Tesco v Česku testuje elektronické cenovky

Spoločnosť Tesco Stores ČR tento týždeň v pražskom hypermarkete Eden začne skúšobnú prevádzku elektronických cenoviek, ktoré u väčšiny tovaru nahradia tradičné papierové etikety. Vedenie obchodného reťazca Tesco si od elektronických regálových etikiet, na ktorých displeji bude zobrazená cena tovaru, sľubuje úspory aj zníženie počtu chýb pri označovaní cien. Ak sa nový systém elektronických cenoviek osvedčí, chce ho Tesco zaviesť aj v ostatných predajniach. Elektronické etikety zatiaľ nijaký maloobchodný reťazec v Česku nepoužíva.

"Elektronické regálové etikety umožnia automatické systémové zmeny cien u väčšiny tovaru v obchode. Stúpne výrazne efektivita práce pri kontrole správnosti a aktualizáciu cenoviek," povedal pre ČTK Milan Pavlík zo spoločnosti Tesco Stores ČR, podľa ktorého vďaka elektronickým označeniam potravín obchod tiež ušetrí spotrebný materiál, ako je papier alebo toner pre tlač papierových cenoviek.

Z elektronickej etikety sa zákazník dozvie všetky dôležité informácie rovnako ako z bežnej papierovej etikety. Na displeji je uvedená cena tovaru aj jednotková cena, prípade aj výška zálohy u fliaš. Údaje na elektronických etiketách môže pomocou rádiového signálu zmeniť pracovník z kontrolnej miestnosti predajne, takže odpadne ručná výmena papierových cenoviek. "Elektronické etikety budú umiestnené rovnako ako doterajšie papierové priamo na regáloch, a to u všetkého tovaru okrem oblečenia, DVD a kníh," podotkla hovorkyňa Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Tesco ako prvé začalo v Česku aj na Slovensku používať aj samoobslužné pokladne, ktoré od roku 2008 postupne inštaluje vo svojich predajniach. Samoobslužné pokladne majú znižovať náklady na platy predavačov a zároveň urýchľujú odbavenie zákazníkov.

Spoločnosť Tesco Stores ČR vstúpila na tamojší trh v roku 1996. V súčasnosti v Česku prevádzkuje 68 hypermarketov, 41 supermarketov, 25 predajní Tesco Expres, šesť obchodných domov a 18 čerpacích staníc.