Ak porovnávame individuálne údaje, celkové tržby najväčších hráčov zostali približne na rovnakej úrovni ako v roku 2017.
Niektorým vydavateľstvám sa podarilo zvýšiť zisky (Petit Press, Zoznam, N Press, Bauer Media), alebo znižovať straty (News and Media Holding, Perex, Šport Press).
V čase klesajúceho trendu printovej inzercie kompenzujú časť výpadkov tržieb príjmy z digitálu. Podľa odhadu brandžovej asociácie internetových médií IAB sa vlani 84 percentám slovenských médií podarilo v druhom polroku vlaňajška dosiahnuť rast príjmov z internetovej reklamy. Celkový medziročný nárast príjmov z tohto zdroja bol na úrovni 18 percent.
Ústup zahraničných vlastníkov
Viaceré vydavateľstvá pozorujú nárast príjmov aj od svojich predplatiteľov v online. Platí to aj o vydavateľstve Petit Press, ktoré však za výrazné zvýšenie zisku vďačí najmä predaju titulov Új Szó a Vasárnap vydavateľstvu News and Media Holding (NMH). Rovnaký prípad bola Bauer Media, ktorá predala všetky tituly vydavateľstvu Mafra Slovakia.
Na slovenskom trhu tak minulý rok pokračovala konsolidácia a koncentrácia najväčších vydavateľov. Z trhu tlačených titulov odišli
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?