Súboj o najsledovanejšie spravodajstvo v slovenských televíziách sa vyostruje. Komerčné televízie Markíza a JOJ sa priebežne chvália dosiahnutými výsledkami a prvenstvami v rôznych cieľových skupinách divákov. Pozíciu lídra si dlhé roky neohrozene drží televízia Markíza, Jojka však svoj boj nevzdáva a chváli sa výsledkami sledovanosti večerného spravodajstva na hlavnej stanici spolu so spravodajskou televíziou JOJ 24. Ako dopadol tento súboj v januári a ktorá televízia si môže pripísať prvenstvo?

„Hlavná spravodajská relácia TV Markíza obhájila jasné ratingové, ale tiež podielové prvenstvo aj v prípade zrátania januárovej výkonnosti relácie Noviny TV Joj na staniciach TV Joj a Joj 24. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 sa na obrazovkách televízie Markíza stali suverénne najsledovanejšou hlavnou spravodajskou reláciou na trhu, a to s výrazným odstupom od konkurencie. Trhovým lídrom boli Televízne noviny každý jeden deň uplynulého mesiaca,“ informuje Lukáš Kočišek, PR manažér TV Markíza.

Anketa
Ktoré večerné spravodajstvo najčastejšie sledujete?
  • 8%
  • 84%
  • 4%
  • 4%

V tejto komerčnej cieľovej skupine dosiahli Televízne noviny v januári priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 27,1 %. Konkurenčné Noviny TV Joj zaznamenali v rovnakej cieľovej skupine priemerný podiel na trhu iba 19,6 %.

Televízne noviny si hľadiska dosiahnutého priemerného trhového podielu v uplynulom mesiaci medziročne polepšili o 0,7 percentuálneho bodu, kým Noviny TV Joj, naopak, poklesli o 0,4 percentuálneho bodu. Zvýšil sa tak aj náskok Televíznych novín od hlavného večerného spravodajstva TV Joj.

„Aj v uplynulom januári 2025 potvrdili Televízne noviny svoj status najdôležitejšieho zdroja nezávislých, objektívnych a overených informácií na Slovensku,“ uzatvára Kočišek.

Televízne noviny boli v januári 2025 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 25,0 %, no s tesnejším odstupom o 2,3 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (22,7 %). Trhový podiel spravodajskej televízie JOJ 24 bol v januári 1,3 % v prime-time (19:00-22:00) v cieľovej skupie12+.

Televízia JOJ sa v silnej konkurencii chváli úspechom v univerzálnej cieľovej skupine 12+ a stavia na kombináciu sledovanosti Novín TV JOJ na obrazovkách TV JOJ spolu so stanicou JOJ 24. „Päť dní v 5. týždni (27.1. - 2.2.) si tak pripísali Noviny TV JOJ na oboch staniciach v cieľovej skupine 12+ vyššiu sledovanosť a podiel na trhu v porovnaní s konkurenčnou reláciou televízie Markíza,“ uvádza hovorkyňa TV JOJ Lucia Tuhelová.

V rámci celého mesiace január však boli trhovým lídrom Televízne noviny, a to 28 z 31 januárových dní, ostatné 3 dni si pripísali prvenstvo Noviny TV JOJ.

TV Markíza aktuálne podporuje Televízne noviny imidžovou kampaňou s názvom „Správy pre celé Slovensko“, v rámci ktorej prezentuje svoju rozsiahlu sieť regionálnych reportérov. Predstavuje v nej redaktorov, ktorí stoja za prípravou spravodajstva a často sú prvými svedkami udalostí, ktoré následne prinášajú na televízne obrazovky.

STVR na chvoste sledovanosti

Správy STVR sú v rámci večerného spravodajstva najmenej sledované a prvenstvo sa im nedarí vybojovať ani v jeden deň. Úspešné je v však v prieskume objektívnosti, ktoré pravidelne realizuje agentúra Median. V poslednom prieskume agentúry MEDIAN SK, zameranom na štvrtý kvartál 2024, označilo spravodajstvo verejnoprávnej televízie za najobjektívnejšie 20,8 % opýtaných. Na ďalších miestach sa umiestnili TA3 (20,1 %), TV Markíza (17,8 %) a TV JOJ (14 %).

„V aktuálnej spoločenskej situácii je ešte dôležitejšie, aby mali diváci istotu zdroja objektívnych, nezávislých a nestranných informácií a teší ma, že spravodajstvo STVR plní túto funkciu, čo potvrdzujú aj aktuálne výsledky prieskumu," uviedla riaditeľka Sekcie spravodajstva Mária Hlucháňová.

Televízne noviny
Neprehliadnite

"Správy pre celé Slovensko": Markíza posilňuje imidž svojho hlavného spravodajstva

Medialne.sk
Neprehliadnite

Absolútna jednotka: Mediálne.sk s náskokom pred konkurenciou v každej kategórii

Ivana Zuzelková
Neprehliadnite

Moderátorská rošáda v Televíznych novinách: Markíza našla náhradu za Zuzelkovú

Robert Fico v diskusii Politika 24
Neprehliadnite

Nepríjemné prekvapenie pre Jojku: Nová nedeľná diskusia skončila na úplnom chvoste

Zmysel pre tumor
Neprehliadnite

Opäť sa potvrdilo, že sme iní ako Česi: Slovenskí diváci úplne odignorovali seriálový hit ČT

Robert Fico v Sobotných dialógov.
Neprehliadnite

STVR sa podaril husársky kúsok: Do éteru sa vracajú Sobotné dialógy