V rebríčku návštevnosti slovenských webov si pozíciu lídra aj v máji obhájil spravodajský portál Aktuality. V rámci prevádzkovateľov webov si prvú priečku naďalej drží mediálny dom Ringier Slovakia. Vyplýva to z auditovaného rebríčka návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.

Top 10 slovenských webov

V top desiatke najnavštevovanejších webov si takmer všetky pripísali nárast návštevnosti. Najvyšší nárast na úrovni 5,8 % si pripísal Čas. Zadarilo sa aj Refresheru, ktorý sa opäť dostal do top desiatky, pričom si pripísal nárast o 5,1 %. Svoju pozíciu v top desiatke sa nepodarilo obhájiť Heureke.

Pozíciu lídra si naďalej neohrozene držia Aktuality.sk. Prvú priečku si obhájili aj v máji s návštevnosťou 2,56 milióna unikátnych návštevníkov (RU – Real Users), čo voči predchádzajúcemu mesiacu znamená nárast o 3,7 %.

Na druhú pozíciu sa vrátilo Sme.sk s 2,32 milióna návštevníkmi, ktoré tak na tretiu priečku odsunulo Plusku.sk, na ktorú si kliklo o 3742 unikátnych návštevníkov menej, a na štvrtú Zoznam.sk s 2,27 milióna návštevníkmi. Zoznam je zároveň posledným slovenským webom s mesačnou návštevnosťou nad hranicou 2 milióny. Sme a Pluska zaznamenal nárast návštevnosti, Sme o 3,4 % a Pluska o 0,6 %. Zoznam si pripísal pokles o 0,7 %.

Asian,Young,Man,Using,Smart,Phone,And,Map,On,Sofa.
Neprehliadnite

Polovica ľudí si myslí, že médiá nie sú objektívne a novinári majú zoznam zakázaných tém

Prvú päťku naďalej uzatvára Pravda.sk, ktorá zaznamenala návštevnosť 1,93 milióna RU (pokles o 0,7 %). Druhú päťku na šiestej pozícii otvára opäť Azet.sk (1,75 mil. RU), ktorý si pripísal nárast návštevnosti o 3,9 %. Siedmu pozíciu si obhájil Čas.sk (1,73 mil. RU) a ôsmu Topky.sk (1,63 mil. RU). Čas zaznamenal nárast návštevnosti o 5,8 %, Topky si polepšili o 0,7 %.

Na deviatu priečku sa prebojoval Refresher.sk s návštevnosťou 1,5 milióna RU a nárastom o 5,1 % voči predchádzajúcemu mesiacu, ktorý tak preskočil Startitup.sk. Na ten si v máji kliklo 1,49 milióna ľudí, o 3,0 % menej ako predošlý mesiac.

Druhá desiatka webov

Druhú desiatku najnavštevovanejších webov otvára v máji Heureka.sk (1,49 mil. RU), ktorej návštevnosť sa voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšila o 1,2 %. Nasleduje Interez.sk (1,43 mil. RU), ktorý zaznamenal mierny pokles návštevnosti o 0,5.

TVnoviny.sk si obhájili 13. priečku (1,28 mil. RU, +5,6 %). Nasledujú DennikN.sk (1,18 mil. RU, +2,2 %) a Sita.sk (1,16 mil. RU, +1,3 %). Na 16. priečku poskočila Markiza.sk (1,15 mil. RU, +2,4 %) a na 17. priečku Hnonline (1,13 mil. RU, +2,7 %), ktoré predbehli iStream.sk (1,08 mil. RU, -4,1 %).

Top 20 slovenských webov uzatvárajú Dobrenoviny.sk (1,04 mil. RU), ktoré si pripísali najvyšší nárast v rámci top dvadsiatky webov – až o 9,5 %, a Modrykonik.sk (995-tis. RU, -0,9 %).

Weby televízií a rádií

V rámci webov televízií mali viac ako milión návštevníkov opäť len dva weby – televízny a spravodajský web Markízy. Pozíciu najnavštevovanejšieho si obhájili TVnoviny.sk s takmer 1,28 milióna RU, nasledované portálom Markiza.sk (1,15 mil. RU). Obidva sú zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 13. a 16. mieste. Obidva si tiež pripísali nárast návštevnosti – TVnoviny o 5,6 % Markíza o 2,4 %.

Tretia priečka v rámci webov televízií patrí televíznemu webu jojky – Joj.sk s 923-tisíc návštevníkmi, ktorý si vďaka hokejovému šampionátu zvýšil návštevnosť o 10,1 % voči predošlému mesiacu. Nasleduje spravodajský web Jojky – Noviny.sk, ktorý uzavrel máj s takmer 854-tisíc unikátnymi návštevníkmi, pripísal si však pokles o 4,8 %.

Piata priečka patrí portálu spravodajskej televízie TA3 (828-tisíc, -0,2 %) a šiesta webu STVR (468-tisíc RU), ktorý je naďalej na chvoste televíznych portálov napriek nárastu návštevnosti o 8,5 %.

Spomedzi webov rádií sú najnavštevovanejšími Expres.sk (195-tis. RU) a Funradio.sk (123-tis. RU). Návštevnosť ostatných sa hýbe rádovo v desiatkach tisíc RU.

Top 10 prevádzkovateľov

V rebríčku desiatich najväčších prevádzkovateľov slovenských webov nenastal v máji žiadny významný posun. Zmena sa udiala len posledných dvoch pozíciách, kde si poradie vymenili REFRESHER Media a Heureka Shopping..

Prvé miesto si obhájil Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Dvojkou je naďalej mediálny dom News and Media Holding (NMH) s portfóliom webov ako Pluska, Čas alebo Trend. Odstup medzi nimi bol necelých 80-tisíc unikátnych návštevníkov.

Silnou trojkou je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Piatu pozíciu si drží Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk, odzadu.sk a yimba.sk).

Šiestu priečku si obhájila spoločnosť OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, birdz.sk a defencenews.sk) a siedmu MAFRA Slovakia (hnonline.sk, cp.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a zlacnene.sk). Nasleduje Markíza – Slovakia (markiza.sk, tvnoviny.sk) na ôsmej priečke.

Desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú REFRESHER Media (refresher.sk), ktorá predbehla Heureku shopping (heureka.sk, kauf.sk).

Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor bolo v máji zapojených 81 slovenských webov a ich 37 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie realizuje spoločnosť Gemius Slovakia na objednávku IAB Slovakia.

Portál Mediálne.sk patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding (NMH).