Triad premenil na bronzové ocenenie jeden zo svojich štyroch shortlistov. Vo finále napokon uspel v kategórii Earned Media, ktorá zohľadňuje organický zásah kampane v médiách. Kategóriu na New York Festivals vyhodnocovali v rámci súťažnej podskupiny Kreatívna marketingová stratégia / Efektivita.
Triad bodoval s kampaňou Slovenské mamičky, pekné dcéry máte, v ktorej tiež prezentoval, že „Slovensko žije všetkými farbami“. Kampaň si získala priaznivcov aj odporcov, a medzi oboma tábormi vyvolala aj ostré výmeny názorov. Stačila na to okolnosť, že agentúra do úlohy „typickej Slovenky“ obsadila Natáliu Dongovú, mladú dievčinu afrického pôvodu, ktorá má tmavú pleť.
Ku kampani si značka nechala urobiť aj prieskum, z ktorého vyplynulo, že mnoho Slovákov sa stále nevie zbaviť rasistických predsudkov.
Lokálna kampaň vychádzala z globálnej komunikácie značky, ktorá svoje aktivity opiera o tagline „Create a better tomorrow, tonight“, prezentuje sa teda cieľom vytvárať otvorený, lepší a krajší svet.
Súčasťou kampane bol špeciálny playlist na Spotify, ktorého počúvaním ľudia prispeli sumou 5-tisíc eur organizácii Ľudia proti rasizmu.
V case study pre New York Festivals Triad prezentuje výsledky kampane, pri ktorej agentúra evidovala až 300-tisíc interakcií – teda reakcií, komentárov či zdieľaní na sociálnych sieťach.
Dovedna bolo o kampani vyše 300 mediálnych výstupov, pričom hodnota získaného priestoru predstavovala 161-tisíc eur. Celkovo kampaň v médiách zaznamenala 16,5 milióna impresií.
Firma Pernod Ricard zároveň evidovala aj nárast predaja Absolut vodky – po spustení kampane o 117 percent, medziročne išlo o zlepšenie na úrovni 13 percent. S kampaňou Triad aktuálne bojuje aj o ocenenie v medzinárodnej PR súťaži Sabre Awards.
Na New York Festivals mali zo slovenských reklamných agentúr tento rok ešte po tri shortlisty Effectivity Powered by Publicis a Istropolitana Ogilvy, dva získal Respect APP a jeden Oliver agency.