Slovenská pobočka nemecko-švajčiarskeho vydavateľstva sa v júli rozdelila na tri nástupnícke firmy – Život Publishing, Nový Čas a Ringier Axel Springer SK.

Akciovka Život Publishing je vydavateľom spomínaného balíka časopisov a jeho vlastníkom je News and Media Holding.

Firma Nový Čas patrí do skupiny FPD Media ovládanej podnikateľom Antonom Siekelom. Je vydavateľom denníka Nový Čas a nedeľníka Nový Čas Nedeľa.

Ringier Axel Springer SK zostáva pôsobiť už len v digitálnom priestore. Prevádzkuje viacero inzertných portálov, komunitný web Pokec, Bistro.sk, tematické obsahové weby či spravodajský portál Aktuality.sk. Ten od augusta pohltil web Aktuálne.sk, ktorý dosiaľ patril NMH a ktorého akvizícia bola súčasťou obchodu s predajom časopisov.

„Sme jednotkou slovenského internetu a túto pozíciu si udržíme aj po reorganizácii nášho portfólia. Spoločne s našimi inzertnými portálmi využije naše služby mesačne viac ako 3,5 milióna ľudí, čo je viac ako 85 percnet užívateľov slovenského internetu. Na tejto silnej pozícii chceme stavať aj v budúcnosti,“ povedal CEO Ringieru Milan Dubec.

Prechod printov z portfólia Ringieru pod NMH mení rozloženie síl na trhu. Vydavateľstvo, ktoré vlastní finančná skupina Penta, sa stáva najväčším domácim publisherom na trhu printových titulov a v rámci obsahových webov sa stáva lídrom v segmente auto-moto a titulov pre ženy.

Pod NMH patria aj denník Plus Jeden Deň, týždenníky Plus 7 dní, Báječná žena, Šarm, TREND, mesačníky Záhradkár, Zdravie, Emma, Dobré jedlo, Poľovníctvo a rybárstvo a ich weby.

„Som presvedčený, že naše skúsenosti a výrazne posilnená trhová pozícia na slovenskom trhu nám umožnia neustále zvyšovať kvalitu obsahu získaných titulov tak, aby boli dlhodobo atraktívne pre našich čitateľov a zároveň inzertných klientov,“ povedal šéf NMH Michal Teplica.

Podľa prieskumu MML za spojený štvrtý kvartál vlaňajška a prvý kvartál tohto roka oslovujú po akvizícii tituly NMH 69 percent podielu z čitateľov všetkých printových titulov. Vydavateľstvo má zároveň dosah na 50 percent internetovej populácie.

„Naše vydavateľstvo je pripravené na plánovaný proces postupnej integrácie získaných titulov do existujúcej štruktúry NMH s dôrazom na zvyšovanie dlhodobej hodnoty portfólia printových a onlinových produktov,“ dodal M. Teplica.

NMH okrem produktov preberá z Ringieru aj určitú časť zamestnancov. Od augusta pribral prvých štyroch na oddelenie marketingu, dvoch ľudí na distribúciu a jedného človeka v sekcii výroby.

Redakčné tímy zostávajú nateraz na svojich pracoviskách v priestoroch Ringieru na Prievozskej ulici, no postupne sa budú presúvať o niekoľko sto metrov ďalej – na Bajkalskú ulici, kde sídli NMH.

Nový vlastník časopisov zatiaľ nehovorí, či nové portfólio podrobí auditu respektíve či si ponechá printové verzie všetkých titulov. Niektoré z brandov si dosiaľ konkurovali – príkladom sú napríklad identicky zamerané ženské mesačníky Emma a Eva.

Podľa NMH pokračujú nateraz všetky redakcie vo svojej práci ako doteraz. Ich fungovanie má na starosti z pozície supervízorky printov v NMH Martina Šebová, ktorá do vydavateľstva tento rok prišla takisto z Ringieru.

Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou vydavateľstva News and Media Holding.