Prestáva byť Disneyland pre Američanov?
Celkovo sa vám, oproti minulým rokom, zábava v parku predraží o nejakých 17 percent. V médiách sa preto začínajú objavovať správy, že Disneyland - ikonické miesto a obľúbené centrum oddychu pre strednú vrstvu Američanov - sa domácim obyvateľom postupne vzďaľuje a stáva sa skôr lákadlom pre zahraničných turistov či majetnejších občanov.
Málokto totiž ide do Disneylandu sám a zľavy pre deti sú, aspoň pri vstupnom, minimálne, takže byť len jediný deň v tomto oddychovom raji ukrojí z rodinného "badžetu" nemalú čiastku. A deň v Disneylande je málo, ak chcete vidieť väčšinu z jeho lákadiel.
Britský bulvár napríklad informoval o štvorčlennej rodine, ktorá za päť dní v Disneylande dokopy minula neuveriteľných 8480 dolárov.
Disneyland sa skrátka pre Američanov stáva tým, čo pre Slovákov Tatry, kde sú ceny orientované skôr na majetnejších turistov zo zahraničia.
Hold, nečudo, že Disney mágia má svoju daň a "temnejšiu", nie až tak čarovnú stránku. Firma potrebuje z niečoho platiť všetky inovácie a nové projekty, ktorých je naozaj, naozaj veľa - oveľa viac než pri konkurencii, aspoň čo sa zábavného priemyslu týka.
Disney ide budovať vlastné mestá
Jedným z najväčších je nepochybne spustenie "Storylivingu, ambiciózneho realitného projektu, v rámci ktorého chce Disney vybudovať nové komunity - "s autentickou kultúrou a dedičstvom špecifického regiónu, s prihliadnutím na komfort a dizajn".
Prvá z takýchto komunít by mala vzniknúť v kalifornskom Palm Springs. V púštnej oáze chce Disney vybudovať vlastné mesto s hotelmi a nákupnými centrami, obrovským umelým tyrkysovomodrým jazerom a reštauráciami. Predaje prvých domov by mali spustiť už budúci rok, pričom prvých návštevníkov komunita s názvom Cotino (a Storyliving by Disney) privíta už v roku 2024.