Streamovacia služba Netflix v nasledujúcich štyroch rokoch investuje v Južnej Kórei 2,5 miliardy dolárov do výroby televíznych seriálov, filmov a reality show. Zdvojnásobí tak sumu, ktorú na tomto trhu investovala od roku 2016. S odvolaním sa na dnešné oznámenie americkej spoločnosti o tom informovala agentúra Reuters.
Netflix investíciu oznámil po stretnutí juhokórejského prezidenta Jun Sok-jola s riaditeľom internetovej televízie Tedom Sarandosom. Jun pricestoval v pondelok do Washingtonu na šesťdňovú návštevu.
Juhokórejský zábavný priemysel zažíva v posledných rokoch celosvetový boom. Podľa aktuálnych vládnych údajov dosiahol v roku 2021 vývoz obsahu zahŕňajúceho hudbu, videohry a filmy rekordnú výšku 12,4 miliardy dolárov a v objeme vývozu za sebou nechal domáce spotrebiče a dobíjacie batérie.
Kórejský seriál Hra na kalmáre z roku 2021 zostáva najsledovanejším seriálom Netflixu všetkých čias. Za prvých 28 dní nazbieral 1,65 miliardy hodín streamovania.