Americká streamovacia služba Netflix vo viac ako 30 krajinách znížila predplatné svojich služieb, aby prilákala viac záujemcov. Informoval o tom server denníka The Wall Street Journal (WSJ). Netflix zápasí so silnejúcou konkurenciou a snahou ľudí šetriť.

Pandemický boom opadá

V uplynulom roku sa pri streamovacích službách začala prejavovať silná konkurencia. Boom vyvolaný pandémiou covidu-19 už totiž slabne a spotrebitelia navyše obmedzujú výdavky kvôli obavám z hospodárskej recesie, čo núti firmy prehodnocovať stratégiu.

WSJ uviedol, že Netflix ceny znížil v niektorých krajinách Blízkeho východu, subsaharskej Afriky, Latinskej Ameriky a tiež v Ázii. Zníženie sa týka určitých úrovní služby Netflix na týchto trhoch – v niektorých prípadoch sa predplatné znížilo až na polovicu, uviedol denník. V Európe sa zníženie cien týka Chorvátska, Slovinska či Bulharska.

„Stále skúmame možnosti, ako našim členom poskytnúť viac zážitkov. Môžeme potvrdiť, že v niektorých krajinách aktualizujeme ceny nášho predplatného," uviedol hovorca spoločnosti. Nič podrobnejšieho k tomu nepovedal.

Hľadanie nových preplatiteľov

Netflix pôsobí vo viac ako 190 krajinách sveta. Firma hľadá nových predplatiteľov mimo Spojené štáty a Kanadu, kde už je trh podľa expertov nasýtený. Začiatkom tohto mesiaca Netflix predstavil plány na obmedzenie zdieľania hesiel k účtom na svojej streamovacej platforme.

Spoločnosť vo štvrtom štvrťroku zvýšila počet predplatiteľov zhruba o 7,6 milióna na viac ako 230 miliónov. V prvej polovici minulého roka Netflix pocítil odliv klientov, z ktorých niektorí si začali u konkurencie predplácať podobné služby, ako je Paramount+ a Disney+.

V posledných troch mesiacoch minulého roka priemerný príjem na jedno členstvo Netflixu vo všetkých regiónoch klesol. Akcie podniku na oznámenie o znížení cien zareagovali poklesom takmer o päť percent.

Ďalšie správy na Mediálne.sk

Marta Jančkárová sa nechala zlákať ponukou nového rádia.
Neprehliadnite

Vyhrážky ma od práce neodradia, vraví redaktorka RTVS Jančkárová