„Sme presvedčení, že pestrosť a rôznofarebnosť nám všetkým pristane. Sme tiež presvedčení, že v dnešnej dobe je dôležité tieto pozitívne signály šíriť do spoločnosti a vytvárať dialóg, vďaka ktorému sa vieme pochopiť,“ uvádza značka Aboslut na svojom facebookom profile k fotografii z novej kampane.

Na nej pózuje modelka - černoška, ktorá má vo vlasoch stuhy typické pre slovenský ľudový kroj a nad ňou je nápis „Slovenské mamičky, pekné dcéry máte.“

„Slovensko je už dávno farebné a je to tak dobre. Všetci, ktorí sa narodili na Slovensku, majú slovenského rodiča a milujú túto krajinu sú naši, bez ohľadu na farbu pleti,“ dodáva známy výrobca alkoholu.

S nápadom prišla agentúra Triad Advertising, ktorá so značkou dll­ho­dobo spo­lu­pra­cuje. Ku kampani pripravila aj minútový spot.

Absolut možno chce vidieť Slovensko pestrofarebné, no na facebookovej stránke firmy sa to po predstavení len tak hemží odmietavými a rasistickými názormi. Viacero ľudí v komentároch uvádza, že by na mieste černošky Naty radšej videli belošku či píšu o „rasistickom postoji voči Slovákom“.