Podcast Braňo Závodský Naživo sa v marci 2025 stal najpočúvanejším slovenským podcastom, vyplýva z aktuálneho prieskumu spoločnosti IAB Slovakia. Politická debata Rádia Expres poskočila v podcastovom rebríčku o dve priečky vyššie a zasiahla takmer 1,8 milióna ľudí.
„Je to veľké zadosťučinenie pre celý tím, ktorý reláciu aj podcast pripravuje. Aktuálne čísla počúvanosti sú pre nás obrovskou motiváciou,“ hovorí Peter Palovič, šéf spravodajstva Bauer Media Slovakia.
Relácia Braňo Závodský Naživo, ktorú vysiela Rádio Expres každý pracovný deň, sa v podcastových rebríčkoch umiestňuje na popredných miestach už dlhodobo. V marci sa však prvýkrát prebojoval na prvú priečku. „Je to dôkaz, že naši poslucháči sa intenzívne zaujímajú o celospoločenské dianie a ja si naozaj vážim ich podporu,“ dopĺňa Závodský.

Na druhom mieste skončilo Dobré ráno denníka SME, tretí skončil Ťažký týždeň (Aktuality). Štvrté a piate miesto ostali bez zmeny – štvrtý bol podcast V redakcii (Denník N) a piaty Piatoček (SME). Piatoček si udržal svoju pozíciu v prvej päťke, ktorú sa mu podarilo získať po dlhšej dobe predošlý mesiac.
Prvá päťka podcastov v marci 2025 podľa celkovej počúvanosti:
- Braňo Závodský naživo (Rádio Expres): 1 788 337 prehratí
- Dobré ráno (Denník SME): 1 521 474 prehratí
- Ťažký týždeň (Aktuality): 1 309 666 prehratí
- V redakcii (Denník N): 862 492 prehratí
- Piatoček (Denník SME): 508 604 prehratí
Prvá päťka podcastov v kategórii SPRÁVY:
- Braňo Závodský naživo (Rádio Expres): 1 788 337 prehratí
- Dobré ráno (Denník SME): 1 521 474 prehratí
- V redakcii (Denník N): 862 492 prehratí
- Newsfilter (Denník N): 478 252 prehratí
- Nahlas (Aktuality): 436 275 prehratí
Prvá päťka podcastov v kategórii KOMÉDIA:
- Ťažký týždeň (Aktuality): 1 309 666 prehratí
- Piatoček (Denník SME): 508 604 prehratí
- Adela a Sajfa (Fun rádio): 357 429 prehratí
- Sajfa šou (Fun rádio): 239 414 prehratí
- Bekimovo Horúce kreslo (Europa 2): 179 727 prehratí
V krimi kategórii vedie Vražedné psyché. Z historických podcastov vedie Tak bolo. Z kategórie medicína a fitness vedie podcast Doktor má Filipa. Všetky patria pod vydavateľa ZAPO. Kategórii spoločnosť a kultúra dominuje Ľudskosť a z kategórie obchod vedie Index, oba podcasty patria pod denník SME.
V marci sa po prvýkrát objavili v meraní tieto podcasty: Byt, či nebyt (Zapo), Disinfo report (SME), Influencer marketing od a po zet (Zapo), Rýchly a zbesilá (Zapo) a Veľké správy (Rádio Expres).
Celková počúvanosť slovenských podcastov dosiahla v marci cez 12,7 milióna vypočutí. Celkovo bolo v marci zmonitorovaných 95 slovenských podcastov od významných vydavateľov.

Mediálne trendy 2025: Slovenská mediálna scéna čelí novým výzvam, no nestráca víziu

Let’s Dance vynieslo Markízu na vrchol. Dosiahla najvyšší trhový podiel za posledné roky

Najvyšší rozdiel za viac než dekádu: Televízne noviny s historickým náskokom pred konkurenciou

Markíza prepísala 10-ročné historické rekordy. Let’s Dance top programom mesiaca
