Tesco v Prahe otvorí prvý obchod špecializovaný na odevy

Obchodný reťazec Tesco otvorí v Prahe na jeseň prvú odevnú predajňu zameranú na módnu značku F & F, ktorú v súčasnosti predáva vo svojich hypermarketoch a obchodných domoch.

Žiadny z obchodných reťazcov ponúkajúcich tovar každodennej spotreby zatiaľ v Česku špecializované predajne s odevmi neprevádzkuje. Ak sa pražský obchod osvedčí, plánuje Tesco otvoriť ďalšie nielen v Česku, ale aj v iných krajinách.

"Otvorenie pražského obchodu módnej značky F & F je plánované na október. Tento obchod bude prvým svojho druhu na svete a predstaví širokú F & F kolekciu pre nadchádzajúcu jeseň a zimu," informovala dnes ČTK hovorkyňa Tesco Stores ČR Eva Karasová, podľa ktorej prvá predajňa s módou F & F bude fungovať v pražskom nákupnom centre Palladium.   

Tesco v Prahe otvorí prvý obchod špecializovaný na odevy

Odevy značky F & F sú teraz v predaji len v obchodnom reťazci Tesco. "Je to (otvorenie pražskej predajne) veľmi významný míľnik v histórii tejto značky, ktorý nám umožňuje osloviť ešte väčšie množstvo našich zákazníkov," uviedol generálny riaditeľ značky F & F pre strednú Európu Jason Tarr.

Značka F & F bola uvedená na trh v strednej Európe v roku 2008 a teraz ju Tesco predáva v 11 krajinách sveta. Ponuka F & F zahŕňa oblečenie pre denné aj večerné príležitosti, neformálnu módu pre každodenné nosenie aj oblečenie pre deti a dospievajúcu mládež. "Očakávame, že po Prahe sa tento koncept rozšíri aj do ďalších krajín, kde je značka F & F predávaná v obchodoch Tesco," uviedol Tarr.   

Vlani si Tesco s odhadovanými tržbami 4,6 miliardy českých korún udržalo pozíciu najväčšieho tuzemského predajcu textilu a malo veľký náskok pred špecializovanými predajcami. Druhá spoločnosť New Yorker, ktorá v Česku prevádzkuje približne štyri desiatky odevných obchodov, vykázala tržby zhruba dve miliardy českých korún.

Pražský obchod Tesco otvorí v čase, keď približne tretina Čechov kvôli hospodárskej kríze zmenila pri nákupoch textilu svoje zvyklosti a napríklad nakupuje menej oblečenia, vyberá lacnejšie predajne, či vyčkáva s nákupom na výpredaje. Tesco ale novému konceptu verí.   

Najväčším českým textilným obchodom vlani kvôli hospodárskej kríze prvýkrát po niekoľkých rokoch rastu či stagnácie klesol obrat. Celkové tržby 37 najväčších obchodníkov s textilom sa v roku 2009 podľa údajov časopisu TextilŽurnál medziročne znížili o 600 miliónov korún na 23,4 miliardy českých korún. V prvom štvrťroku tohto roka ale tržby podľa prieskumu TextilŽurnálu medziročne vzrástli o pol percenta, čo by mohlo svedčiť o oživení dopytu.

Spoločnosť Tesco Stores ČR vstúpila na český trh v roku 1996. Teraz v Česku prevádzkuje 67 hypermarketov, 41 supermarketov, 24 predajní Tesco Expres, šesť obchodných domov a osemnásť čerpacích staníc.