Najväčší maloobchodný reťazec na Slovensku Tesco si imidž u zákazníkov už niekoľko rokov pestuje aj zdôrazňovaním prístupu k životnému prostrediu. Spoločnosť napríklad otvorila nízkoenergetický supermarket v Rajci, ohlásila postupnú výmenu žiaroviek za úspornejšie, igelitové tašky začala vyrábať z materiálu, ktorý sa v prírode rýchlejšie odbúrava.
V súvislosti s igelitkami Tesco minulý týždeň ohlásilo výsledok svojich ekologických iniciatív - počet bezplatných jednorazových nákupných tašiek mal medziročne klesnúť o 33 miliónov kusov. Údaj platí iba pre slovenský trh. Tesco dodáva, že k poklesu spotreby tašiek v roku 2009 došlo, aj keď sa počet predajní rozšíril o deväť.
Ako dodala hovorkyňa spoločnosti pre Mediálne.sk, "tento pokles spotreby činí už pätinu z celkovej spotreby tašiek na Slovensku za rok".
Tesco má v ponuke rôzne platené alternatívy nákupných sáčkov - plastové tašky z recyklovaných materiálov, pevné green bags a jutové tašky, ktoré firma po obnosení zákazníkom zadarmo vymení. Predaj tašiek Tesco Organic mal medziročne narásť o 22 percent.
Tesco síce hovorí o poklese počtu rozdaných bezplatných sáčkov, v bezplatnom rozdávaní však spomedzi reťazcov pôsobiacich na Slovensku patrí skôr k výnimkám. Z najväčších sietí supermarketov rozdáva tašky grátis už len Carrefour a Terno.
Tesco chce do roku 2020 znížiť o polovicu uhlíkovú stopu oproti roku 2006. Za vlaňajšok hovorí o 1,5-percentnom poklese elektrickej spotreby a v porovnaní s rokom 2006 o 16-percentnej úspore emisií CO2 prepočítaných na meter štvorcový predajnej plochy.