Dopravný podnik Bratislava (DPB) sa pripravuje na veľkokapacitnú budúcnosť v mestskej hromadnej doprave. Po osvedčení megatrolejbusov vyhlásil verejné obstarávanie na nové veľkokapacitné megaelektričky dlhé až 49 metrov. Chce vyrobiť, dodať a schváliť na prevádzku až 60 kusov takýchto nízkopodlažných, obojsmerných megaelektričiek.
Dlhá ako olympijský bazén
„Kapacita jednej električky bude minimálne 345 cestujúcich, čo je približne o 100 cestujúcich viac ako najnovšie 32-metrové električky, ktoré sme uviedli do prevádzky v poslednom roku,“ priblížil hovorca DPB Jozef Vozár. Megaelektričky svojou dĺžkou prekonajú až dvojnásobne súčasné megatrolejbusy a budú len o meter kratšie ako je dĺžka olympijského bazéna.
Cestujúci v Bratislave tak v budúcnosti pocítia skokové zvýšenie kapacity aj na tých tratiach, ktoré sa už dnes vďaka hustým intervalom spojov blížia k svojej maximálnej kapacite. „DPB sa kontinuálne usiluje o zatraktívnenie verejnej dopravy, a to nielen modernizáciou vozidlového parku. Niektoré trate sú z hľadiska kapacity spojov už dnes maximálne využité, a preto hľadáme nové spôsoby, ako cestujúcim zabezpečiť komfortnejšie a rýchlejšie spojenie,“ uviedol Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.

Výsledkom verejného obstarávania bude rámcová dohoda na dodanie električiek, v zmysle ktorej bude plnenie zabezpečené na základe jednej alebo viacerých objednávok. „Predmetom prvej objednávky má byť najmenej desať električiek. Predpokladaná hodnota zákazky je takmer 405 miliónov eur bez DPH," doplnil.
Ako dodal, DPB plánuje financovať nákup nových električiek predovšetkým z fondov Európskej únie. V prípade, že sa nepodarí zabezpečiť dostatočné financovanie, si DPB vyhradzuje právo verejné obstarávania zrušiť. DPB týmto krokom nasleduje električkové prevádzky západnej Európy, pre ktoré sa podobné vozidlá stali štandardnom.

Hlavné mesto plánuje tiež predĺženie Ružinovskej električkovej radiály, ktorá spojí mestskú časť Ružinov s Medzinárodným letiskom M. R. Štefánika. Tento projekt by mohol výrazne zmeniť dopravu v tejto oblasti a priniesť nové možnosti pre obyvateľov aj návštevníkov Bratislavy. V plnom prúde je výstavba električkovej trate do bratislavskej Petržalky. Nová trať v úseku Jungmannova – Janíkov dvor by mohla začať prevádzku v prvom alebo druhom kvartáli roka 2025.


Výstavba električkovej trate v Petržalke pokračuje, Vallo verí v dodržanie zmluvného termínu

Na ešte nepostavenej trati sa objavila električka. Vzbudzuje pozornosť Bratislavčanov

Vianoce v plnej paráde: Slovenské námestia sa premenia na Santovu dedinku pri polárnom kruhu
