Slovenská televízia a rozhlas (STVR) odštartovala k domácemu šampionátu Majstrovstiev Európy futbalistov do 21 rokov unikátnu kampaň, ktorá spája legendy minulosti, aktuálnu reprezentáciu i najmladšie futbalové talenty. V hlavných úlohách imidžového spotu sa objavujú Marek Hamšík, Vratislav Greško, súčasní reprezentanti do 21 rokov aj detskí futbalisti – symbolické stelesnenie odovzdávania štafety medzi generáciami.

Futbalový jún na STVR: Majstrovstvá Európy U21 po prvýkrát celé na Slovensku
Spot vznikal priamo na Tehelnom poli, teda na mieste, kde sa slovenský futbal píše naostro. Vizuálne pôsobivý a emóciami nabitý klip dopĺňajú rozhlasové verzie s ľahkým humorom, ktoré cielia aj na najmladšieho fanúšika. „Generácie sa vo futbale striedajú, ale vášeň zostáva. Chceli sme ukázať, že nový futbalový idol sa často rodí tam, kde ho niekto iný kedysi zanechal,“ vysvetľuje kreatívny zámer Andrea Pivarčiová, poverená vedením Sekcie marketingu a komunikácie STVR.
Exkluzívne pre domáci šampionát
Televízny imidžový spot zachytáva dynamiku, rýchlosť aj napätie moderného futbalu, a spolu s rozhlasovými verziami pracuje s ľahkým humorom, aby ukázal, že už najmladší fanúšikovia si hľadajú nové idoly. „Cieľom našej komunikácie je zdôrazniť, že najväčší futbalový sviatok roka sa odohrá na slovenskej pôde a diváci ho môžu sledovať výlučne na obrazovkách a počúvať v rozhlasovom vysielaní STVR,“ povedala Pivarčiová.
Kampaň je výhradne dielom STVR a produkčnej spoločnosti Arconi, pod režijnou taktovkou Braňa Mišíka, ktorý má na konte úspešné seriály STVR Hniezdo a Priznanie, z produkcie Markízy je podpísaný pod Vinou, Zradou a Klamstvom. Na výrobe spotu sa podieľal skúsený tím vrátane brand manažérky Michaely Ridošovej, art directora Tomáša Hradského či kameramana Mária Ondriša. Copywriting zastrešili Veronika Nagyová a Peter Barnáš.
Pozrite si zábery z nakrúcania kampane.
Kampaň vo viacerých fázach
Kampaň odštartovala 21. mája týždňovou tízingovou vlnou. Od 28. mája do 11. júna ju vystrieda druhá fáza, ktorá pracuje s dlhším päťdesiatsekundovým a krátkym tridsaťsekundovým imidžovým spotom aj sériou teaserov. Počas samotného turnaja (11. – 28. júna) sú naplánované boostové verzie na podporu kľúčových zápasov. Rovnakú dramaturgiu kopírujú rozhlasové upútavky, pričom printový kľúčový vizuál sa objaví od 30. mája a online bannery od 2. júna.
„STVR tak otvára šampionát nielen na ihrisku, ale aj v mediálnom priestore. Ukazuje, že nová generácia slovenského futbalu je pripravená zaujať svoje miesto, a pripomína divákom, že všetky momenty turnaja zažijú naživo výhradne vo vysielaní verejnoprávnej televízie a rozhlasu,“ dodala Pivarčiová.

Vizitka kampane:
- Marketing Director: Andrea Pivarčiová
- Creative Director: Roman Kettner
- Kreatívny koncept: STVR, Arconi
- Brand manager: Michaela Ridošová
- Art Directior: Tomáš Hradský
- Copywriter: Veronika Nagyová, Peter Barnáš
- Produkcia: Arconi
- Réžia: Branislav Mišík
- Kamera: Mário Ondriš
- Strih: Patrik Malory