Aj keď je na tom Slovensko s recyklovaním odpadu lepšie a v mnohých oblastiach dokonca dosahuje európsky nadpriemer, elektroodpad stále predstavuje veľký problém. V slovenských domácnostiach sa skrývajú milióny starých telefónov a iných zariadení, ktoré by mohli ďalej poslúžiť ako zdroj cenných surovín. Namiesto toho sa nám však povaľujú v zásuvkách či skriniach.

Práve tohto insightu sa chytila agentúra MUW Saatchi & Saatchi, ktorá opäť stojí za kreatívou najnovšej kampane magentového operátora.

„Téma recyklácie zvádza k serióznym príbehom o trpiacej prírode. Chceli sme sa na problém pozrieť s humorom, a preto sme divákom radšej predstavili spot o rodine, ktorá recyklovanie berie vážne. Veľmi vážne,“ hovorí Adam Baška, kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi.

EKO kupón môže získať každý

„Chceme motivovať ľudí, aby svoje staré nevyužívané zariadenia vytiahli zo šuplíkov, odovzdali nám ich na recykláciu a dopriali im šancu na ďalší život. Navyše, EKO kupón u nás môže získať každý, nemusí byť ani naším zákazníkom,“ komentuje Michal Mrnčo zo Slovak Telekomu a dodáva: „Teší nás, že spot má potenciál diváka pobaviť a predstaviť mu tému recyklovania elektroodpadu odľahčenou formou.“

O produkciu spotu sa postaral Protos Productions. Na režisérsku stoličku sa posadil Marek Partyš a za kameru sa postavil Radim Střelka. Rodinku, ktorá berie recyklovanie skutočne vážne, stvárnili herci z Veľkej Británie. Ústrednou skladbou reklamy sa stala známa balada skupiny Chicago z 80. rokov – Hard to Say I’m Sorry. Okrem TV spotu bude kampaň sprevádzať séria vizuálov a online spotov, ako aj komunikácia v PR.