V rebríčku návštevnosti slovenských webov si pozíciu lídra aj v apríli obhájil spravodajský portál Aktuality.sk. V rámci prevádzkovateľov webov si prvú priečku naďalej drží mediálny dom Ringier Slovakia. Vyplýva to z auditovaného rebríčka návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.

Najnavštevovanejšie slovenské weby

V top desiatke najnavštevovanejších webov si všetky, až na jednu výnimku, pripísali mierne poklesy. Nárast na úrovni 0,4 % si pripísal Čas. Zadarilo sa aj ďalšiemu bulvárnemu webu Pluska, ktorý opäť Zoznam. Interezu sa nepodarilo obhájiť svoju pozíciu v top desiatke, musel ustúpiť Heureke.

Najpočúvanejšie podcasty na Slovensku majú viac ako milión prehratí.
Neprehliadnite

Podcast, ktorý ovládol Slovensko: Najpočúvanejším nie je humor, ale politická debata

Pozíciu lídra si naďalej neohrozene držia Aktuality.sk. Prvú priečku si obhájili aj v apríli s návštevnosťou 2,47 milióna unikátnych návštevníkov (RU – Real Users), čo voči predchádzajúcemu mesiacu znamená mierny pokles o 1,9 %.

Na druhú pozíciu sa vrátila Pluska.sk s 2,3 milióna návštevníkmi, ktorá tak na tretiu priečku odsunula Zoznam.sk, na ktorý si v apríli kliklo o 20-tisíc unikátnych návštevníkov menej. Obidva weby zaznamenal mierny pokles návštevnosti, Pluska o 0,6 % a Zoznam o 2,1 %.

Štvrtým najnavštevovanejším portálom bolo aj v apríli Sme.sk s 2,24 milióna návštevníkmi (pokles o 1,1 %). Sme.sk je zároveň posledným slovenským webom s mesačnou návštevnosťou nad hranicou 2 milióny. Prvú päťku naďalej uzatvára Pravda.sk, ktorá v apríli zaznamenala 1,94 milióna RU (pokles o 2,1 %).

Zakladatelia projektu Publico Veselin Vačkov a Martin Hampejs.
Neprehliadnite

Vznikol nový spravodajský online projekt. Sľubuje stručnosť, vecnosť a nadhľad

Druhú päťku na šiestej pozícii otvára opäť Azet.sk (1,68 mil. RU), ktorý si pripísal pokles návštevnosti o 2,2 %. Na siedmu pozíciu sa vrátil Cas.sk (1,64 mil. RU), ktorý preskočil Topky.sk (1,62 mil. RU). Čas zaznamenal nárast návštevnosti o 0,4 %, Topky si pripísali pokles o 2,6 %.

Prvú desiatku slovenských webov uzatvára Startitup.sk (1,54 mil. RU, -2,5 %) a Heureka.sk (1,47 mil. RU, -3,1 %), ktorá z tejto pozície vytlačila Interez.sk.

Druhá desiatka webov

Druhú desiatku najnavštevovanejších webov otvára v apríli Interez.sk (1,43 mil. RU), ktorého návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu klesla o 8,3 %. Nasleduje Refresher.sk (1,43 mil. RU), ktorý opäť zaznamenal vysoký nárast návštevnosti až o 15,9 % a v rebríčku poskočil o jednu priečky vyššie na 12. miesto.

Refresher tak preskočil a zároveň na 13. priečku odsunul TVnoviny.sk (1,21 mil. RU, -6,6 %). Na 14. priečku – o 4 miesta vyššie – sa prebojoval DennikN.sk (1,15 mil. RU, +2,3 %) nasledovaný portálom Sita.sk (1,14 mil. RU, + 2,4 %), ktorý poskočil v rebríčku rovnako o 4 miesta vyššie.

Ďalšia, 16. priečka patrí spravodajskému portálu iStream.sk (1,13 mil. RU, -2,4 %) nasledovanému webmi Markiza.sk (1,12 mil. RU, -3,2 %) a HNonline.sk (1,10 mil. RU, -9,2 %).

Top 20 slovenských webov uzatvárajú Modrykonik.sk (1,0 mil. RU, -2,5 %) a Dobrenoviny.sk (951-tisíc RU), ktoré si pripísali najvyšší pokles v rámci top dvadsiatky webov, a to až o 17,2 %.

Weby televízií a rádií

V rámci webov televízií mali viac ako milión návštevníkov opäť len dva weby – televízny a spravodajský web Markízy. Pozíciu najnavštevovanejšieho si obhájili TVnoviny.sk s 1,21 milióna RU, nasledované portálom Markiza.sk (1,12 mil. RU). Obidva sú zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 13. a 17. mieste. Obidva si však pripísali pokles návštevnosti – TVnoviny o 6,6 % Markíza o 3,2 %.

Tretia priečka v rámci webov televízií patrí spravodajskému web Jojky – Noviny.sk, ktorý uzavrel apríl s takmer 897-tisíc unikátnymi návštevníkmi, nasleduje televízny web Joj.sk s 839-tisíc návštevníkmi. Obidva jojkárske weby si pripísali významný nárast návštevnosti, Noviny o 5,8 % a Joj až o 12,9 %.

Exkluzívny prieskum o využívaní streamovacích služieb na Slovensku.
Neprehliadnite

6 z 10 Slovákov prešlo na streamovacie služby. Dôvody odhaľuje exkluzívny prieskum

Piata priečka patrí portálu spravodajskej televízie TA3 (829-tisíc, -4,6 %) a šiesta webu STVR (431-tisíc RU), ktorý si opäť pripísal najnižšiu návštevnosť spomedzi webov televízií a tiež najvyšší pokles o 13,1 %.

Spomedzi webov rádií sú najnavštevovanejšími Expres.sk (244-tis. RU) a Funradio.sk (141-tis. RU). Návštevnosť ostatných sa hýbe rádovo v desiatkach tisíc RU.

Rebríček prevádzkovateľov

V rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov nastal v apríli významný posun na 6. pozícii, na ktorú sa vrátilo vydavateľstvo OUR MEDIA SR a preskočilo tak opäť MAFRU Slovakia. Do top 10 sa dostalo tiež vydavateľstvo REFRESHER Media.

Konferencia organizovaná týždenníkom TREND na tému “Mediálne trendy 2025” v Bratislave. Selfie pre začiatkom diskusného panelu s riaditeľmi najväčších slovenských televízií: (zľava) Igor Slanina (STVR), Marcel Grega (JOJ), Ján Svoboda (TA3) a Peter Gažík (Markíza).
Neprehliadnite

Mediálne trendy 2025: Slovenská mediálna scéna čelí novým výzvam, no nestráca víziu

Prvé miesto si obhájil Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Dvojkou je naďalej mediálny dom News and Media Holding (NMH) s portfóliom webov ako Pluska, Čas alebo Trend. Odstup medzi nimi bol 81 684 unikátnych návštevníkov.

Silnou trojkou je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Piatu pozíciu si obhájil Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk). Týchto päť prevádzkovateľov so svojimi webmi prekonalo v apríli dvojmiliónovú hranicu návštevnosti.

Na šiestu priečku sa vrátila spoločnosť OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, birdz.sk a defencenews.sk). Siedma pozícia patrí MAFRE Slovakia (hnonline.sk, cp.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a zlacnene.sk) a ôsma spoločnosti Markíza – Slovakia (markiza.sk, tvnoviny.sk).

Desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú Heureka shopping (heureka.sk a kauf.sk) a REFRESHER Media (refresher.sk), ktorý v apríli odsunul na 11. pozíciu spoločnosť Mac TV zastrešujúcu weby Jojky – Joj.sk a Noviny.sk.

Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor bolo v apríli zapojených 79 slovenských webov a ich 36 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie realizuje spoločnosť Gemius Slovakia na objednávku IAB Slovakia.

Portál Medialne.sk patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding (NMH).