Slovenské televízie začali rok 2025 vo veľkom štýle a do boja o divákov nasadili silné seriálové hity – k etablovanému Dunaju pribudli novinky Dotyk života , Ranč a denný seriál Sľub. Už v januári si stihli vybudovať stabilnú divácku základňu a ovládli prime-time aj podvečerné vysielanie.

Vo februári sa k nim pridali ďalšie programové novinky – seriály Vina a Psychosimona a reality šou Na nože! a Vezmeš si ma?. Ktorý z nich si vyslúžil titul najpopulárnejšieho seriálu alebo šou? A ktorý skončil ako prepadák?

logo
Neprehliadnite

JOJ a STVR naďalej v tieni Markízy: Pri štarte Viny a Na nože sa prepisovali tohtoročné rekordy

Najsledovanejšie seriály na trhu

Viac ako pol milióna divákov vo februári pritiahli k obrazovkám až štyri seriály. Top programom mesiaca sa stal seriál Dunaj, k vašim službám, ktorý so všetkými ôsmimi februárovými epizódami prilákal k obrazovkám v priemere až 591-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti.

Celkovo najsledovanejším februárovým programom v rámci celého trhu sa v univerzálnej cieľovej skupine 12+ stala epizóda Dunaja odvysielaná v utorok 4. februára 2025, ktorá k obrazovkám Markízy pritiahla až 630-tisíc divákov. V cieľovej skupine 14-56 Dunaj dosiahlo vysoký priemerný rating 9,6 % a trhový podiel 31,1 %.

dunaj,
Zdroj: TV Markíza

Sľub: Nový seriálový fenomén

Podvečerný rodinný seriál Sľub má za sebou len druhý mesiac svojho vysielania a už sa stihol stať novým televíznym fenoménom a úplne najsledovanejším februárovým programom na celom trhu v rámci komerčnej cieľovej skupiny 14-56.

Tento status patrí konkrétne 33. epizóde odvysielanej v stredu 26. februára 2025, ktorá si aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti pripísala doposiaľ absolútne rekordný rating 11,1 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 39,7 %. Rovnako aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si túto časť nového seriálového hitu nenechalo ujsť v rámci uplynulého mesiaca rekordných 583-tisíc divákov. V priemere si pútavé príbehy zo zlomového obdobia 80. rokov vychutnávalo v priemere až 515-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Sľub
Zdroj: TV Markíza

Tretím „pol miliónovým“ seriálom sa stal Dotyk života z produkcie STVR, ktorého štyri februárové epizódy prilákali k obrazovkám v priemere 556-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Najviac divákov mala finálová ôsma epizóda, ktorú si pozrelo 567-tisíc divákov.

Jana Kolesárová a Ondřej Daniš vo finále seriálu Dotyk života.
Zdroj: STVR

Posledným, štvrtým seriálom s viac ako pol miliónovým publikom bola kriminálno-dramatická novinka Vina, ktorú Markíza odštartovala v pondelok 24. februára. V cieľovej skupine 14-56 sa uviedla s vysokým ratingom 9,9 % aj trhovým podielom 29,5 %, pričom celkovo pritiahla k obrazovkám 536-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Vina
Zdroj: TV Markíza

Ranč: Rodinná sága s vernými divákmi

Tohtoročná seriálová novinka Jojky – rodinná sága Ranč – pritiahla k obrazovkám v priemere 460-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Najviac divákov mala epizóda odvysielaná 17. februára, ktorú si pozrelo 493-tisíc divákov.

ranč, joj,
Zdroj: TV JOJ

Ešte viac divákov – 498-tisíc – však pritiahlo Nové bývanie, ktorý Jojka uvádza v nedeľné podvečery. Dlhoročný magazín s Vladom Voštinárom si drží v celej sezóne nadštandardnú sledovanosť. Štyri februárové epizódy pritiahli k obrazovkám v priemere až 472-tisíc divákov. K ďalším najsledovanejším programom Jojky sa zaradili podvečerná reality šou Bez servítky (februárové maximum 374-tisíc divákov) a Inkognito (313-tisíc).

Februárové novinky Jojky nezaznamenali veľký úspech. Sobotné večery od 15. februára vyplnili dve relácie. Prvou je svadobná šou Vezmeš si ma?, ktorú si pri štarte pozrelo 238-tisíc divákov, pri druhej epizóde ich počet stúpol na 255-tisíc divákov. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenali rating 3,9 a 4,9 % s trhovým podielom 13,1 a 15,9 %.

vezmeš si ma, alagič, joj
Zdroj: TV JOJ

Šou doplnil nový 12-dielny seriál Psychosimona.sk, ktorého sledovanosť však bola od prvej epizóda katastrofálna. Už prvá epizóda predznamenala, že sa zrodil nový prepadák sezóny. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenal sledovanosť iba 1,8 % a trhový podiel 7,5 %. trhovým podielom. Celkovo bolo na štart novinky zvedavých len 88-tisíc divákov. Pri druhej epizóde ich počet klesol na 75-tisíc divákov.

psychosimona, fialová,
Zdroj: TV JOJ

Ďalšie top programy mesiaca

Úspech na Markíze zaznamenala kuchárska reality šou Na nože, ktorá sa 26. februára vrátila vo svojej štvrtej sérii. Prvá epizóda v cieľovej skupine 14-56 dosiahla vysoký rating 9,2 % aj trhový podiel 30,1 %. K obrazovkám pritiahla celkovo 424-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

na nože,
Zdroj: TV Markíza

K najsledovanejším programom STVR sa zaradili obľúbené Záhady tela (februárové maximum 446-tisíc divákov), Milujem Slovensko (421-tisíc) a Neskoro večer (384-tisíc).

Do rebríčka top 20 najsledovanejších nespravodajských programov v univerzálnom publiku 12+ sa zapísali tri seriály Dunaj, Sľub a Dotyk života:

Rebríček top 20 najsledovanejších nespravodajských programov v mladšom publiku 14-56 ovládla Markíza s Dunajom a Sľubom, zapísalo sa aj Na nože:

  • Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.
  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
sľub, markíza,
Neprehliadnite

Sľub neprestáva valcovať: Takýto rekord si Markíza nepamätá roky!

Paulína Pupalová je hlavnou hrdinkou nového seriálu Miša v Košiciach.
Neprehliadnite

Jojka ohlásila ďalšie premiéry na rok 2025: Toto všetko uvidíte!

tiesňová linka, stvr,
Neprehliadnite

STVR štartuje unikátnu reláciu: V každej epizóde pôjde o život!

JOJ Šport
Neprehliadnite

Viac športu na obrazovkách: JOJ Šport 2 prichádza do ďalších 600-tisíc domácností

psychosimona, fialová, joj,
Neprehliadnite

Historické dno Jojky: Takto hlboko ešte nikdy neklesol žiadny program

Moderátorom novej šou Zradcovia je český herec Vojtech Kotek.
Neprehliadnite

Zradcovia sa vracajú: Prima pripravuje druhú sériu reality šou plnej intríg. Pridá sa aj Jojka?