Na Slovensku sa do tejto kampane zapájajú aj takzvaní „influenceri“, aby oslovili najmä mladých ľudí. Slovensko malo v posledných eurovoľbách v roku 2014 najnižšiu účasť spomedzi krajín EÚ, hlasovať prišlo 13,05 percenta voličov.
Do iniciatívy sa doteraz zapojilo viac ako 200-tisíc Európanov, z toho asi 7500 Slovákov. Verejnosť sa môže zaregistrovať na webe Tentorazidemvolit.eu, kde nájde informácie o podujatiach, ako aj o tom, prečo je potrebné ísť voliť.
„Môžu sa rozhodnúť, či chcú len hlasovať alebo sa chcú stať dobrovoľníkmi. Čiže aj niečo pre tú myšlienku urobia, či už budú presviedčať svojich priateľov, známych alebo organizovať diskusiu,“ priblížila S. Mellak, pričom dobrovoľníkov je podľa nej na Slovensku zatiaľ zhruba 500.
Kampaň je podľa zastupujúceho riaditeľa Kancelárie EP Dionýza Hochela nestranícka. Zameriava sa na dve skupiny nevoličov. Ide o mladých vo veku od 18 do 24 rokov, druhou skupinou sú živnostníci a podnikatelia.
„Výhody, ktoré Európa prináša, využívajú mladí najviac. Či už cestujú, platia eurom, alebo lacno telefonujú a študujú na Erasme. Práve oni by sa mali zapojiť do týchto volieb,“ doplnila s tým, že na Slovensku pred piatimi rokmi hlasovalo v eurovoľbách len šesť percent mladých.
Kancelária EP na Slovensku oslovila do kampane známe tváre – „influencerov“ a youtuberov, ktorí podľa S. Mellak vedia najlepšie mladým vysvetliť, že Európa nemusí byť niečo nudné a môže byť zaujímavou témou aj pre nich. Sú nimi moderátori Matej „Sajfa“ Cifra, Matúš Krnčok, zabávač František Košarišťan alias Fero Joke a youtuber Matej Slažanský známy ako Selassie, ktorí spoločne navštívili aj EP.
Moderátor Matúš Krnčok cíti spoločenskú zodpovednosť, vzhľadom na svoj dosah chce vplývať na ľudí aj pozitívne, napríklad tým, aby sa zapojili do eurovolieb.
„Snažím sa cez Instagram a sociálne siete ukázať, že sme v europarlamente, priblížiť ľuďom, ako to tu vyzerá, ukázať im zákulisie, ako sa tu volí, ako sa tvorí celé to európske rozhodovanie,“ vysvetlil M. Krnčok s tým, že mnoho ľudí má skreslené informácie o tom, ako sa EÚ správa k Slovensku.
Ľudia by si mali vážiť, že Slovensko je v centre európskeho priestoru, ísť voliť v eurovoľbách je dôležité, tvrdí Sajfa. Rozhodujeme o sebe a o tom, akým spôsobom sa ten priestor bude formovať aj ďalej, takže pre mňa to je dôležité,“ uviedol s tým, že využíva svoje sociálne siete a kanály, aby ľuďom povedal, že voľby sa blížia a ich dátum je dôležitý deň. „Myslím si, že neobstojí argument, že si nemám z koho vybrať,“ upozornil.
Kancelária EP pripravuje spolu so zastúpením EK debatnú roadshow po 15 krajských a okresných mestách po Slovensku. Pripravujú tiež simulované voľby do EP na 200 stredných školách v rámci celého Slovenska, kde budú študenti voliť aktuálnych kandidátov do EP.
Voľby do europarlamentu budú na Slovensku 25. mája, obyvatelia budú voliť 14 europoslancov. Hlasovacie právo majú slovenskí občania s trvalým pobytom na Slovensku, ale aj občania iného členského štátu, ktorí majú na Slovensku trvalý pobyt. Poslanci europarlamentu sú volení na päťročné volebné obdobie.