Ak porovnávame individuálne údaje, celkové tržby najväčších hráčov zostali približne na rovnakej úrovni ako v roku 2017.

Niektorým vydavateľstvám sa podarilo zvýšiť zisky (Petit Press, Zoznam, N Press, Bauer Media), alebo znižovať straty (News and Media Holding, Perex, Šport Press).

V čase klesajúceho trendu printovej inzercie kompenzujú časť výpadkov tržieb príjmy z digitálu. Podľa odhadu brandžovej asociácie internetových médií IAB sa vlani 84 percentám slovenských médií podarilo v druhom polroku vlaňajška dosiahnuť rast príjmov z internetovej reklamy. Celkový medziročný nárast príjmov z tohto zdroja bol na úrovni 18 percent. 

Ústup zahraničných vlastníkov

Viaceré vydavateľstvá pozorujú nárast príjmov aj od svojich predplatiteľov v online. Platí to aj o vydavateľstve Petit Press, ktoré však za výrazné zvýšenie zisku vďačí najmä predaju titulov Új Szó a Vasárnap vydavateľstvu News and Media Holding (NMH). Rovnaký prípad bola Bauer Media, ktorá predala všetky tituly vydavateľstvu Mafra Slovakia. 

Na slovenskom trhu tak minulý rok pokračovala konsolidácia a koncentrácia najväčších vydavateľov. Z trhu tlačených titulov odišli 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa