet) tak predstihla s rozdielom až o 12,7 percentuálneho bodu. V porovnaní s februárom 2024 si zároveň polepšila o 1,6 percentuálneho bodu, skupina JOJ zaznamenala medziročný pokles o 0,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola každý jeden z 28 februárových dní skupina Markíza.
Februárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčnom prime-time 19:00-22:00, kde zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,7 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,7 %) tak predstihla s rozdielom 11 percentuálnych bodov. Zároveň si medziročne polepšila o 0,4 percentuálneho bodu, skupina JOJ zaznamenala pokles o 0,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu v tejto cieľovej skupine bola rovnako vo všetkých 28 dňoch uplynulého mesiaca skupina Markíza.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola vo februári 2025 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,0 %. Konkurenčná TV JOJ (12,5 %) vykázala v rovnakom období o 8,5 percentuálneho bodu slabší výsledok.
V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00) boli delil komerčné televízie rozdiel 6,7 percentuálneho bodu. TV Markíza si pripísala priemerný podiel na trhu 21,8 % a TV JOJ 15,1 %.
Univerzálna cieľová skupina 12+
Pozíciu jednoznačného lídra si skupina Markíza držala aj univerzálnej cieľovej skupine 12+. V celodennom vysielaní si pripísala priemerný podiel na trhu 27,7 %, s odstupom o 6,6 percentuálneho bodu od skupiny JOJ (21,1 %). Verejnoprávna STVR so svojimi štyrmi televíznymi okruhmi – Jednotka, Dvojka, Šport a :24 – je aj naďalej trhovou trojkou s podielom na trhu 15,2 %.
Jednotkou na trhu v celodennom vysielaní bola vo všetkých 28 dňoch uplynulého mesiaca rovnako skupina Markíza. V medziročnom porovnaní si polepšila len skupina Markíza, a to o 1,2 percentuálneho bodu. Skupina JOJ zaznamenala rovnaký výkon a STVR stratila 0,3 percentuálneho bodu.
V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00) v tejto cieľovej skupine zaznamenala skupina Markíza podiel na trhu 29,1 %, čo znamená o 5,8 bodu viac ako skupina JOJ (23,3 %). STVR si v prime-time pripísala 17,4 %. Jednotkou na trhu bola 23 februárových dní skupina Markíza, ostatných 5 dní patrilo prvenstvo skupine JOJ.
Samotná TV Markíza bola najsilnejšou aj v cieľovej skupine 12+ s priemerným celodenným trhovým podielom 17,1 %. Konkurenčná TV Joj si pripísala 12,9 % a Jednotka STVR 11,7 %. V prime-time TV Markíza dosiahla 19,1 %, TV JOJ 16,5 % a Jednotka 14,5 %.
Spravodajské televízie
V rámci trojice spravodajských televízií si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ pripísala celodenné prvenstvo TA3 s priemerným podielom na trhu 2,0 %. JOJ 24 zaznamenala podiel 1,3 % a porazila tak STVR :24, ktorá mala podiel na trhu vo výške 1,1 %.
V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) si už prvenstvo podelili TA3 a JOJ 24 s podielom na trhu 1,2 %, pričom STVR :24 zaznamenala 1,1 %. V širšom prime-time (17:00 – 23:00 hod.) patrilo prvenstvo TA3, dvojkou bola JOJ 24 nasledovaná STVR :24.
Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených minimálne 140 televíznych staníc.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
- Trhový podiel (share %): Udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.

Kto vyhráva nedeľný súboj politických diskusií? Poznáme výsledky!

Jojka ohlásila ďalšie premiéry na rok 2025: Toto všetko uvidíte!

Markíza naďalej trápi Jojku: Šialené, akú sledovanosť predviedol Sľub

Historické dno Jojky: Takto hlboko ešte nikdy neklesol žiadny program

Čo aktuálne najviac trápi Markízu a Jojku? Súboj o najsledovanejšie spravodajstvo
