V rebríčku návštevnosti slovenských webov si pozíciu lídra aj vo februári udržal spravodajský portál Aktuality.sk. V rámci prevádzkovateľov webov si prvú priečku obhájil mediálny dom Ringier Slovakia. Vyplýva to z auditovaného rebríčka návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor, ktoré zastrešuje združenie IAB Slovakia.

Mediálne.sk vo februári: Neochvejné vedenie na slovenskom trhu mediálnych webov
Najnavštevovanejšie slovenské weby
V top desiatke najnavštevovanejších webov si všetky v najkratšom mesiaci roka pripísali poklesy na úrovni jednotiek percent. Zmeny nastali v druhej polke rebríčka: Cas.sk preskočil Topky.sk, Pravda prvýkrát klesla pod dvojmiliónovú hranicu a Interez.sk sa opäť vrátil do top desiatky.
Pozíciu lídra si neohrozene naďalej držia Aktuality.sk. Prvú priečku si obhájili aj vo februári s návštevnosťou 2,53 milióna unikátnych návštevníkov (RU – Real Users), čo voči predošlému mesiacu znamená pokles o 3,4 %.
Druhú pozíciu si obhájila Pluska.sk s 2,32 milióna návštevníkmi. Tretia priečka patrí webu Zoznam.sk, na ktorý si kliklo len o 5397 unikátnych návštevníkov menej. Obidva weby zaznamenali pokles návštevnosti, Pluska o 2,4 % a Zoznam o 2,6 %.

Tajný projekt Markízy odhalený: Chystá vlastnú spravodajskú televíziu?
Štvrtým najnavštevovanejším portálom bolo aj vo februári Sme.sk s 2,21 milióna návštevníkmi (pokles o 2,9 %). Prvú päťku naďalej uzatvára Pravda.sk, ktorej návštevnosť však prvýkrát klesla pod dvojmiliónovú hranicu. Zaznamenala 1,98 milióna RU (pokles o 4,8 %).
Druhú päťku na šiestej pozícii otvára web Azet.sk (1,74 mil. RU), ktorý si pripísal najväčší pokles návštevnosti v rámci top desiatky webov (-7,8 %). Nasledujú Cas.sk (1,69 mil. RU), ktorý preskočil Topky.sk (1,61 mil. RU). Obidva bulvárne weby si pripísali pokles návštevnosti, v prípade Času o 1,4 % a Topiek o 6,5 %.
Prvú desiatku slovenských webov uzatvára Startitup.sk (1,53 mil. RU, -1,2 %) a Interez.sk (1,51 mil. RU), ktorý sa vrátil do top desiatky najnavštevovanejších webov a pripísal si aj najnižší pokles, len o 0,5 %.
Druhá desiatka webov
Druhú desiatku webov otvára Heureka.sk (1,44 mil. RU), ktorej návštevnosť po skončení nákupnej horúčky klesla o 9,3 %. Nasledujú TVnoviny.sk (1,27 mil. RU) a HNonline.sk (1,17 mil. RU). Obidva weby dosiahli nárast návštevnosti, TVnoviny o 0,2 % a HNonline o 3,5 %.
Nasledujúca 14. priečka patrí televíznemu Markiza.sk (1,15 mil. RU), ktorý si pripísal mierny pokles o 0,7 %. Na 15. priečku klesol DennikN.sk, ktorého návštevnosť po skončení predplatiteľskej akcie klesla o 13,2 %, čo je najviac v rámci top dvadsiatky webov. Február uzavrel s 1,14 milióna návštevníkmi.

Čo aktuálne najviac trápi Markízu a Jojku? Súboj o najsledovanejšie spravodajstvo
Pokles o dve priečky nižšie zaznamenali DobreNoviny.sk, ktoré svoju návštevnosť znížili o 10,3 % a s 1,11 milióna RU im patrí 16. miesto v rebríčku. Nasleduje Refresher.sk, ktorý si pripísal návštevnosť 1,11 milióna RU a pokles o 9,3 %, čo znamenalo posun v rebríčku o dve priečky nižšie na 17. pozíciu.
Prvú dvadsiatku uzatvárajú iStream.sk (1,08 mil. RU), ktorý si v top dvadsiatke pripísal najvyšší nárast o 6,6 % , Sita.sk (1,05 mil. RU, -6,2 %) a ModryKonik.sk (1,02 mil. RU, -3,7 %), ktorý je zároveň posledným slovenským webom, ktorého návštevnosť prekonala miliónovú hranicu návštevnosti.
Weby televízií: Tvrdý prepad STVR
V rámci webov televízií dramaticky klesla návštevnosť portálu STVR, ktorý si pripísal historicky najnižšiu návštevnosť. Viac ako milión návštevníkov mali opäť len dva weby – televízny a spravodajský web Markízy.
Pozíciu najnavštevovanejšieho webu si obhájili TVnoviny.sk s návštevnosťou 1,27 milióna, nasledované portálom Markiza.sk (1,15 mil. RU). Obidva sú zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 12. a 14. mieste. TVnoviny si pripísali mierny nárast návštevnosti o 0,2 %, Markíza, naopak, zaznamenala mierny pokles o 0,7 %.

Kto vyhráva nedeľný súboj politických diskusií? Poznáme výsledky!
Nasledujú portály Jojky – spravodajský web Noviny.sk, ktorý uzavrel február s 880-tisíc unikátnymi návštevníkmi, a televízny web Joj.sk s 830-tisíc návštevníkmi. Obidva weby si pripísali nárast návštevnosti, Noviny o 2,1 % a Joj o 5,2 %.
Piata priečka v rámci webov televízií patrí portálu spravodajskej televízie TA3 s návštevnosťou 812-tisíc. Znamená to pokles o 13,3 %, v januári však web zaznamenal výrazný nárast návštevnosti až o 25,2 %.

Dotyk života sa s divákmi rozlúčil. Rodí sa za zatvorenými dverami STVR nový hit?
Verejnoprávna STVR si pripísala najnižšiu návštevnosť spomedzi webov televízií. Navštívilo ho len 399-tisíc ľudí, čo je dramatický prepad až o 46 % voči predchádzajúcemu mesiacu. Februárová návštevnosť je extrémne nízka aj pri pohľade do minulosti. Na prelome rokov 2023 a 2024 si na web, vtedy ešte stvr.sk, kliklo okolo jedného milióna ľudí. V marci a apríli 2024 nastal pokles na zhruba 600-tisíc návštevníkov, od mája 2024 sa návštevnosť zdvihla a v ďalších mesiacoch sa držala okolo 800-tisíc. Až do februára, keď spadla na už spomenutých 399-tisíc, čo je najnižšia návštevnosť za posledné roky.
Spomedzi rádiových webov sú najnavštevovanejšími Expres.sk (226-tis. RU) a Funradio.sk (120-tis. RU). Návštevnosť ostatných sa hýbe rádovo v desiatkach tisíc RU.
Rebríček prevádzkovateľov
V rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov nenastali vo februári žiadne posuny. Prvé miesto obhájil Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Dvojkou je naďalej mediálny dom News and Media Holding (NMH) s portfóliom webov ako Pluska, Čas alebo Trend. Odstup medzi nimi bol 56 309 unikátnych návštevníkov.

Koniec slovenskej DVTV len po pár mesiacoch. Frindt zakladá nový projekt
Silnou trojkou je naďalej Zoznam (Zoznam.sk a Topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (Sme.sk). Piatu pozíciu si obhájil Startitup (Startitup.sk, Interez.sk, Emefka.sk a Yimba.sk), ktorý už v januári na šiestu priečku odsunul spoločnosť OUR MEDIA SR (Pravda.sk, Mediaklik.sk, Birdz.sk a DefenceNews.sk). Dvojmiliónovú hranicu v celkovom publiku ešte prekonala siedma MAFRA Slovakia (HNonline.sk, CP.sk, SvetEvity.sk, Ticketportal.sk a Zlacnene.sk).
MAFRA Slovakia však prekonala vydavateľstvo OUR MEDIA SR v rámci domáceho publika, kde si pripísala 1,89 milióna unikátnych návštevníkov. OUR MEDIA SR v domácom publiku zaznamenalo návštevnosť 1,82 milióna.
Desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú spoločnosti Markíza – Slovakia (Markiza.sk a TVnoviny.sk), Heureka shopping (Heureka.sk a Kauf.sk) a Mac TV, ktorá zastrešuje weby Jojky – Joj.sk a Noviny.sk.
Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor bolo vo februári zapojených 80 slovenských webov a ich 37 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie zastrešuje spoločnosť IAB Slovakia.
Portál Medialne.sk patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding (NMH).