Nákupné centrum VIVO! Bratislava čakajú zásadné zmeny. Investičná skupina WOOD & Company, ktorá stojí aj za úspešným rozvojom Auparku, nadobudla 50-percentný podiel v komplexe VIVO! a priľahlých administratívnych budovách myhive v bratislavskom Novom Meste. Do konca roka 2026 sa má stať jeho výhradným vlastníkom. Zmení sa nielen obchodná ponuka, ale aj urbanistická vízia – na mieste pôvodne plánovaných kancelárií vyrastú byty a pribudnú nové služby.

„S touto transakciou máme jasný plán a schválenie Protimonopolného úradu nám umožňuje pokračovať v jeho realizácii. Naším cieľom je transformovať obchodné centrum na moderné lokálne komunitné centrum, ktoré bude lepšie reflektovať potreby okolitých komunít a prinášať im pridanú hodnotu," uviedol Martin Šmigura, Local partner skupiny WOOD & Company pre Slovensko.

Súčasťou plánu je revitalizácia obchodných priestorov, posilnenie gastrozóny a možnosť vybudovania druhého supermarketu. Zároveň sa pripravuje výstavba tretej veže, tentoraz už nie ako kancelárskej, ale rezidenčnej – pribudnúť má približne 250 bytov.

VIVO! Bratislava
Zdroj: Wood & Company

Zmena stratégie: kancelárie ustupujú bývaniu

Pôvodná predstava počítala s rozšírením kancelárskych kapacít. Zmeny na realitnom trhu však prinútili investorov prehodnotiť plány. „Dlhodobo sa rátalo s výstavbou tretej veže, pôvodne ako kancelárskej budovy, avšak trh sa zmenil. Idea sa prekonvertovala na primárne rezidenčnú funkciu. Dopyt po tomto type nehnuteľností je v Bratislave podstatne vyšší a takým spôsobom nad tým v rámci projektu uvažujeme aj my,“ vysvetľuje Šmigura v rozhovore pre portál ASB. WOOD & Company už hľadá developerského partnera pre túto výstavbu.

Podľa Šmiguru ide o prirodzený posun – v Bratislave sa čoraz viac starších a menej atraktívnych kancelárskych budov mení na byty. „Vidíme, že štátne inštitúcie aj komerčné firmy sa sťahujú do moderných štandardizovaných kancelárií. Zvyšok trhu sa optimalizuje. Nových kancelárskych projektov sa chystá minimum.“

Nový život pre VIVO!

Obchodné centrum VIVO! má za sebou búrlivý vývoj – niekoľko zmien vlastníkov, investície do dizajnu aj nájomcov. Napriek tomu dlhodobo zápasilo s vyššou neobsadenosťou. „Mix nájomcov nebol nastavený optimálne, čo sa prejavilo na slabšej výkonnosti niektorých prevádzok. Centrum pôsobilo, akoby upadalo, hoci v skutočnosti má veľmi silný potenciál,“ tvrdí Šmigura.

Silnú stránku podľa neho predstavuje lokalita – priame napojenie na rezidenčnú aj administratívnu zónu, dobrá dostupnosť a stravovacie služby, ktoré denne využíva veľké množstvo ľudí. Práve tieto výhody chce WOOD & Company využiť a rozvinúť. Plánuje redizajn interiéru, nové značky, silnejšiu lízingovú aktivitu a celkové zvýšenie atraktivity centra. Zmeny by sa mali naplno prejaviť do jedného až jedného a pol roka.

Vivo
Zdroj: Trend, Miroslava Spodniakova

Druhá najväčšia akvizícia na Slovensku

Akvizícia VIVO! je pre WOOD & Company druhou najväčšou realitnou transakciou na Slovensku po bratislavskom Auparku. Komplex zahŕňa nákupné centrum VIVO! so 160 maloobchodnými prevádzkami a službami, dve administratívne budovy myhive s celkovou prenajímateľnou plochou 70 000 m² a pozemok s rozlohou 3 200 m² určený na výstavbu tretej veže.

Spoločnosť zdôrazňuje, že projekt je súčasťou širšej stratégie rozvoja lokality Kuchajda, kde už spolupracuje s developermi Cresco Real Estate a Immocap. V blízkosti vlastní aj administratívnu budovu Lakeside Park.

„S našimi skúsenosťami s úspešným rozvojom nákupných centier vidíme príležitosť, ako prispôsobiť centrum súčasným potrebám návštevníkov. Lokalitu dôverne poznáme a naše dlhodobé skúsenosti a detailná znalosť lokálneho trhu nám umožňujú vidieť plný potenciál tohto komplexu,“ uzatvára Martin Šmigura. Konkrétnejšie plány spoločnosť predstaví verejnosti v najbližšom období.