Nedeľa na Slovensku už tradične patrí politickým diskusiám, ktoré ponúkajú hlavným hráčom na politickej scéne priestor na súboje pred kamerami. Všetky slovenské televízie prinášajú vlastné formáty, ktoré si medzi divákmi získali pevné miesto. Od začiatku roka sa však k stabilným reláciám STVR, Markízy, a TA3 pridala novinka – Politika 24.

Ktorá z diskusií dominuje rebríčkom sledovanosti? Pozreli sme sa na čísla a prinášame vám podrobný prehľad sledovanosti jednotlivých relácií.

vina, markíza,
Neprehliadnite

Jojka neustála boj s Markízou: Vina absolútnym trhákom, Ranč na historickom minime

Najsledovanejšou diskusiou v celkovom počte divákov je v tomto roku O 5 minút 12. Sedem tohtoročných vydaní s moderátorom Marekom Gudiakom sledovalo na Jednotke v priemere 331-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+ (diváci vo veku nad 12 rokov), ďalších 70-tisíc divákov ho sledovalo na spravodajskej stanici :24. Spolu si tak O 5 minút pozrie priemerne až 401-tisíc divákov.

Na telo s moderátorkou Karolínou Lacovou si v tomto roku pozrelo v priemere 317-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a patrí mu tak druhá priečka v univerzálnom publiku 12+.

Silnou trojkou je naďalej V politike s moderátorom Braňom Kráľom, ktoré v tomto roku sledovalo na TA3 v priemere 190-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+.

Nováčika na poli politických diskusií – Politiku 24 s moderátorkou Lenkou Ježovou, si každú nedeľu na JOJ 24 pozrie v priemere 86-tisíc divákov.

V mladšom publiku – obchodnej cieľovej skupine 14-56, si však prvenstvo pripísalo Na telo televízie Markíza. Dosiahlo priemernú sledovanosť 4,7 % s podielom na trhu 20,2 %. O 5 minút 12 si v tejto cieľovej skupine pripísalo priemernú sledovanosť 3,5 % s podielom na trhu 16,7 %.

Maximá a minimá

Zo siedmich tohtoročných vydaní si O 5 minút 12 pripísalo maximum 19. januára. Vydanie, v ktorom boli hosťami Andrej Danko a Branislav Gröhling, si pozrelo spolu 423-tisíc divákov – na Jednotke 360-tisíc plus ďalších 63-tisíc na spravodajskej stanici :24. Naopak, najmenej divákov pritiahli k obrazovkám Juraj Blanár a Viliam Karas. Ich diskusiu si 9. februára pozrelo spolu 366-tisíc divákov, na Jednotke 295-tisíc a ďalších 71-tisíc na :24.

Na telo malo najviac divákov, 356-tisíc, pri prvej diskusii odvysielanej 12. januára, ktorej hosťami boli Matúš Šutaj Eštok a Milan Majerský. Naopak, najmenej divákov, 243-tisíc, malo doposiaľ posledné tohtoročné vydanie odvysielané 23. februára, ktorého hosťami boli Juraj Blanár a Martin Dubéci.

Jana Kolesárová a Ondřej Daniš vo finále seriálu Dotyk života.
Neprehliadnite

Dotyk života vo finále triumfoval: Prekonal vyvrcholenie Času nádejí, dostane pokračovanie?

V politike si pripísalo tohtoročné maximum pri vydaní z 2. februára. Diskusiu Roberta Kaliňáka s Tomášom Valáškom si pozrelo 229-tisíc divákov. Najmenej divákov, 104-tisíc, malo prvé tohtoročné vydanie z 5. januára, ktoré mimoriadne moderovala Diana Štrusová. Hosťami boli Andrej Danko a politológ Samuel Abrahám.

Novú diskusiu Politika 24, ktorá štartuje nedeľný maratón politických diskusií, uviedla na začiatku februára Jojka na svojej spravodajskej stanici JOJ 24. Zo štyroch doposiaľ odvysielaných vydaní malo najviac divákov prvé, ktoré si pozrelo 139-tisíc divákov. Hosťom moderátorky Lenky Ježovej bol premiér Robert Fico. Sledovanosť ďalších vydaní klesla a hýbe sa okolo 70-tisíc divákov.

Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených minimálne 140 televíznych staníc.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
logo
Neprehliadnite

Január v slovenských televíziách: Kto je lídrom v celodennom vysielaní a kto v prime-time

seriály
Neprehliadnite

Slovenské seriály valcujú televízne obrazovky: Ktorý je kráľom sledovanosti?

Na telo
Neprehliadnite

Vynovené Na telo sa chváli ďalším rekordom. O 5 minút 12 však stále sleduje viac divákov

Na telo
Neprehliadnite

Najväčšie sklamanie Markízy v roku 2024: Na telo stratilo pozíciu jednoznačnej trhovej jednotky