„Sme presvedčení, že pestrosť a rôznofarebnosť nám všetkým pristane. Sme tiež presvedčení, že v dnešnej dobe je dôležité tieto pozitívne signály šíriť do spoločnosti a vytvárať dialóg, vďaka ktorému sa vieme pochopiť,“ uvádza značka Aboslut na svojom facebookom profile k fotografii z novej kampane.
Na nej pózuje modelka - černoška, ktorá má vo vlasoch stuhy typické pre slovenský ľudový kroj a nad ňou je nápis „Slovenské mamičky, pekné dcéry máte.“
„Slovensko je už dávno farebné a je to tak dobre. Všetci, ktorí sa narodili na Slovensku, majú slovenského rodiča a milujú túto krajinu sú naši, bez ohľadu na farbu pleti,“ dodáva známy výrobca alkoholu.
S nápadom prišla agentúra Triad Advertising, ktorá so značkou dllhodobo spolupracuje. Ku kampani pripravila aj minútový spot.
Absolut možno chce vidieť Slovensko pestrofarebné, no na facebookovej stránke firmy sa to po predstavení len tak hemží odmietavými a rasistickými názormi. Viacero ľudí v komentároch uvádza, že by na mieste černošky Naty radšej videli belošku či píšu o „rasistickom postoji voči Slovákom“.